Ειδήσεις

0 user comments
Σύμφωνα με δήλωση του διευθύνων σύμβουλο του, PlayStation, Jim Ryan.
29 Μαΐου, 21:36
0 user comments
Η Kojima Productions βρίσκεται σε αρχικά στάδια για την επόμενη μεγάλη δουλειά της.
29 Μαΐου, 20:09
0 user comments
Νέο τρέιλερ από την νέα ταινία του Christopher Nolan. [UPDATE]
29 Μαΐου, 19:44
0 user comments
Παρουσίαση νέων games και gameplay θα προβληθούν στο event. [UPDATE]
29 Μαΐου, 19:12
0 user comments
Η nWay ανακοίνωσε ότι θα υπάρχει δυνατότητα cross-play με όλες τις πλατφόρμες. [UPDATE]
29 Μαΐου, 18:35
0 user comments
Όσα καταχωρηθούν για έγκριση μετά τα μέσα του καλοκαιριού.
29 Μαΐου, 17:10
0 user comments
Neal McDonough: “Έχω ακούσει ότι πρόκειται να συμμετάσχει ο The Rock."
29 Μαΐου, 16:01
Reviews John Wick Hex
Comments (0)

John Wick Hex Hot

Δεν χρειαζόμαστε όπλα, είμαστε το απόλυτο όπλο.

https://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/34/e7/f5/john-wick-hex-box-6-1589384594.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Δεν χρειαζόμαστε όπλα, είμαστε το απόλυτο όπλο.

Μια φορά και έναν καιρό, υπήρξε ένα παιχνίδι που ονομαζόταν Superhot. Ήταν ένα FPS με μινιμαλιστικά γραφικά και χρωματική παλέτα που κέρδισε την αποδοχή μας με το πρωτοποριακό του gameplay. Αφού το περιποιηθήκαμε δεόντως, αναρωτιόμασταν πότε θα ξανασυναντήσουμε Action με Tactical Strategy χαρακτηριστικά, ανυπομονώντας να επαναλάβουμε το συντομότερο την πωρωτική εμπειρία. Για καλή μας τύχη, ο game designer Mike Bithell, τον οποίο εκτιμήσαμε πολύ παίζοντας το Thomas Was Alone, συναγελαζόμενος με τον Ben Andac της Good Shepherd Entertainment (Transport Fever), επεξεργάζονταν στο μυαλό τους ένα παιχνίδι που θα μετέφερε με επιτυχία τις φοβερές σκηνές δράσης των ταινιών John Wick.

Η Lionsgate Entertainment, δημιουργός εταιρεία των John Wick, ένιωθε από καιρό την ίδια δημιουργική... φαγούρα, αναζητώντας μια καινοτόμο ιδέα για παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον κινηματογραφικό action hero. Οι διαβουλεύσεις μεταξύ των τριών πλευρών οδηγήθηκαν σε συμφωνία και το John Wick Hex εισήλθε στο στάδιο της παραγωγής. Συγχαίρουμε τους παράγοντες της Lionsgate για τον εύστοχο σχολιασμό που έκανε τον Bithell να αλλάξει τα αρχικά του πλάνα για ένα καθαρόαιμο Turn-Based Strategy και να προσθέσει το στοιχείο του, μονίμως κινούμενου, πραγματικού χρόνου. Η επιλογή των σωστών game mechanics είχε εξαιρετικά αποτελέσματα στην αλληλεπίδρασή μας με το υλικό όμως η φτωχική παραγωγή το εμπόδισε να “απογειωθεί”.

john wick hex 1

Ποιος τολμά να προκαλέσει τον μπαμπούλα;
Η πλοκή της πρώτης περιπέτειας στην οποία έχουμε την χαρά να χειριζόμαστε τον John Wick είναι λιτή και απέριττη. Το χρονικό μας αρχίζει πριν από τα γεγονότα του πρώτου φιλμ, προτού ο ήρωας γνωρίσει την γυναίκα του και απομακρυνθεί γοργά από το εγκληματικό του παρελθόν. Ο Hex, ένας εγκληματικός εγκέφαλος που κρύβεται πίσω από πολλές σκοτεινές πράξεις χωρίς ποτέ να προδίδει την παρουσία του, αποφασίζει να κηρύξει πόλεμο στο High Table, το ισχυρότερο συμβούλιο του εγκλήματος στον κόσμο. Ο Hex απαγάγει τους Winston και Charon, τον ιδιοκτήτη και τον θυρωρό του ξενοδοχείου Continental αντίστοιχα, επιχειρώντας να δείξει την περιφρόνησή του για τους απαράβατους νόμους που έχει θέσει το High Table. Ο John Wick μπαίνει στον χορό υπό τον έλεγχό μας για να απελευθερώσει τους συνεργάτες του και να τιμωρήσει τον θρασύτατο εγκληματία. Ένα βουνό από πτώματα αρχίζει να σχηματίζεται από την δραστηριότητά του η οποία μας αρέσει πάρα πολύ.

Στόχος μας είναι να καθοδηγήσουμε τον John Wick, την δύναμη της φύσης της οποίας μας ανατέθηκε ο έλεγχος, σε μια σειρά από levels, εξοντώνοντας όλα τα εμπόδια που ορθώνονται μεταξύ ημών και της εξόδου. Η πλοήγηση του John Wick εκτελείται ακριβώς όπως και στο Superhot. Κάθε βήμα και ενέργεια έχει ένα χρονικό κόστος το οποίο υπολογίζουμε προκαταβολικά και αποφασίζουμε αν μας “παίρνει” να το ξοδέψουμε, παρατηρώντας και τις κινήσεις των αντιπάλων.

Το fog of war λειτουργεί φανταστικά στην εμπειρία, καλύπτοντας τις κινήσεις των εχθρών αλλά και τις δικές μας από αυτούς. Υπάρχουν οπτικές ενδείξεις για να ξέρουμε που περίπου κινούνται αλλά τίποτα περισσότερο έως ότου εισέλθουν στο οπτικό μας πεδίο. Στα πρώτα stages γινόμαστε αποδέκτες αναλυτικών οδηγιών σε μορφή κειμένου με συνοδευτικές φωτογραφίες, στις οποίες έχουμε αργότερα πρόσβαση πατώντας το touch pad button.

Το user interface μοιάζει με κορυφαίο πρόγραμμα για video editing και σύντομα νιώθουμε σαν να μοντάρουμε την προσωπική μας ταινία δράσης. Η αποτύπωση του χρόνου των ενεργειών μας στο timeline με τις κινούμενες μπάρες και την κάθετη γραμμή που τις κόβει σαν γκιλοτίνα είναι ένας πανεύκολος τρόπος για να υπολογίσουμε τις κινήσεις μας. Το timeline preview είναι το τέλειο εργαλείο για να σχεδιάσουμε τις επιθέσεις μας. Εμφανίζεται όταν στοχεύουμε έναν αντίπαλο και περιλαμβάνει τις πιθανότητες επιτυχίας σε κάθε δράση. Λαμβάνουμε υπόψη τον χρόνο προετοιμασίας μιας κίνησης και το ποσοστό επιτυχίας. Αν οι φάπες ή οι σφαίρες που ετοιμαζόμαστε να μοιράσουμε, εξαπολυθούν γρηγορότερα από τις αντίστοιχες του εχθρού, εκτελούμε άφοβα την επίθεσή μας, γνωρίζοντας ότι τα πλήγματα που καταφέρνουμε θα διακόψουν τις κινήσεις του.

john wick hex 2

Όποιος και αν έρθει, θα τους σκοτώσω όλους
Τα levels είναι μόλις επτά αλλά χωρίζονται σε αρκετά stages με διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά. Πολεμάμε σε κακόφημους δρόμους, σε λαμπερά nightclubs, σε λαβυρινθώδεις κήπους που μας θυμίζουν το The Shining του Kubrick, σε πολυτελή γραφεία, σε λιμάνια, σε τράπεζες, στην χιονισμένη ύπαιθρο των Άλπεων. Η χωροταξία επηρεάζει σφοδρά την αποτελεσματικότητα μας αλλά και την γενικότερη απόλαυση. Μας ενοχλούν οι χώροι με μπαλκόνια που δίνουν έξοχο στόχο σε επίδοξους εκτελεστές του John Wick.

Μας αρέσουν αντίθετα οι στενοί διάδρομοι ειδικά όταν αντιμετωπίζουμε άοπλους μπράβους. Περιμένουμε τον ένα μπράβο να πλησιάσει από την μια πλευρά, τον αρχίζουμε στις γρήγορες μέχρι να ζαλιστεί, ρίχνουμε μερικές φάπες στον άλλο μπράβο και επαναλαμβάνουμε την ίδια αλυσίδα χτυπημάτων μέχρι να τους ξαπλώσουμε. Κολώνες και γραφεία είναι ότι χρειαζόμαστε για να προστατευτούμε από τα εχθρικά πυρά. Η ροή της μάχης κορυφώνεται στο παιχνίδι γάτας και ποντικού που παίζουμε με τα πολυάριθμα εμπόδια και τους επίδοξους δολοφόνους μας. Στις προχωρημένες αποστολές οι εχθροί εξέρχονται μαζικά από τις, σταμπαρισμένες με κόκκινο χρώμα, πόρτες. Εκεί που περιποιούμαστε την μάπα δύο άοπλων μπράβων, ξεπετάγονται δύο οπλοφόροι και τα πράγματα σκουραίνουν. Σε αυτές τις στιγμές νιώθουμε περισσότερο σαν τον John Wick από ποτέ άλλοτε.

john wick hex 3

Η αυξημένη πρόκληση μας υποχρεώνει να κινηθούμε σαν έμπειροι σκακιστές, μετρώντας βήμα προς βήμα τα πάντα. Η αλληλουχία επιθέσεων, αποφυγών και μετακίνησης λαμβάνει το παρακάτω θαυμάσιο σχήμα. Φάπα στον άοπλο μπράβο για να κοκαλώσει. Μετακίνηση πίσω από τοίχο για να αποφύγουμε τα πυρά του πιστολέρο που βρίσκεται λίγο πιο μακριά. Κάνουμε τον κύκλο του τοίχου και βλέπουμε την πλάτη του πιστολέρο, όπου και φυτεύουμε καυτό μολύβι. Νέος οπλοφόρος πλησιάζει από το fog of war και ο άοπλος πάει να μας επιτεθεί πισώπλατα. Επιστρέφουμε στην κάλυψη του τοίχου, αποτελειώνουμε τον άοπλο, ξεπροβάλλουμε πίσω από την γωνία και πυροβολούμε τον οπλισμένο κ.ο.κ.

Η μεγαλύτερη δοκιμασία είναι όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με πολλούς οπλισμένους εγκληματίες. Εκεί επιτελείται η ολοκληρωτική απορρόφησή μας στο παιχνίδι, η είσοδός μας στην “ζώνη”. Οι μανούβρες και τα χτυπήματα εκτελούνται με την μέγιστη δυνατή ακρίβεια αφού λαμβάνουμε υπόψη μας τις αποστάσεις, την τροχιά των βλημάτων, τον χρόνο που χρειάζονται για να μας χτυπήσουν κ.ο.κ. Αισθανόμαστε ότι εφαρμόζουμε τις αρχές του gun kata από το φιλμ Equilibrium, προσεγγίζουμε τον κόσμο γύρω μας σαν γεωμετρική αναπαράσταση, χαρτογραφούμε τις κινήσεις των εχθρών, κάνουμε προβλέψεις και κινούμαστε αναλόγως. Μεγάλη ευχαρίστηση μας πλημμυρίζει όποτε ανατρέπουμε μια φαινομενικά απελπιστική κατάσταση, ξεπαστρεύουμε ένα κύμα οπλισμένων και άοπλων κακοποιών.

Το παιχνίδι ξεχειλίζει από δράμα. Δραματικά γραφικά, δραματικά animations, δραματικός θάνατος για χιλιάδες αντιπάλους.

Η στιγμή που διαβάζουμε όλες τις απαιτούμενες πληροφορίες για τα game mechanics και κατανοούμε πλήρως την δυναμική τους είναι αυτή κατά την οποία γινόμαστε νοητικά ο John Wick. Ο βηματισμός και ο τρόπος που κρατά το όπλο του μας εμφυσά την αίσθηση ενός πεπειραμένου άντρα των ειδικών δυνάμεων. Ο αυτοσχεδιασμός μπροστά στον κίνδυνο μας μεταδίδει την ευρηματικότητα ενός πολεμιστή που βασίζεται στα αντανακλαστικά και το μυαλό του και όχι σε υπερφυσικές δυνάμεις. Είμαστε δυνατότεροι από τους εχθρούς, γρηγορότεροι στα χτυπήματα και στις αντιδράσεις, διαθέτουμε αντανακλαστικά αίλουρου, εστιάζουμε εύκολα την προσοχή μας.

Το focus game mechanic φθείρεται από τις melee attacks που εξαπολύουμε και τα rolls στο πάτωμα. Αν ξεμείνουμε από focus, τα κοντινά χτυπήματα γίνονται παρελθόν και οι πιθανότητες να πετύχουμε τους εχθρούς με τα όπλα εξανεμίζονται. Η ανωτερότητά μας βρίσκεται στην δυνατότητα refocus όταν το πεδίο δράσης είναι καθαρό από εχθρούς, γιατί θέλει λίγη ώρα για να το ολοκληρώσει ο χαρακτήρας. Η συνταγή της επιτυχίας ενάντια στους θωρακισμένους κακοποιούς, τα bosses και εκείνους με βαρύ εξοπλισμό και αλεξίσφαιρα είναι η συντριβή του focus τους με melee attacks.

john wick hex 4

Μείναμε κατάπληκτοι όταν, πυροβολώντας εξ’ επαφής ένα boss, είδαμε το health bar του να παραμένει απρόσβλητο. Αφού διαλύσαμε το focus bar με γρήγορα και κοφτά χτυπήματα, το θύμα μας έγινε σουρωτήρι με την πρώτη ριπή που του ρίξαμε. Προφανώς τα εχθρικά κύματα παρουσιάζουν σταδιακά νέες παραλλαγές με την ανθεκτικότερη να είναι τα bosses. Τα αφεντικά του εγκληματικού όχλου ανανεώνουν το focus bar άρα δεν έχουμε μεγάλα περιθώρια για να εξαφανίσουμε το health bar τους. Σε κανονικές συνθήκες μας συμφέρει να λιανίσουμε τους μπράβους τους και να αφήσουμε τελευταίο το boss. Σε συνθήκες που υλοποιούν το worst case σενάριο που βλέπουμε στην αφίσα του John Wick 2, εκατό όπλα να μας σημαδεύουν δηλαδή, συμφέρει να σκοτώσουμε το boss και να λήξουμε έτσι το stage, κερδίζοντας μια χαμένη μάχη.

Όπλα, πολλά όπλα
Αληθεύει ότι είμαστε μια μηχανή που σκοτώνει με γυμνά χέρια όμως τα όπλα είναι αναγκαία στις περισσότερες μονομαχίες. Τα ρημάδια δεν έχουν άπειρα πυρομαχικά δυστυχώς συνεπώς υποχρεούμαστε, αφού τα αδειάσουμε σε εχθρικά κορμιά, να τα αντικαθιστούμε με όσα ρίχνουν οι νεκροί εχθροί. Η συμπεριφορά του κάθε όπλου και η εκμάθησή τους είναι χρησιμότατα δεδομένα που μας επιτρέπουν να θερίσουμε εύκολα τις εχθρικές δυνάμεις χωρίς να ξεμένουμε από πυρομαχικά. Η ρίψη ενός άδειου όπλου στα μούτρα του εχθρού είναι μια πράξη περιφρόνησης που μας τονώνει αυτόματα το ηθικό. Οι καραμπίνες και το default πιστόλι με τον έξτρα γεμιστήρα είναι τα αγαπημένα μας εργαλεία θανάτου. Οι πρώτες καθαρίζουν ένα στόχο με μια μόνο σφαίρα. Το πιστόλι είναι ευθύβολο και διαθέτει αρκετές σφαίρες για να ξεκάνουμε πολλούς.

Η περιπέτειά μας σε ρόλο John Wick κυλάει, κυλάει αλλά το gameplay δεν εξελίσσεται πέρα από την εμφάνιση των θωρακισμένων εχθρών, παραμένει το ίδιο. Δεν μας πειράζει γιατί γουστάρουμε τις εφόδους μας σε levels γεμάτα ζωντανούς που γίνονται νεκροί μόλις μας αντιμετωπίσουν. Τα διαλείμματα μεταξύ των levels, το λεγόμενο planning face, είναι πενιχρό δίχως ιδιαίτερη σημασία. Αποφασίσαμε να μεταφέρουμε μαζί μας σε όλα τα επόμενα levels τα bandages για να θεραπεύουμε τα τραύματά μας και αυξήσαμε το ποσοστό αστοχίας των εχθρών όταν μας ρίχνουν ενώ κινούμαστε. Επτάμισι ώρες μετά την πρώτη πιστολιά, η αυλαία του “έργου” πέφτει και μας δίνεται η δυνατότητα να ξαναπαίξουμε όποιο level επιθυμούμε σβήνοντας το save. Δεν την αξιοποιήσαμε γιατί απολαύσαμε τα καλώς κείμενα του gameplay και αρνούμαστε να υποστούμε από την αρχή τα κακώς κείμενα του παιχνιδιού.

Τα γραφικά είναι μετριότατα και τα animations είναι εντελώς αδέξια. Η μεγέθυνση δεν μας ικανοποιεί καθόλου, θέλουμε να προσεγγίσουμε περισσότερο τον χαρακτήρα μας. Γουστάρουμε την αισθητική του graphic novel που καταβροχθίζουμε με βουλιμία στα cinematics. Χαιρόμαστε για την συμμετοχή του φανταστικού ηθοποιού Ian McShane που αγαπήσαμε σφόδρα στην σειρά Deadwood και του εξαιρετικού ρολίστα Lance Reddick που τον έχουμε συνηθίσει να υποδύεται φιγούρες εξουσίας. Η χαρά μας μετριάστηκε από την απουσία του Keanu Reeves στον ρόλο του John Wick, του “πολλά βαρύ” χαρακτήρα μας που έχει πιει το αμίλητο νερό σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Βολευτήκαμε τελικά με την γνώριμη φωνή του Troy Baker (The Last of Us, Death Stranding, Uncharted 4) στον ρόλο του Hex.

john wick hex 5

Για πολλοστή φορά θα εκφράσουμε τον θαυμασμό μας προς τον μουσικοσυνθέτη Austin Wintory και την εμπιστοσύνη μας στο καλλιτεχνικό του ταλέντο. Δεν είναι εύκολο να επενδύεις μουσικά έναν γαμάτο χαρακτήρα σαν τον John Wick και ο Wintοry μας συναρπάζει με την προσέγγιση του. Η ηλεκτρονική μουσική αλλάζει μορφές σαν χαμαιλέοντας, αρχίζοντας το μουσικό μας ταξίδι με νότες που θυμίζουν κλασικό γουέστερν και συνεχίζοντας σε δυσοίωνο τόνο που ταιριάζει περισσότερο με cyberpunk εφιαλτικές καταστάσεις.

Η ζωή είναι μαρτυρική για τους εχθρούς μας
Το John Wick Hex είναι εμποτισμένο από την μαγεία ενός επιτραπέζιου σε επίπεδο gameplay και από την φθήνια ενός επιτραπέζιου επίσης, παιγμένου πάνω σε φτωχικό χαρτόνι με λιγοστά χρώματα και πιόνια. Η σκακιστική προσέγγιση της δράσης οργανώνει γρήγορα το μυαλό και φουντώνει το πάθος μας για την ολοκλήρωσή του. Η φιγούρα του John Wick μας συνδέει αυτόματα με τον κινηματογραφικό χαρακτήρα και η νίκη μας σε μάχες, ενάντια σε όλες τις πιθανότητες, μας ταυτίζει με τον ήρωα και μας πωρώνει αφάνταστα. Η βαθμολόγηση του παιχνιδιού ενδεχομένως να ήταν τεράστια αν είχαμε να κάνουμε με έναν κλώνο του Max Payne, ένα νέο Matrix με την bullet time αισθητική του. Εντούτοις απολαύσαμε την Superhot προσέγγιση του Bithell και επιβεβαιώσαμε το ταλέντο του στην σύνθεση ασυνήθιστων και εθιστικών εμπειριών.

Θετικά:
- Εθιστικότατο gameplay που αναπαριστά με επιτυχία την μεθοδολογία του John Wick
- Υποδυόμαστε έναν γνώριμο κινηματογραφικό action hero
- Γρήγορη εκμάθηση του χειρισμού και αναλυτικές οδηγίες
- Ομαλή αύξηση του επιπέδου δυσκολίας
- Δυναμικό soundtrack γαρνιρισμένο με all-star voice acting

Αρνητικά:
- Μίζερα γραφικά και animations
- Δεν συμμετέχει ο Keanu Reeves
- Περιττό planning phase
- Περιορισμένη διάρκεια
- Μηδαμινό replayability

Βαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Σενάριο: 5
Αντοχή: 5
Γενικά: 7

Το video game prequel μιας κινηματογραφικής τριλογίας που μας “άγγιξε” με την δράση του.

Γιάννης Μοσχονάς

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Top-game-of-the-month 

 

 

 

Notification