Καινοτομίες, αλλαγές και αγαπημένα gamepads.
Από τα… μονόκουμπα στα ποτενσιόμετρα και από τα joysticks στους αναλογικούς μοχλούς, τα motion controls και τις ενσωματωμένες οθόνες, τα gamepads δεν σταμάτησαν ποτέ να εξελίσσονται και να βελτιώνονται με το πέρασμα των χρόνων. Κάθε γενιά κονσολών συνοδευόταν πάντα από μερική ή ριζική αλλαγή στην τεχνολογία και τους τρόπους αλληλεπίδρασης που προσέφερε το εκάστοτε χειριστήριο.
Χωρίς αμφιβολία, η Nintendo είναι αυτή που εισήγαγε τις περισσότερες καινοτομίες στα gamepads. Από το σταυρωτό d-pad του NES, στα motion controls του Wii και την οθόνη του Wii U, η ιαπωνική εταιρεία βρισκόταν πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Και μπορεί το Nintendo 64 να μην ήταν η πρώτη κονσόλα που διέθετε αναλογικό μοχλό το 1996 (είχαν προηγηθεί άλλες, όπως η Acetronic MPU το 1976, η Atari με το 5200 το 1984 και η Vectrex το 1983), αλλά ήταν αναμφίβολα η πρώτη που εισήγαγε το analog stick στα 3D games, καθιστώντας το πλέον ως αναγκαιότητα για τον χειρισμό των games.
Την επόμενη χρονιά, ακολούθησε η Sony με την εισαγωγή διπλών αναλογικών μοχλών στο πρώτο dualshock του PSone, η οποία πρόσθεσε ταυτόχρονα ενσωματωμένο μηχανισμό δόνησης στο σώμα του χειριστηρίου. Για την ιστορία, το Ape Escape (ένα από τα αγαπημένα μου games γενικότερα) ήταν το πρώτο video game που απαιτούσε την χρήση του dualshock το 1999. Το 1998 κυκλοφόρησε το πολυαγαπημένο Dreamcast στην Ιαπωνία και έφερε μαζί του ένα αρκετά όμορφο και χρηστικό gamepad, το οποίο μάλιστα δεχόταν ως περιφερειακό το VMU, που αφορά ουσιαστικά μια memory card που διαθέτει όμως οθόνη και δευτερεύουσες λειτουργίες.
Μάλιστα, τα χειριστήρια των Xbox βασίστηκαν έως ένα σημείο στον σχεδιασμό του αντίστοιχου gamepad του Dreamcast, προσθέτοντας στην συνταγή διπλούς αναλογικούς μοχλούς και μεμονωμένη δόνηση στις σκανδάλες (στο Xbox One), ενώ η εξέλιξη του dualshock έως το PS4 είναι επίσης ορατή, με πιο τρανταχτό νέο στοιχείο να αποτελεί η εισαγωγή του touchpad. Προσωπικά, το αγαπημένο μου χειριστήριο έως τώρα είναι αυτό του Xbox One, λόγω της ποιότητας κατασκευής, της δόνησης στις σκανδάλες και του σχεδιασμού του που στα δικά μου χέρια το νιώθω πιο άνετο και “στιβαρό”.
Εσάς ποιο είναι το αγαπημένο σας χειριστήριο; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.
Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Είστε hardcore ή casual gamers; (Γιώργος Λόλας)
Κυριακή: Best Of - Top 10: Τα καλύτερα games Ολυμπιακών Αγώνων (Γιώργος Λόλας)
User Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
19/8/16: Fear: Ένας δημοφιλής Survival Horror τίτλος (Ευάγγελος Παντελάκης - Prince of Persia 30)
Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
15/8/16: Destiny: The Collection
16/8/16: Xbox Game Preview
16/8/16: Gamescom 2016: Η παρουσίαση της EA
17/8/16: Pro Evolution Soccer 2017 demo
18/8/16: Assassin's Creed: Ezio Collection
18/8/16: Παίζουμε No Man's Sky
19/8/16: Metal Gear Survive
19/8/16: Υποστήριξη Unity στο Facebook
20/8/16: The TakeOver gameplay video
21/8/16: Gamescom 2016 Awards
21/8/16: PlayStation 4 Slim
Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.
Καλή εβδομάδα σε όλους!
Comments
Το χειρότερο το ανέβασα πριν σε άλλο thread: https://s13.postimg.io/vw7ba4viv/controller.jpg