Τέτρις η ιστορία

Πρόκειται για ένα από τα πιο ιστορικά και εθιστικά βιντεοπαιχνίδια που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, ενώ κατέχει και υψηλές θέσεις σε πολλές λίστες με τα πιο σπουδαία παιχνίδια όλων των εποχών. Ο λόγος για το Tetris, ή αλλιώς Тетрис στα ρωσικά. Δημιουργήθηκε τον Ιούνιο του 1984 από τον Alexey Pajitnov στην Ακαδημία Πληροφορικής του Ινστιτούτου Επιστημών της Σοβιετικής Ένωσης. Το όνομα του παιχνιδιού προέρχεται από το ελληνικό πρόθεμα τετρα- και από το τένις, αγαπημένο άθλημα του δημιουργού του. Παράλληλα, αποτελεί το πρώτο είδος λογισμικού που εξάχθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Σοβιετική Ένωση.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Το Tetris είναι ένα καθαρόαιμο puzzle game όπου χρησιμοποιεί τα tetriminos ή tetominoes, τα οποία είναι μία κατηγορία των γεωμετρικών σχημάτων που ονομάστηκαν polyominoes. Τα συγκεκριμένα «τουβλάκια» αποτελούνται από τέσσερα τετράγωνα συνδεδεμένα ορθογώνια, δικαιολογώντας έτσι και την παρουσία του προθέματος τετρα- . Το παιχνίδι αρχικά προσφέρει έναν, θα λέγαμε, πίνακα ή πλέγμα ορθογώνιου σχήματος. Ο παίκτης καλείται να τοποθετήσει εκεί τα tetriminos που πέφτουν με τυχαία σειρά και έτσι να μπορεί να «καθαρίζει» γραμμές, συλλέγοντας πόντους, όταν αυτές καλύπτονται πλήρως από αυτά. Οι γραμμές μπορούν να «καθαριστούν» και ταυτόχρονα, δύο, τρείς ή τέσσερις μαζί. Ανεβαίνοντας τα επίπεδα, ο παίκτης θα παρατηρήσει ότι τα tetriminos θα πέφτουν όλο και γρηγορότερα, τεστάροντας έτσι τα αντανακλαστικά του. Το παιχνίδι τελειώνει όταν ο παίκτης φτάσει επιτυχημένα σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο (συνήθως είναι το 15ο) ή αν η στοίβα από τα «τουβλάκια» φτάσει μέχρι την κορυφή του πλέγματος. Αυτός ο τρόπος παιχνιδιού θεωρείται ο κλασικός και περιλαμβάνεται σε όλα τα παιχνίδια Tetris(και τους κλώνους του) που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα. Κατά καιρούς, διάφοροι developers ανέπτυξαν και παραλλαγές, οι οποίες έχουν να κάνουν κυρίως με το σχεδιασμό του πλέγματος και με τον «καθαρισμό» των γραμμών.                                                                                                                                                                                                                                                     Το Tetris είχε αρχικά αναπτυχθεί από τον Pajitnov σε έναν Elektronika 60, τερματικό υπολογιστή. O Vadim Gerasimov, που βοήθησε στην ανάπτυξη, το έκανε port σε έναν IBM PC. Έτσι, το game άρχισε με τον καιρό να γίνεται γνωστό σε όλη την Μόσχα. Αργότερα, η έκδοση για τον IBM PC έφθασε στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας και «ανακαλύφθηκε» από μια εταιρεία λογισμικού, την Andromeda, η οποία διεκδίκησε τα δικαιώματα του τίτλου. Ωστόσο, ο Pajitnov είχε ήδη συμφωνήσει με την αμερικανική Spectrum HoloByte για τη διάθεση του Tetris στις Η.Π.Α. Εκεί, το παιχνίδι έγινε πολύ γρήγορα γνωστό και κέρδισε τη συμπάθεια πολλών παικτών. Τελικά, το 1987 η Andromeda απέκτησε τα δικαιώματα του παιχνιδιού για τον IBM PC, καθώς και για τις κονσόλες. Από το 1988 όμως η Σοβιετική κυβέρνηση αποφάσισε να λύσει το θέμα με τα δικαιώματα, με τον οργανισμό Elorg, ο οποίος, ένα χρόνο αργότερα, έδωσε την άδεια για τις arcade εκδόσεις στην Atari και αυτήν για τις μη-Ιαπωνικές κονσόλες και τα φορητά συστήματα στην Nintendo. Η έκδοση του Tetris για το GameBoy αποτέλεσε την πιο δημοφιλή έκδοση με 33 εκατομμύρια αντίτυπα. Το 1996, και ενώ μέχρι τότε τα δικαιώματα του παιχνιδιού ανήκαν στην Ρωσική κυβέρνηση, επιστράφηκαν στον Pajitnov, ο οποίος δημιούργησε την Tetris Company, «αυθεντικοποιώντας» όλες τις εκδόσεις του Tetris σε σχεδόν κάθε χώρα. Τέλος, να αναφέρουμε ότι το 2010 εντοπίστηκαν πάνω από 35 κλώνοι του αυθεντικού παιχνιδιού στο Android Market.

Continue reading
  1187 Hits
  0 Comments
Notification