Ειδήσεις

0 user comments
Παρουσίαση και διαγωνισμός.
17 Απριλίου, 00:28
0 user comments
Η TRDR Pocket θα αντέξει τις μηνύσεις;
16 Απριλίου, 22:58
0 user comments
Εξέπληξε μέχρι και τους Ρουμάνους.
16 Απριλίου, 22:24
0 user comments
Ανακοινώθηκε η ημερομηνία προβολής. [UPDATE]
16 Απριλίου, 22:15
1 user comments
RPG
Νέο gameplay video. [UPDATE]
16 Απριλίου, 21:50
0 user comments
Το Switch πρωταθλητής στις κονσόλες.
16 Απριλίου, 21:19
0 user comments
Έρχεται το ντοκιμαντέρ για το Dota 2 Free-To-Play. [UPDATE]
16 Απριλίου, 21:00
0 user comments
Έρχεται την Δευτέρα και στο Netflix.
16 Απριλίου, 20:19
0 user comments
Καθώς επίσης και για PS4 και Xbox One.
16 Απριλίου, 19:36
1 user comments
H Αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης προσλαμβάνει για νέο multiplayer franchise με εστίαση στο PvP. [UPDATE]
16 Απριλίου, 19:16
0 user comments
Θα μπορείτε να ολοκληρώσετε ημερήσια και εβδομαδιαία quests για να λάβετε τα βραβεία.
16 Απριλίου, 18:36

Visage

Hot
Ο απόλυτος τρόμος μέσα σε ένα γιγάντιο σπίτι.

Ο απόλυτος τρόμος μέσα σε ένα γιγάντιο σπίτι.

Ο απόλυτος τρόμος μέσα σε ένα γιγάντιο σπίτι.

Το P.T., demo του τώρα πια ακυρωμένου Silent Hills κυκλοφόρησε το 2014 και έχει μείνει στην ιστορία των Horror games. Μπορεί τελικά το Silent Hills να ακυρώθηκε και το P.T. να κατέβηκε από το PlayStation Network, όμως το συγκεκριμένο demo άφησε το στίγμα του στην κατηγορία, καθώς βλέπουμε την επιρροή ακόμα και σε αρκετά πρόσφατους τίτλους. Από το 2014 και μετά αρκετοί developers από μεγάλες και μικρές εταιρείες, έχουν κάνει αρκετές προσπάθειες να δημιουργήσουν Horror τίτλους που είναι αντάξιοι του P.T. και αρκετές από αυτές είναι αρκετά τίμιες, όπως η σειρά Layers of Fear, ενώ βλέπουμε και μεγάλους τίτλους όπως το Resident Evil 7: Biohazard, να έχουν εμπνευστεί σε κάποιους τομείς από αυτό.

Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η SadSquare Studio η οποία ξεκίνησε το 2015 να αναπτύσσει έναν τίτλο, ο οποίος έχει την φιλοδοξία να είναι το ίδιο τρομακτικός με το P.T.. Η SadSquare ξεκίνησε το 2016 μία καμπάνια στα Kickstarter και Steam Greenlight, οι οποίες ήταν επιτυχημένες και το 2018 κυκλοφόρησε σε Early Access το πρώτο chapter του Visage και λίγους μήνες μετά ακολούθησε το δεύτερο. Το Visage έλαβε εξαιρετικές αντιδράσεις από το κοινό και τους streamers, τους οποίους τρομοκράτησε και έτσι μετά από δύο χρόνια ακόμα υπό ανάπτυξη, κυκλοφόρησε ολόκληρο με όλα του τα chapters τον Οκτώβριο του 2020.

visage 1

Όταν οι αμαρτίες του παρελθόντος έρχονται να σας στοιχειώσουν.
Η ιστορία του Visage (=πρόσωπο στα Γαλλικά) διαδραματίζεται στην δεκαετία του 80’, σχεδόν όλη μέσα σε ένα μεγάλο σπίτι και αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια. Πρωταγωνιστής είναι ο Dwane Anderson, ο οποίος είναι ο πιο πρόσφατος ιδιοκτήτης του σπιτιού. Τα πρώτα τρία κεφάλαια, τα οποία μπορείτε να ξεκινήσετε με οποιαδήποτε σειρά, είναι αφιερωμένα το καθένα σε ένα ξεχωριστό άτομο που έμενε στο σπίτι πριν από τον Dwane και μας αφηγούνται τις τραγικές ιστορίες τους, το πως εξελίχθηκε η ζωή τους μέσα στο σπίτι και την τελική τους μοίρα. Το τέταρτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στον Dwane και για να το ξεκινήσετε πρέπει να έχετε ολοκληρώσει όλα τα προηγούμενα.

Οι ιστορία που μας αφηγείται το Visage δεν είναι η πιο πρωτοποριακή που έχει υπάρξει, όμως ο τρόπος που μας παρουσιάζεται είναι αρκετά πρωτότυπος και γίνεται μέσω του gameplay, καθώς τα cutscenes είναι ελάχιστα. Μέσα στα chapters υπάρχουν κάποια collectables, τα οποία μπορούν να σας δώσουν κάποιες παραπάνω πληροφορίες όμως και χωρίς αυτά, η ιστορία είναι αρκετά ολοκληρωμένη. Σαν σύνολο το Visage μας πήρε γύρω στις 7 ώρες να το ολοκληρώσουμε, διάρκεια ικανοποιητική για παιχνίδι τέτοιου είδους. Από τα τέσσερα chapters ίσως το ένα ήταν λίγο απογοητευτικό, καθώς βασίζεται κυρίως στις καταδιώξεις και το trial and error. Κάθε chapter όμως καταφέρνει να είναι απρόβλεπτο και διαφορετικό από τα υπόλοιπα.

Εξερευνώντας το άδειο σκοτεινό σπίτι.
Στο Visage παίζετε από First-person οπτική και εξερευνάτε το μεγάλο αυτό σπίτι ψάχνοντας στοιχεία για τα puzzles και απαντήσεις για τι ακριβώς έχει συμβεί. Για να ξεκινήσετε κάποιο chapter πρέπει να αλληλεπιδράσετε με ένα συγκεκριμένο αντικείμενο, το οποίο είναι σημαντικό για τον κάθε χαρακτήρα και την ιστορία του. Αφού ξεκινήσετε κάποιο chapter θα αρχίσουν να συμβαίνουν διάφορα γεγονότα μέσα στο σπίτι και να δημιουργούνται γρίφοι. Οι γρίφοι μπορεί να είναι από το να βρείτε ένα κλειδί για μία συγκεκριμένη πόρτα, μέχρι και ένα σφυρί για να σπάσετε καθρέπτες. Τα puzzles είναι σχετικά υψηλής δυσκολίας, κυρίως επειδή η απάντηση μπορεί να βρίσκεται αρκετά δωμάτια μακριά και σχεδόν ποτέ δεν υπάρχουν ξεκάθαρες οδηγίες.

Ο σκοπός σας κάθε φορά, δεν είναι πάντα ξεκάθαρος, με αποτέλεσμα να χρειάζεται να περιπλανιέστε συνεχώς στα δωμάτια του σπιτιού για να δείτε αν έχει αλλάξει κάτι ή αν παραλείψατε κάτι. Σε ορισμένες περιπτώσεις όμως υπάρχουν ίχνη για να σας οδηγήσουν εκεί που πρέπει. Ένα αρνητικό είναι το inventory το οποίο είναι δύσχρηστο και πιο περίπλοκο από ότι χρειάζεται. Για να πετάξετε ένα αντικείμενο ή να το μεταφέρετε από το ένα χέρι στο άλλο χρειάζονται συνδυασμοί κουμπιών τους οποίους δεν σας λέει το παιχνίδι και πρέπει να τους μάθετε με προσπάθειες. Έτσι ειδικά στην αρχή, θα σας φαίνεται πιο δύσκολο το να ξεφορτωθείτε ένα αντικείμενο παρά να βρείτε την λύση ενός puzzle.

visage 2

Μην απομακρύνεστε συχνά από το φως.
Όσο εξερευνάτε το σπίτι θα πρέπει να προσέχετε να βρίσκεστε όσο πιο συχνά στο φως διότι όσο πιο πολύ μένετε στο σκοτάδι τόσο περισσότερο χειροτερεύει η ψυχική σας υγεία με αποτέλεσμα να σας πιάσει το πλάσμα που σας κυνηγάει σε κάθε περίπτωση και να σας σκοτώσει. Τα checkpoints είναι αρκετά γενναιόδωρα και δεν θα πάει χαμένος πολύς από τον κόπο σας κάθε φορά. Για να αποφύγετε το σκοτάδι θα πρέπει να ανάβετε το φως από τον διακόπτη σε κάθε διάδρομο και δωμάτιο, ενώ υπάρχουν σε αρκετά σημεία αναπτήρες. Για να γλιτώσετε από το χειρότερο όταν δεν βρίσκετε διαθέσιμο φως, ο Dwane μπορεί επίσης να καταναλώσει χάπια, τα οποία τον ηρεμούν. Τα μεταφυσικά φαινόμενα μέσα στο σπίτι, όπως το κλείσει μία πόρτα μόνη της ή να σπάσει μία λάμπα συμβαίνουν αρκετές φορές τυχαία πράγμα που κάνει το Visage αρκετά αγχωτικό και απρόβλεπτο. Τα περισσότερα jumpscares είναι αρκετά δουλεμένα και μελετημένα, με αποτέλεσμα να πετυχαίνουν τον σκοπό τους ο οποίος είναι να σας θυμίσει να μην χαλαρώνετε ποτέ.

Καθώς προχωράτε σε κάθε chapter, αρχίζετε να απομακρύνεστε όλο και περισσότερο από την πραγματικότητα και τα περιβάλλοντα του σπιτιού αλλάζουν μορφές, σε αρκετές περιπτώσεις για να εστιάσουν σε ένα σημαντικό γεγονός του χαρακτήρα που εξερευνάτε. Το αποτέλεσμα είναι να μεταφέρεστε σε νοσοκομεία, πάρκα, εκκλησίες, παλαιότερες χρονολογίες και περιβάλλοντα που είναι δύσκολο να περιγραφτούν. Σε κάποιες περιπτώσεις, για να λύσετε κάποιο puzzle, πρέπει να κάνετε αρκετές φορές το ταξίδι μεταξύ του πραγματικού και του μεταφυσικού κόσμου. Στο τέλος κάθε chapter θα βρίσκεστε πάντα στο σπίτι, στην πραγματική του μορφή.

visage 3

Στο Visage δεν υπάρχει κάποιο σύστημα μάχης και έτσι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο όπλο για να αμυνθείτε. Σε κάθε chapter υπάρχει ένας συγκεκριμένος εχθρός τον οποίο θα αποφύγετε μένοντας στο φως, ενώ όταν εμφανίζεται σε συγκεκριμένα σημεία, θα πρέπει να τρέξετε για να του ξεφύγετε. Οι καταδιώξεις αυτές είναι ελάχιστες και οι περισσότερες γίνονται σε ένα συγκεκριμένο chapter, όμως είναι ιδιαίτερα έντονες και αγχωτικές. Ορισμένες από αυτές καταλήγουν σε ένα trial and error gameplay όπου επαναλαμβάνετε κάποιες φορές μία συγκεκριμένη σκηνή μέχρι να βρείτε το σωστό μονοπάτι.

Το Visage μπορεί να είναι ένας indie τίτλος, όμως δεν έχει να ζηλέψει και πολλά από μεγαλύτερες και ακριβότερες παραγωγές στον τομέα των γραφικών. Η SadSquare Studio χρησιμοποίησε την Unreal Engine 4 και την έχει αξιοποιήσει όσο καλύτερα γίνεται. Το σπίτι είναι γεμάτο λεπτομέρειες σε κάθε δωμάτιο και έπιπλο. Το ίδιο ισχύει και για τα περιβάλλοντα που θα ταξιδέψετε. Σε κάθε τοποθεσία έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και θα σας αφήσει σίγουρα ικανοποιημένους. O φωτισμός που είναι και αρκετά βασικό στοιχείο του Visage είναι επίσης πολύ προσεγμένος και βοηθάει ιδιαίτερα στην αποπνικτική ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Αυτό είναι ξεκάθαρο σε ένα chapter όπου χρησιμοποιείτε το φλας μίας φωτογραφικής μηχανής για να δείτε σχέδια στους τοίχους που δεν φαίνονται αλλιώς ή για να φωτίσετε στιγμιαία το δωμάτιο που βρίσκεστε.

visage 4

Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων και των πλασμάτων που θα συναντήσετε είναι αρκετά καλός με ικανοποιητική λεπτομέρεια. Τα physics του Visage, δηλαδή ο τρόπος που σηκώνετε αντικείμενα για τα πάτε κάπου ή όταν ανοίγετε μία πόρτα είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένα από την σειρά Amnesia και ακολουθούν την ίδια λογική. Κάθε πόρτα θα πρέπει να την σύρετε μπροστά ή πίσω για να ανοίξει και τα αντικείμενα όταν τα σηκώνετε βρίσκονται στον αέρα μπροστά σας. Το παιχνίδι ήταν σταθερά στα 30fps στο PS4 χωρίς frame drops. Κάποια μικρά glitches όπως κάποια αντικείμενα που περνούσαν μέσα από τοίχους τα συναντήσαμε, όμως δεν ήταν σημαντικά και δεν χάλασαν καθόλου την συνολική εμπειρία.

Τρομάζουμε…στα ελληνικά.
Ο ηχητικός τομέας είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που το Visage είναι τόσο τρομακτικό καθώς είναι αρκετά καλοφτιαγμένος και ποιοτικός. Όταν περιπλανιέστε μέσα στο σπίτι θα ακούτε κυρίως τα βήματά σας, ενώ θα ακούγονται μεταξύ άλλων τριξίματα, πόρτες που ανοίγουν και βήματα από τους πάνω ορόφους. Οι ξαφνικοί στιγμιαίοι ήχοι που είναι γνωστοί από ταινίες τρόμου εμφανίζονται και εδώ, χωρίς όμως να γίνονται υπερβολικοί. Όταν όμως συμβαίνουν τα προκαθορισμένα jumpscares, η μουσική γίνεται πολύ έντονη και ανατριχιαστική και σχεδόν πάντα σας αιφνιδιάζει. Όλες οι οντότητες που θα συναντήσετε θα σας τρομάζουν όταν τις ακούτε, χωρίς να είναι απαραίτητο να τις δείτε.

visage 5

Το Visage δεν έχει πολλούς διαλόγους, οι οποίοι εμφανίζονται κυρίως σε σημεία σημαντικά για την ιστορία. Οι ηθοποιοί κάνουν αρκετά καλή δουλειά στους ρόλους των βασανισμένων ψυχών και ανατριχιαστικών πλασμάτων, ειδικά η Jean Habrukowich, που ερμηνεύει την ηλικιωμένη Dolores. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Visage έχει και Ελληνική μετάφραση στα μενού και στους υπότιτλους, πράγμα ανήκουστο, ειδικά για indie τίτλο που δεν έχει την υποστήριξη ενός μεγάλου publisher. Βεβαίως υπάρχουν κάποια λάθη όπως κάποια γράμματα που λείπουν σε κάποια μενού ή κάπως άστοχη μετάφραση σε κάποια σημεία. Στους υπότιτλους όμως, όπου είναι και το πιο σημαντικό, η μετάφραση είναι σχεδόν ολόσωστη και σαν σύνολο αποτελεί αξιόλογη προσπάθεια υποστήριξης της γλώσσας μας.

Αν έχετε υπομονή και δεν φοβάστε εύκολα δοκιμάστε το.
Συμπερασματικά το Visage είναι στο σύνολο ένα εξαιρετικό και πραγματικά τρομακτικό Horror game, το οποίο μπορεί άνετα να σταθεί ανάμεσα στους καλύτερους τίτλους της συγκεκριμένης κατηγορίας, δίπλα στα τα Amnesia και Outlast. Για κάποια λαθάκια του, όπως το inventory, το οποίο ήθελε λίγη περισσότερη δουλειά, εξιλεώνεται με την εξαιρετική του ατμόσφαιρα και την ποικιλία του κόσμου του. Η SadSquare Studio έκανε εξαιρετική δουλειά και απέδειξε για άλλη μία φορά ότι για να πετύχει ένα game δεν χρειάζεται μόνο τεράστιο budget και εκατοντάδες άτομα και ανυπομονούμε να δούμε την επόμενη δουλειά της. Το Visage το προτείνουμε ανεπιφύλακτα σε όσους έχουν γερά νεύρα και υπομονή και ψάχνουν μία καλοφτιαγμένη εμπειρία τρόμου, όμως όχι στους casual games που ψάχνουν κάτι να περάσουν την ώρα τους. Αν ανήκετε στην πρώτη κατηγορία τότε σίγουρα θα σας τα βγάλει τα λεφτά του.

Θετικά:
- Εξαιρετική Horror ατμόσφαιρα
- Όμορφα γραφικά
- Καλοδουλεμένος ηχητικός τομέας
- Puzzles που απαιτούν σκέψη
- Υποστήριξη της Ελληνικής γλώσσας

Αρνητικά:
- Δύσχρηστο inventory
- Η υψηλή δυσκολία και η έλλειψη καθοδήγησης ίσως ξενίσουν κάποιους
- Κάποια glitches
- Οριακά ικανοποιητική διάρκεια

Βαθμολογία:
Γραφικά: 7
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Σενάριο: 8
Αντοχή: 5.5
Γενικά: 7.5

Μία από τις χειρότερες (με την καλή έννοια) εμπειρίες τρόμου.

Ερμής Δερβίσης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Scavenger (Level 23) 04/03/2021 20:30
Φαίνεται πολύ καλό, θα το τσεκάρω αφού υπάρχει και σε έκδοση για PC.
#2 Xintzi (Level 17) 05/03/2021 00:28
Μου άρεσε η ανάλυση και γενικά το review και λέω να το δοκιμάσω εφόσον έχει ωραία ατμόσφαιρα και δυνατά αξιόλογα puzzles.
#3 ashbringer (Level 25) 05/03/2021 19:31
Απο τα πιο τρομακτικά games για να παίξει κανείς. Μπράβο στον Ερμή για το άρθρο.

Top-game-of-the-month 

 

Notification