Μόνιμες Στήλες Press Start Press Start: Πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν;

Press Start: Πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν;

Monday, 20 Nov 2017  | in Press Start  | Γράφτηκε από τον Γιώργος Λόλας   | (8 σχόλια)
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Φρέσκο look στο community λοιπόν! :)
http://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/0b/55/fa/press-start-microtransactions-6-1511175528.jpg
 

Press Start: Πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν;

Χαριτωμένα skins, loot crates και τζόγος.

Τα microtransactions είναι ένα επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθείται κατά κόρον από την πλειοψηφία των εταιρειών ανάπτυξης. Για όσους δεν γνωρίζουν, μέσω των μικροσυναλλαγών μπορείτε να αγοράσετε ψηφιακά in-game αντικείμενα πληρώνοντας χρήματα. Αρχικά είχαν κάνει την εμφάνισή τους σε free-to-play games, τα τελευταία χρόνια όμως συναντάμε microtransactions ακόμα και στα επί πληρωμής games. Συνήθως, τα αντικείμενα που μπορείτε να αποκτήσετε έχουν διακοσμητικό χαρακτήρα και σας επιτρέπουν να διαμορφώσετε την εξωτερική εμφάνιση του χαρακτήρα ή του οχήματός σας στο εκάστοτε game.

Σε άλλες περιπτώσεις, σας δίνουν την δυνατότητα να έχετε πιο γρήγορη πρόοδο στο εκάστοτε game. Το τελευταίο φαινόμενο συναντάται περισσότερο στα mobile games τύπου Clash of Clans όπου πληρώνοντας χρήματα, μπορείτε να ολοκληρώσετε για παράδειγμα το χτίσιμο ενός κτηρίου ή κάποιο upgrade άμεσα αντί να περιμένετε ώρες ή και μέρες. Τα τελευταία χρόνια, τα microtransactions είχαν ως αποτέλεσμα τα free-to-play games να έχουν μεγαλύτερα έσοδα από τα επί πληρωμής games. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όλες οι εταιρείες ανάπτυξης να προσθέτουν multiplayer στα games τους ώστε μέσω των μικροσυναλλαγών να έχουν σταθερά έσοδα κάθε μήνα, πέρα από τις πωλήσεις του παιχνιδιού.

Οι επιπτώσεις των microtransactions στην βιομηχανία των video games είναι τεράστιες. Πλέον, αποτελεί είδηση εάν κάποιο game δεν διαθέτει καθόλου microtransactions, τα οποία συναντάμε ακόμα και σε καθαρά singleplayer games όπως το Assassin’s Creed Origins. Η παρουσία των μικροσυναλλαγών όμως δεν έχει πάντοτε το επιθυμητό αποτέλεσμα, αφού δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις όπου συναντήσαμε τον χαρακτηρισμό pay-to-win. Σε αυτή την περίπτωση, πληρώνοντας χρήματα μπορείτε να αποκτήσετε άδικο πλεονέκτημα έναντι των άλλων παικτών που δεν έχουν πληρώσει. Όπως είναι φυσικό, σε τέτοιες περιπτώσεις καλό θα ήταν να αποφεύγετε την αγορά αυτών των games, εκτός και αν έχετε την υπομονή να “ανεχτείτε” το φαινόμενο.

Προσωπικά πάντως, δεν έχω πρόβλημα σε περιπτώσεις όπου ακολουθείται το μοντέλο pay-to-advance, όπου αυτός που πληρώνει δεν αποκτά άδικο πλεονέκτημα, απλά γίνεται ίσως πιο δυνατός πιο γρήγορα από κάποιον που δεν θα πληρώσει. Εξάλλου, είναι το ίδιο με το να παίζεις μια ώρα την ημέρα και κάποιος άλλος να λιώνει πάνω από οκτώ ώρες καθημερινά το ίδιο game. Όπως είναι φυσικό, θα έχει κάνει μεγαλύτερο progress στον χαρακτήρα του λόγω των επιπλέον ωρών που έχει σπαταλήσει παίζοντας. Μερικές εταιρείες ανάπτυξης όμως, “κλειδώνουν” περιεχόμενο πίσω από τον μηχανισμό των microtransactions και σε αυτές τις περιπτώσεις το… embargo είναι μονόδρομος για να αλλάξει η κατάσταση. Τελευταία, κάποιες εταιρείες έχουν κατηγορηθεί ότι προωθούν ακόμα και τον τζόγο, μέσω των επί πληρωμής loot crates που περιλαμβάνουν τυχαία αντικείμενα.

Εσείς πιστεύετε ότι οι μικροσυναλλαγές θα έπρεπε να υπάρχουν; Πόσα χρήματα ξοδεύετε σε microtransactions; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Θα προτιμούσατε να μην κυκλοφορούν κάθε χρόνο τα FIFA και Pro Evolution Soccer; (Γιώργος Λόλας)
Κυριακή: Αφιερώματα - Αφιέρωμα: 10 χρόνια Mass Effect (Μάνος Γρυπάρης)

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
15/11/17: Πού χάθηκαν αυτοί οι παλιόφιλοι; (Omnibot)

Γράψτε το δικό σας blog και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld

User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
Γράψτε το δικό σας user review και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Divine Raiden (Level 25) 20/11/2017 13:30
Να υπάρχουν αλλά να μην επηρεάζουν το gameplay!Ας είναι καθαρά Cosmetic.Δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε τις εταιρείες επειδή θέλουν να βγάλουν μεγαλύτερο κέρδος....Αρκεί να μην γίνεται με άτιμο τρόπο!
#2 Sephiroth (Level 17) 20/11/2017 13:34
Ὀχι δεν θα έπρεπε να υπάρχουν.Ὀπως δεν θα έπρεπε να πληρώνεις συνδρομή για να παίξεις online.Ὀταν αγοράζεις ένα παιχνίδι,πληρών εις για όλο το πακέτο.Αν υπάρχουν κλειδωμένα features,θα έπρεπε να το πουλάνε με την αντίστοιχη έκπτωση και όχι να ζητάνε το καθιερωμένο 60άρι.Και ας μην γελιόμαστε,προκ ειμένου να βγάλουν λεφτά,τα microtransactio ns στο μέλλον,δεν θα είναι μόνο για αλλαγή αισθητικής, αλλά ουσίας.Για παράδειγμα,εἰχα διαβάσει ότι στο Uncharted 4, το survival mode είναι πιο εύκολο αν ''αγοράσεις'' συγκεκριμένα όπλα που έβγαλε στην πορεία η ND
#3 DimutriKs (Level 16) 20/11/2017 13:48
Είναι θεμιτό να υπάρχουν για εμένα μόνο στα f2p games. Αν αυτά έχουν περισσότερα έσοδα από τα επί πληρωμή παιχνίδια ας γίνουν και αυτά f2p. Είναι απαράδεκτο να πληρώνεις 60+€ και να μπαίνουμε πρέπει να πληρώσεις και άλλα μετά για microtransactio ns. Το pay to win για εμένα δεν έχει διαφορά από το pay to advance καθώς σε αμφότερες περιπτώσεις αποκτάς πλεονέκτημα από αυτόν που δεν πληρώνει και παίζει παραπάνω ώρες. Είναι εντελώς αθέμιτο με κάποιο οποιοδήποτε πόσο να αποκτάς 20-30-40 η παραπάνω ώρες πλεονέκτημα. Τώρα στο θέμα τον lootcrates, lootboxes η όπως αλλιώς λέγονται είναι ξεκάθαρα περίπτωση τζόγου. Ο τρόπος με τον οποίο υπάρχουν και η όλη δομή τους θυμίζουν περισσότερο πρακτικές στοιχήματος και καζίνου πάρα φακελάκια πανίνι. Το παράδειγμα του swbf2 όπου η ΕΑ έστω και για το αρχικό λανσάρισμα αναγκάστηκε να παγώσει τις μικροσυναλαγές χάνοντας σε πρώτη φάση ζεστό χρήμα από τα fanboys που θα έτρεχαν να αγοράσουν τον Darth Vader, δείχνει πως κοινότητα - πελάτης - gamer έχει την δύναμη να καθορίσει την αγορά και το μέλλον της. Όσο οι εταιρείες έχουν κέρδος καλά κάνουν ότι κάνουν. Όταν πονέσει η τσέπη τους όμως θα αλλάξουν κατεύθυνση. Η περίπτωση της cd project με το witcher 3 (αν και δεν είμαι ιδιαίτερα fan) μας δείχνει πως πουλώντας πλούσιο περιεχόμενο και σε πολύ καλές τιμές σεβόμενος πρωτίστως τον πελάτη μπορείς να πουλήσεις και να έχεις χρόνια έσοδα χωρίς λοιπές βλακίες. Από κοντά και το gta v.
#4 Lyricaldemon (Level 19) 20/11/2017 13:58
Οι μικροσυναλλαγές είναι ότι χειρότερο έχει υπάρξει.Ας είναι μόνο για cosmetic όπως λέει ο Divine από κάτω.
#5 Krinidon (Level 6) 20/11/2017 17:43
Όχι να μην καταργηθούν για πολλούς λόγους. Καλώς ή κακώς όλα κινούνται γύρω από το χρήμα όπως επίσης, τα αυξημένα έσοδα προσφέρουν μακροβιότητα και βελτιώσεις στο ίδιο το παιχνίδι δεδομένου ότι η εταιρεία, κρατάει το προϊόν της ζωντανό. Με λίγα λόγια, ο γενικός κανόνας είναι αυξημένα έσοδα = καλύτερα παιχνίδια απλά, θα πρέπει να μην επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το game play (βλ. pay to win) και προκαλούν εκνευρισμό σε αυτούς που.. "δεν πληρώνουν¨.
#6 general656 (Level 21) 20/11/2017 23:57
Φυσικά και πρέπει να υπάρχουν. Το γεγονός ότι τα τελευταία 2 χρόνια εφαρμόζονται καταχρηστικά με τρόπο που βλάπτει τον ανταγωνισμό εντός του παιχνιδιού, είναι αυτό που έχει βλάψει και την χρειά της λέξης αυτής.

Το Path Of Exile στηρίζεται πάνω τους. Το έχει εφαρμόσει σχεδόν άριστα κατά την γνώμη μου.

Αρχικά όλα τα Microtransactio ns δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση τα στατιστικά του παίχτη.

Κατά δεύτερων, θα πάρω παράδειγμα τα Rune Pages του LoL. Όπου αν έπαιζες Rank Games τότε χρειαζόσουν αρκετά για να είσουν προετοιμασμένος για την κάθε περίπτωση, μειώνοντας σημαντικά τα ποσοστά ήτας! Κάτι που κάνει ακόμη και το LoL σε ένα βαθμό Pay To Win.
Στο Path Of Exile υπάρχει κάτι αντίστοιχο διαφορετικά εφαρμοσμένο. Το λεγόμενο Stash του παίχτη έχει καμία 3-4 σελίδες που είναι σχεδόν υπεραρκετές για κάθε περίπτωση. Το να αγοράσεις πάρεις παραπάνω είναι απλά μια πολυτέλεια που σου παρέχει το παιχνίδι επί πληρωμής. Που στο κάτω κάτω δεν θα έβλαπτε σε καμία περίπτωση τον ανταγωνισμό σε PvP ή μεταξύ Mobs.

Η εφαρμογή του Path Of Exile είναι ένα από τα δείγματα πλήρως υγιής εφαρμογής των Microtransactio ns. Ιδίως όταν πρόκειται για Free παιχνίδι και παρέχει ΔΩΡΕΑΝ τα Expansions προς όλους τους παίκτες.

Η EA πήγε στον αντίποδα. Δημιούργησε ένα παιχνίδι το οποίο το παίζεις μετά πληρωμής, τα Store Purchables επηρεάζουν το παιχνίδι και το παιχνίδι είναι φτιαγμένο από την σχεδίαση για να παίζει με τον μηχανισμό των Microtransactio ns. Σαν εταιρία, δεν λέω δεν πρέπει να σε νοιάζουν τα χρήματα. Για αυτό άλλωστε έχεις και επιχείρηση στο χρηματιστήριο. Αλλά ο σεβασμός στον πελάτη και στο προϊόν σου είναι προσόν του Branding.
#7 the_prophet1987 (Level 21) 21/11/2017 11:17
Να υπάρχουν μόνο στα f2p games και μόνο αν δεν είναι pay to win.Δεν δικαιολογείται καμία μεγάλη εταιρία να τα ενσωματώνει στα παιχνίδια της που τους τα πληρώνει ο κόσμος 60 και 70 ευρώ.Ναι συμφωνώ οτι η λύση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι εμπάρκο.
#8 ashbringer (Level 25) 21/11/2017 17:56
Να υπάρχουν αλλά να μην επηρεάζουν αρνητικά την συνολική εμπειρία που έχουμε σε έναν τίτλο.Εαν επηρεάζουν αρνητικά έναν τίτλο τότε υπάρχουν και οι ανάλογες αντιδράσεις πχ με την ΕΑ και το Star wars Battlefront.