GameWorld Blogs

Γράψτε τα άρθρα σας στα blogs και δείτε τα να δημοσιεύονται στην κεντρική σελίδα του GameWorld.gr, στην ενότητα Blogs, κάτω δεξιά. Κάθε κείμενό σας θα πρέπει να έχει μέγεθος κατ' ελάχιστο 2-3 παραγράφους και να αφορά προσωπική άποψη και όχι είδηση. Αν δεν δημοσιευθεί εντός 24 ωρών τότε στείλτε email στο info@gameworld.gr για δημοσίευση.

Το σημάδι του Νίντζα

Το σημάδι του Νίντζα

Είναι αλήθεια ότι εδώ και πάρα πολύ καιρό σκέφτομαι να ξεκινήσω κάποια συγκεκριμένα RPGs, καθώς όμως χρόνος δεν υπάρχει και γι’ αυτά απαιτούνται δεκάδες ώρες, εξακολουθώ να αυτοπεριορίζομαι σε 2.5D (puzzle, συνήθως) platforms, η διάρκεια των οποίων τις περισσότερες φορές κυμαίνεται σε μονοψήφιο αριθμό ωρών. Όπως έχω αναφέρει στο παρελθόν, από το συγκεκριμένο genre επιλέγω τίτλους που θα μου κάνουν το «κλικ» αισθητικά και που ο πρωταγωνιστής θα μου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Συνήθως ήρωες είναι ενήλικες άνθρωποι ή μικρά παιδιά, όπως στα Limbo, Schein, Albert & Otto, Deadlight κ.λπ.. Μ’ άλλα λόγια, δεν πρόκειται να ασχοληθώ επί παραδείγματι με ένα παιχνίδι στο οποίο ελέγχεις μια μπαλίτσα ή ένα παχύρρευστο υγρό μεταβαλλόμενης μάζας (π.χ. Mushroom 11), ακόμη κι αν σε τέτοιους καλούς τίτλους μπορείς να συναντήσεις κάποιους από τους πλέον ευρηματικούς γρίφους ever. Άλλωστε κάποια πρέπει να… κοπούν για να παίξουμε ένα σωρό άλλα games που κυκλοφορούν στην αγορά και μας περιμένουν.

Πλην όμως, έχω μερικά επιπλέον platforms κατά νου, τα οποία θα ακολουθήσουν αμέσως μετά. Αυτή τη φορά το ενδιαφέρον μου στράφηκε σε ακόμη έναν τίτλο ο οποίος αρχικά κυκλοφόρησε στο XBOX 360 μέσω της υπηρεσίας Xbox Live Arcade. Αν μετρώ σωστά, είναι ο τέταρτος κατά σειρά, καθώς νωρίτερα είχα παίξει τα προαναφερθέντα, Limbo και Deadlight, καθώς και το I Am Alive. Δε γνωρίζω αν είναι σύμπτωση, πάντως όλα τους αποδείχθηκαν πολύ ωραία παιχνίδια και τα θυμάμαι καλά καθώς με εντυπωσίασαν για διαφορετικούς λόγους το καθένα. Το Mark of the Ninja διατέθηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2012 και ένα μήνα αργότερα κυκλοφόρησε και στα PC. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό 2.5D action stealth platform game, το οποίο έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές από τους gamers στο Steam και υψηλότατες βαθμολογίες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Βάσει της ιστορίας, ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού αποτελεί μέλος μιας φατρίας νίντζα, η οποία δέχεται επίθεση ενώ ο ίδιος ξεκουράζεται μετά τη χάραξη ενός μεγάλου τατουάζ-συμβόλου στο σώμα του. Μια γυναίκα νίντζα είναι που τον ξυπνά και τον καλεί να βοηθήσει στη διάσωση των συντρόφων και του μέντορά του, Αζάι, από την ομάδα μισθοφόρων στρατιωτών που έχει εισβάλει στην περιοχή τους. Σύντομα ο ανώνυμος ήρωας θα μάθει για την κρυφή δύναμη του τατουάζ που έχει «χτυπήσει» και τον θρύλο που το περιβάλλει, την προέλευση και πηγή του μελανιού που χρησιμοποιείται καθώς και τις επιπτώσεις του, θετικές κι αρνητικές. Ο τίτλος του παιχνιδιού είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με αυτά. Όλα τα στοιχεία συνδέονται μεταξύ τους και περιπλέκονται αρκετά μέχρι τη στιγμή που τα κομμάτια του παζλ αρχίζουν να μπαίνουν στη σειρά. Στην πορεία αποκαλύπτεται η σχέση μεταξύ εισβολέων και νίντζα, ενώ το ανατρεπτικό σενάριο εκτυλίσσεται εξαιρετικά μέσω των κεφαλαίων του, που κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο διανοίγοντας νέες προοπτικές και μεταφέροντας τη δράση σε διαφορετικές περιοχές και χώρες πέραν της Ιαπωνίας. Στοιχεία της παράδοσης της τελευταίας ξεδιπλώνονται στο μέτρο του δυνατού, καθώς πρόκειται για έναν μικρό σε διάρκεια τίτλο.

Το Mark of the Ninja ξεκινά με ένα και μοναδικό διαθέσιμο επίπεδο δυσκολίας, ενώ μετά το πρώτο playthrough ξεκλειδώνει κι ένα υψηλότερο, το «New Game Plus», μειώνοντας τις βοήθειες και αυξάνοντας το ρεαλισμό. Εν τούτοις, οι developers προσέθεσαν αρκετό καιρό μετά την κυκλοφορία του έναν κρυφό τρόπο ώστε να γίνεται άμεσα διαθέσιμο αυτό το mode*. Έτσι κι εγώ ακολούθησα κατευθείαν αυτό το δρόμο για να μεγιστοποιήσω την πρόκληση του παιχνιδιού, καθώς από μια ματιά που έριξα σε playthrough εκ των υστέρων, το normal difficulty level είναι υγιεινός περίπατος. Άλλωστε, γενικότερα στα games, δεν αρέσκομαι σε δεύτερο πέρασμα καθώς θεωρώ πάντοτε την εμπειρία υποδεέστερη της πρώτης.

Στο «hard» αρκεί συνήθως μία σφαίρα προκειμένου να ξαπλωθείς ανάσκελα, διαφορετικά χρειάζονται αρκετές. Απουσιάζουν τα… οπτικά κύματα που δείχνουν την έκταση περιβαλλοντικών ήχων ἠ αυτού που παράγουν τα βήματα του πρωταγωνιστή. Λείπει βεβαίως η σχετική και επίσης μη ρεαλιστική οξεία γωνία μπροστά από τους εχθρούς, η οποία μαρτυρά το οπτικό πεδίο τους, όπως και η ένδειξη εντοπισμού από τη μυρωδιά που πιάνουν τα ειδικά εκπαιδευμένα λαγωνικά. Επιπροσθέτως, ξεκινώντας απευθείας στο «New Game Plus» βρίσκεσαι με άδεια χέρια κι όχι ένα σωρό πολεμικές δυνατότητες και άλλα καλούδια που έχεις αποκτήσει από το πρώτο playthrough εφόσον έχεις πράξει διαφορετικά, αυξάνοντας έτσι ακόμη περισσότερο το αίσθημα του ανταγωνισμού.

Το game βασίζεται σε μέγιστο βαθμό στο στοιχείο της απόκρυψης. Κάθε σκιά αποτελεί πολύτιμο σύμμαχο του νίντζα ήρωα, κάθε αγωγός και μια διέξοδο αποφυγής εχθρών ή προσέγγισής τους από ψηλά, πισώπλατα ή υπογείως. Παραπόρτια και εσοχές στους τοίχους ή βάζα και αγάλματα σε διαδρόμους και δρομάκια ενδείκνυνται για κρυψώνες μέχρι να περάσει ο εχθρός και στη συνέχεια να του εξασφαλίσεις ένα γρήγορο και κατά προτίμηση αθόρυβο θάνατο -ώστε οι κραυγές του να μην τραβήξουν κι άλλους κοντά- ή να συνεχίσεις την πορεία σου χωρίς να εμπλακείς. Το πιο δυνατό στοιχείο του παιχνιδιού είναι ξεκάθαρα το gameplay του. Μέσα στις λίγες ώρες που διαρκεί, οι developers έχουν προσπαθήσει να χωρέσουν έναν ευρύτατο αριθμό επιλογών διαμόρφωσης των πολεμικών ικανοτήτων και τακτικών του πρωταγωνιστή. Ο τρόπος εξόντωσης των εχθρών ποικίλει και κάθε ένας είναι πιο εντυπωσιακός από τον άλλο, όσο ξεκλειδώνονται επιπλέον δυνατότητες. Ένας από τους λόγους για τους οποίους συστήνεται το δεύτερο playthrough σχετίζεται με το ξεκλείδωμα όλων των διαθέσιμων upgrades, καθώς αυτό είναι μάλλον απίθανο να συμβεί από την πρώτη φορά.

Υπάρχουν τρία skill trees, τα οποία διακρίνονται σε Techniques, Distraction Items και Attack Items, με 14, 8 και 6 επιλογές καθ’ έκαστο. Το πρώτο αφορά τους μηχανισμούς εξολόθρευσης των εχθρών, όπως -ενδεικτικά και μόνο- με αιφνίδια έξοδο από μια κρυψώνα, ή αιωρούμενος πιασμένος από το grappling hook σου. Μπορείς να κρεμάσεις τα πτώματα, να βελτιώσεις τις… κλωτσηδόν επιθέσεις, οι οποίες γενικότερα δεν ενθαρρύνονται, να μειώσεις το θόρυβο που κάνεις κι ένα σωρό άλλα όμορφα πράγματα! Το δεύτερο skill tree σχετίζεται με τα αντικείμενα αντιπερισπασμού που μπορείς να χρησιμοποιήσεις, όπως κροτίδες, βόμβες καπνού και όχι μόνο. Κάθε τι έχει τη δική του χρησιμότητα και αξία.

Το τρίτο skill tree αφορά τα αντικείμενα… κρούσης που δύνασαι να χρησιμοποιήσεις, όπως νάρκες καρφιών, βελάκια, μέχρι σαρκοβόρα έντομα! Μπορεί να αντιληφθεί ο καθένας, λοιπόν, ότι ο συγκεκριμένος τομέας του παιχνιδιού έχει προσεχθεί πάρα πολύ, με την εταιρία ανάπτυξης, Klei Entertainment, να έχει ρίξει τεράστιο βάρος σ’ αυτόν, προσδίδοντας πολύ μεγάλο βάθος. Υπάρχουν ακόμη έξι διαφορετικά styles-costumes μεταξύ των οποίων μπορεί ο gamer να επιλέξει σταδιακά. Αυτά με τη σειρά τους χαρίζουν νέα και μοναδικά για κάθε περίπτωση χαρακτηριστικά και ιδιότητες στον ήρωα. Για την ανακάλυψη, το ξεκλείδωμα και την αξιοποίηση όλων τούτων, απαιτούνται φυσικά επιπλέον ώρες και παραπάνω από ένα playthrough.

Τα γραφικά είναι πολύ ατμοσφαιρικά, με έμφαση στη λεπτομέρεια τόσο σε πρώτο πλάνο όσο και στο φόντο, ενώ την παράσταση κλέβουν εν πρώτοις τα καιρικά φαινόμενα, με εντυπωσιακές καταιγίδες και αμμοθύελλες, και κατά δεύτερον ο σχεδιασμός των κτιρίων. Ο δε φωτισμός είναι απλά άψογος στο σύνολό του, ενώ η χρωματική παλέτα συνήθως κυμαίνεται από καταστάσεις συσκότισης έως τη ζώνη του λυκόφωτος. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Mark of The Ninja είναι το blur effect ως default επιλογή, σχετικά με οτιδήποτε δε βρίσκεται στο άμεσο οπτικό πεδίο του πρωταγωνιστή (π.χ. στην πλάτη του ή πολύ μπροστά). Μάλιστα στο «hard» οι εχθροί είναι αόρατοι όταν δεν κοιτάζει προς αυτούς ή βρίσκονται ακόμη μακριά, με αποτέλεσμα να πρέπει να δώσεις ιδιαίτερη προσοχή στους ήχους των βημάτων τους, που συνοδεύονται από ένα μικρό κυκλάκι στο έδαφος. Το level design των πέντε κεφαλαίων του παιχνιδιού είναι πραγματικά πολύ όμορφο, πιστό στις ανάγκες μιας stealth δημιουργίας, με την προσθήκη ορισμένων στοιχείων γρίφων κυρίως στα challenge rooms, τα οποία πρέπει να ανακαλύψει ο καθένας σε συγκεκριμένα σημεία των επιπέδων. Επί του σχεδιασμού των τελευταίων πάντως, σε ορισμένες περιπτώσεις παρατήρησα κάποιες ομοιότητες μεταξύ τους, αλλά τίποτα το ενοχλητικό.

Τα ηχητικά εφέ κερδίζουν τη μάχη στον αντίστοιχο τομέα, με τη μεγαλύτερη προσοχή να δίδεται στους περιβαλλοντικούς ήχους, τον ήχο των βημάτων, της βροχής κ.λπ.. Το voice over είναι αρκετά καλό, αλλά όχι κάτι συναρπαστικό, την ίδια στιγμή που ο πρωταγωνιστής εκτός από ανώνυμος είναι και… άφωνος. Το δε soundtrack κυμαίνεται σε αντίστοιχα επίπεδα καθώς συνοδεύει αποτελεσματικά, ιδιαίτερα σε στιγμές δράσεις, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει. Η αλήθεια είναι ότι πέραν των ορχηστρικών συνθέσεων με έγχορδα τοξωτά και κρουστά όργανα, απουσιάζουν οι ανατολίτικοι ήχοι, η ύπαρξη των οποίων θα μπορούσε να θεωρηθεί αυτονόητη, δεδομένου του ύφους και της υπόθεσης του τίτλου.

Το Mark of the Ninja αποδείχθηκε για τον υποφαινόμενο ένα παιχνίδι που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό τις υψηλές βαθμολογίες και τις εξαιρετικές κριτικές που έχει λάβει σε παγκόσμιο επίπεδο. Το μεγάλο βάθος στο gameplay του και η ιδιαίτερη αισθητική του με την αποθέωση του stealth στοιχείου σε ένα 2.5D action platform είναι σίγουρα οι παράγοντες που το κάνουν να ξεχωρίζει και να αποτελεί ακόμη και σήμερα, τρεισήμισι χρόνια μετά, ίσως την πλέον αξιόλογη πρόταση στην κατηγορία του. Το αρνητικό στοιχείο είναι η διάρκειά του, καθώς είναι σχεδόν αδύνατο να ξεκλειδώσεις τα πάντα στο πρώτο playthrough, κι αν το πράξεις… σε προλαβαίνουν οι τίτλοι τέλους και χρειάζεσαι και δεύτερο πέρασμα για να τα αξιοποιήσεις σε όλο τους το εύρος.

Προσωπικά, παίζοντας απευθείας στο ανώτερο επίπεδο δυσκολίας, το «New Game Plus», χρειάστηκα περίπου εννιά ώρες για να το τερματίσω, χωρίς να υπερβάλω στην αναζήτηση των collectables αλλά και δίχως να τα αγνοήσω. Ο χρόνος αυτός μπορεί να μειωθεί σχεδόν κατά 1/3 αν κάποιος παίξει στο normal και αποφασίσει ότι δεν τον ενδιαφέρουν τα συλλέξιμα αντικείμενα ή τα additional tasks, παρά μόνο η κεντρική αποστολή κάθε φορά. Το σίγουρο είναι ένα: Ο τίτλος αξίζει 100%. Οι κριτικές των χρηστών του Steam το κατατάσσουν απολύτως δικαιολογημένα στην 37η θέση όλων των παιχνιδιών που κυκλοφορούν στην ψηφιακή πλατφόρμα της Valve! Άλλωστε κανείς δε μπορεί να αγνοήσει το κλου του Mark of the Ninja: Τη στιγμή που ο πρωταγωνιστής ξεσπλαχνιάζει έναν εχθρό βυθίζοντας το σπαθί του μέχρι τη λαβή, με την κάμερα να ζουμάρει αποκλειστικά επάνω στους δύο και το αίμα να ξεχύνεται με τρόπο που παραπέμπει στο Kill Bill του Ταραντίνο!

* Για να συμβεί αυτό πρέπει ο gamer να μεταβεί στην κεντρική οθόνη του μενού του παιχνιδιού και στη συνέχεια χρησιμοποιώντας είτε πληκτρολόγιο είτε gamepad να πατήσει κατά σειρά τα εξής βελάκια: Πάνω, Πάνω, Κάτω, Κάτω, Αριστερά, Δεξιά, Αριστερά, Δεξιά.

Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχε ένα μακρινό βασίλειο...
Άντρες vs Γυναίκες Πρωταγωνιστές
 

Comments

No comments made yet. Be the first to submit a comment
Already Registered? Login Here
Guest
Tuesday, 19 November 2019

Captcha Image

Notification