Μόνιμες Στήλες Press Start Press Start: Τι σας εκνευρίζει περισσότερο σήμερα στην βιομηχανία του gaming;

Press Start: Τι σας εκνευρίζει περισσότερο σήμερα στην βιομηχανία του gaming;

Monday, 14 Aug 2017  | in Press Start  | Γράφτηκε από τον Γιώργος Λόλας   | (12 σχόλια)
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών. Κάθε Δευτέρα συζητάμε παρέα για διάφορα ενδιαφέροντα gaming θέματα.
http://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/d4/13/af/press-start-dlc-drm-always-online-34-1502703795.jpg
 

Press Start: Τι σας εκνευρίζει περισσότερο σήμερα στην βιομηχανία του gaming;

Όλα τα... κακά του μοντέρνου gaming.

Ζούμε στην μοντέρνα εποχή των video games. Από τα απλοϊκά... μπλιμπλίκια, φτάσαμε να απολαμβάνουμε υπερπαραγωγές που θα ζήλευαν και στο Holywood, ενώ όλα δείχνουν να έχουν μια ανοδική πορεία στην βιομηχανία του gaming. Κατά την άποψή μου όμως, δεν είναι όλα ρόδινα. Υπήρξαν κάποιες αποφάσεις, οι οποίες γρήγορα έγιναν μόδα και έπειτα αποτέλεσαν standards για μια μεγάλη μερίδα από games.

Αρχικά, η είσοδος των DLC στα video games άλλαξαν κατά κόρον τον τρόπο που οι developers αναπτύσσουν τα games τους. Πλέον, μπορούν ακόμα και να κόψουν περιεχόμενο από το release, ώστε να προλάβουν τα deadlines των publishers και αργότερα να διαθέσουν το κομμένο content ως DLC, πολλές φορές και επί πληρωμής. Τις περισσότερες φορές αυτό ούτε καν που το γνωρίζουμε. Μετά τα DLC έκαναν την εμφάνισή τους τα Season Passes, τα οποία πολλές φορές περιλαμβάνουν περισσότερο content από το ίδιο το game που αγοράσαμε (τρανό παράδειγμα το Star Wars Battlefront).

Μέσα σε όλα αυτά, έχουμε και συμφωνίες για αποκλειστικό περιεχόμενο ανάλογα την κονσόλα ή ακόμα και exclusive DLC που λαμβάνουμε μόνο αν αγοράσουμε το αγαπημένο μας game από συγκεκριμένο κατάστημα. Είμαι υπέρ των ποιοτικών DLC, αλλά νομίζω ότι κάπου έχουμε χάσει λίγο την μπάλα. Στο ίδιο περίπου κύμα με τα DLC κινούνται και τα επί πληρωμής loot boxes, για τα οποία έχουμε μιλήσει και σε προηγούμενο Press Start. Η διάθεσή τους σε ένα free-to-play game έχει βάση, παρόλα αυτά τα συναντάμε ακόμα και σε games για τα οποία έχουμε πληρώσει 60-70 ευρώ. Είμαστε πλέον εθισμένοι στα random cosmetic items, το βλέπουμε σαν ένα είδος από τζόγο, οπότε οι εταιρείες ανάπτυξης το εκμεταλλεύονται αυτό περισσότερο από όσο θα έπρεπε.

Αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο (ή με χαλάει αν προτιμάτε), είναι το γεγονός ότι πλέον τα retail games δεν περιλαμβάνουν manuals. Ίσως και να μην τα χρειαζόμαστε πια, δεν παύουν όμως να είναι ένα αντικείμενο που τόσο πολύ αγαπήσαμε να ξεφυλίζουμε, την ώρα που περιμέναμε να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση του αντίστοιχου game.

Εσάς τι σας εκνευρίζει περισσότερο στην βιομηχανία του gaming σήμερα; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Πώς σας φαίνεται η απόφαση της Sony να αυξήσει το κόστος του PS Plus; (Γιώργος Λόλας)
Τετάρτη: eSports - Τα eSports στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 (Γιώργος Λόλας)
Πέμπτη: Αφιερώματα - Η δυσκολία των σύγχρονων video games (άρθρο αναγνώστη, Alex FIlos)
Παρασκευή: Console Wars - Η σημασία των exclusives (Γιάννης Σιδηρόπουλος)

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
Γράψτε το δικό σας blog και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld

User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
Γράψτε το δικό σας user review και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Σχόλια  

#1 +1 Phobos (Level 21) 14/08/2017 12:52
Άπειροι τόνοι DLC όπως έχει καταντήσει η σειρά Total War, τα Crusader Kings, Europa Universalis και ότι έχει βγάλει η EA σε γενικές γραμμές. :P Είτε exclusives, είτε preorders, έχει καταντήσει κοροϊδία. Κάποτε έβγαιναν τα expansions packs που είχαν αν όχι το ίδιο, περισσότερο content από όλα τα DLCs ενός game μαζί και κόστιζαν 20-30 ευρώ. Πλέον μπορεί να χρειαστεί να ξηλωθείς μέχρι και 80 ευρώ για να έχεις ένα πλήρες game. Για συλλέκτες όπως εγώ είναι εφιάλτης. Ειδικά τα weapon skins και τα maps για κάποια FPS *γκουχ γκουχ* είναι η απόλυτη ξεφτίλα.
#2 +1 the_prophet1987 (Level 21) 14/08/2017 12:56
Σαφώς και υπάρχουν DLCs που προσθέτουν πραγματικά περιεχόμενο σε κάποιο παιχνίδι.Όμως υπάρχουν κι εκείνα που είτε προσθέτουν περιεχόμενο που κόπηκε απο την τελική έκδοση η βρίκεται μέσα στο παιχνίδι κλειδωμένο και περιμένει να ξεκλειδωθεί.

Αυτό δεν είναι το χειρότερο για μένα ούτε τα Microtransactio ns που στις περισσότερες φορές καθιστούν ένα παιχνίδι pay2win.Αυτό που με εκνευρίζει πιο πολύ είναι το DRM.Κάτι που συνάντησα ευτυχώς μόνο 2 φορές όπως είχα αναφέρει.Είναι πραγματικά ότι χειρότερο να μη μπορείς να παίξεις το παιχνίδι που έχεις αγοράσει γιατί δεν έχεις κάνει account στο Uplay π.χ.Και γενικότερα με εκνευρίζει η παθητική στάση του κόσμου σε ότι του σερβίρουν οι μεγάλες εταιρίες.
#3 +1 Lyricaldemon (Level 17) 14/08/2017 13:12
Τα απεριόριστα χωρίς λόγο DLC.Πχ payday2.
#4 +2 DimutriKs (Level 15) 14/08/2017 15:35
Ημιτελη παιχνίδια σε φουλ τιμή, ανούσιο και ακριβό έξτρα περιεχόμενο, πολύ παραπάνω προσέγγιση στο online gaming και περιεχόμενο, έλλειψη πρωτοτυπίας, κακό optimization ιδίως στα pc games, συνδρομή για online στις κονσόλες. Αυτά μου έρχονται πρόχειρα. Πιστεύω πως τα θετικά είναι περισσότερα ομως το θέμα είναι τα αρνητικά και σε αυτά στεκομαι
#5 +1 efane (Level 21) 14/08/2017 15:54
Νομίζω πως το κακό με τα dlc έχει παραγίνει. Το πρόσθετο περιεχόμενο τις περισσότερες φορές ανήκει στο βασικό στόρι, απλά κόβετε από τις εταιρείες για περισσότερο κερδος.
Δηλαδή αυξάνονται τα ημιτελή παιχνίδια.
Οι τιμές σε άλλες εκδόσεις είναι τραγικές καθώς πολλές φορές το μόνο που προσφέρουν είναι ψηφιακό περιεχόμενο, πόσο μάλλον στις collectors που ακόμα και το βασικό παιχνίδι γίνεται....down load. Για όλα φυσικά φταίμε οι παίχτες που αγοράζουμε ότι μας πασάρουν.
#6 +1 Blood Prince (Level 26) 14/08/2017 16:05
Εμένα με εκνευρίζει το πως φτάνουμε στο σημείο να αγοράζουμε Retail και να θέλουν αποκλειστικά Keys για εγκατάσταση και την χρήση Internet καθώς δεν εγκαθίστανται αποκλειστικά απο τα CD.Οπότε στην ουσία πληρώνουμε παραπάνω χρήματα μόνο για την συσκευασία και όποιος για κάποιον λόγο δεν έχει Internet σπίτι του,δεν μπορεί να τα εγκαταστήσει.

Επίσης οι υψηλές απαιτήσεις στα PC Games και οι γοργοί ρυθμοί επέκτασης της τεχνολογίας στον χώρο του gaming.
#7 +1 Divine Raiden (Level 24) 14/08/2017 20:35
Το οτι κυκλοφορούν παιχνίδια στα 60 ευρώ και το ουσιαστικό content τους κοστίζει με το ζόρι τα 30. Επίσης τα άπειρα dlc που βγαίνουν αργότερα και κοστίζουν 10 και 15 ευρώ το καθένα και δεν ξέρεις τι να πρωτοπάρεις και σαν να μην έφταναν αυτά τα dlc είναι και απαραίτητα για να παίξεις πχ με την παρέα σου. Μην ξεχνάμε και τα άπειρα bugs που εμφανίζονται σε νέους τίτλους λες και είναι ακόμα σε beta phase καθώς επίσης και το άθλιο optimization. Για αυτό έχουν σταματήσει και τα pre-orders πλέον.Ο κόσμος δεν είναι τόσο ηλίθιος.
#8 +1 wavee (Level 15) 15/08/2017 00:24
Πολλα με εκνευριζουν και ηδη δεν πολυ ασχολουμε οσο παλια. Θα τα πω συνοπτικα οσο γινεται

α)Βαρεθηκα τις κοντρες με τις αποκλειστικοτηες

β)Βαρεθηκα να βλεπω indie και early access στο steam. Εχει γεμισει ο βοθρος απο σκουπιδια και θα επρεπε η Valve να μην αφηνει τον καθε spammer να κυκλοφορει οτι σκουπιδαριο μπορει να σκεφτει το ανωριμο μυαλο του. Παλια για να γινει καποιος developer παιχνιδιων ηταν κατι ξεχωριστο. Τωρα με το παλιο steam ολοι εχουν γινει developer και κυκλοφορουν σκουπιδια νομιζοντας οτι ειναι και ψαγμενα κιολας.

γ)Πλεον ολα τα παιχνιδια εχουν πολυπλοκο gameplay. Πανε οι εποχες που βλεπαμε καθαροαια fps και απλες αποστολες οπως το Far Cry 1, Max Payne 1 κλπ. Δεν υπηρχαν τοτε δευτερουσες αποστολες, ερωτηματικα στο χαρτη(οπως το Far Cry 3 και μετα), και 500 οπλα. Μου αρεσαν που ηταν απλα και ωραια τοτε. Τωρα βαζουν στα παιχνιδια οτι βλακεια σκεφτουν για να ειναι διασκεδαστικο αγνοωντας αν ειναι υπερβολικο. Σε αυτο φταινε και οι reviewrs (οπως και εσεις στο gameworld που βαζετε στα αρνητικα οπως "δεν εχει πολλα οπλα, δεν εχει πολλα ειδη εχθρων, μονοτονο gameplay" κλπ) Τι θα επρεπε να βαλουν δηλαδη? Να πεταει ο πρωταγωιστης για να μην ειναι βαρετο? Να βαλουν πολλα ειδη εχθρων σε παιχνιδι που βασιζεται στον ρεαλισμο? ΕΙναι δυνατον να κανει καποιος review χωρις να ξερεις τι παει να πει ρεαλισμος?

δ) Επισης με εκνευριζει που τα περισσοτερα παιχνιδια επικεντρωνονται στην ωμη βια με πρωταγωιστες πολυ αρρενωπους, ατρομητους, και ποζεραδες. Στους θυληκους χαρακτητες επικεντρωνονται πολυ στο να ειναι προστοιχες (οπως στις τσοντες) λες και μετραει μονο αυτο σε μια γυναικα (Quiet στο Metal Gear. Απλα, γελοιοδεστατη). Λες και δεν μετραει η προσωπικοτητα. Για να μην πω για το αθλιο GTA. Σοβαρα παιχνιδια, με ενηλικο σεναριο, καθημερινους απλους πρωταγωνιστες που φοβουνται, χανουν την ψυχραιμια τους κλπ, πλεον λιγα ειναι. Στις ταινιες οι ηθοποιοι ειναι πιο νορμαλ. Η Naugdy dog, η Quantic dream και η Remedy φτιαχνουν καλα παιχνιδια ευτυχως με πιο "αδυναμους" πρωταγωνιστες.. Οι υπολοιπες εταιρειες ομως αστα...

ε)Εννοειται τα DLC, PS plus, Xbox live gold δεν θα επρεπε να υπαρχουν.
#9 +1 nikos-pc (Level 11) 15/08/2017 04:43
Πολλά πράγματα με εκνευρίζουν στη βιομηχανία. Αλλά από δύο πράγματα μπορώ να πω ότι νιώθω προδομένος. Η κοροϊδία με την beta του DayZ (που κρύβει από πίσω του όλο το πανηγύρι με τα early access) και το μοντέλο DLC του τελευταίου Total War, του Warhammer δηλαδή. Από τα δύο θα επιλέξω το κακό που έχει παραγίνει με τα DLC. Εγώ δηλαδή μετά από όλα αυτά τα DLC και FreeLC που βγήκαν μετά την κυκλοφορία, νιώθω ΒΛΑΞ που έκανα preorder το game. Τα DLC από μόνα τους δεν είναι κάτι το άσχημο. Ίσα ίσα που αν γίνουν σωστά έχουν πράγμα να δώσουν. Πχ, στο Rome 2 τα dlc έμοιαζαν με expansion packs και πρόσφεραν νέες εκστρατείες στο base game. Αν σου άρεσε το game και ήθελες να παίξεις κάτι παραπάνω, έπαιρνες το pack που ήθελες. Στο Warhammer, τα DLC, πλην ενός-δύο βάζουν πράγματα τα οποία έπρεπε να ήταν στο game από την αρχή. Μετά από ένα χρόνο και κυκλοφορίας βγάζουν units για faction που υπήρχε από την αρχή στο game. Τρελά πράγματα.
#10 ashbringer (Level 25) 15/08/2017 09:49
Πιστεύω πως πρέπει επιτέλους τα παιχνίδια να πωλούνται ολοκληρωμένα και χωρίς να χρειάζεται να πληρώνει κάποιος στη συνέχεια για κάποιο dlc.Επίσης θα ήθελα οι συσκευασίες των παιχνιδιών να είναι πιο πλούσιες σε περιεχόμενο.Εδώ στην Ελλάδα σου δίνουν μια θήκη απλά με ένα δισκάκι ούτε manual ούτε τίποτα.
#11 +1 Zaratoth (Level 28) 15/08/2017 12:55
Εμένα με εκνευρίζει η έλλειψη φρεσκάδας. Όλα τα καινούργια στοιχεία τα βρίσκουμε πλέον σε μικρές indie παραγωγές και, με το που πιάσει κάτι, ξαφνικά οι μεγάλοι το μυρίζονται, το αρπάζουν και το ξεζουμίζουν σαν να μην υπάρχει αύριο. Και με το που ψοφήσει, αρπάζουν την επόμενη "μόδα", που προφανώς και ΔΕΝ δημιούργησαν αυτοί, για να την ξεζουμίσουν.
#12 Manos (Level 37) 21/08/2017 14:22
Παράθεση:
γ)Πλεον ολα τα παιχνιδια εχουν πολυπλοκο gameplay. Πανε οι εποχες που βλεπαμε καθαροαια fps και απλες αποστολες οπως το Far Cry 1, Max Payne 1 κλπ. Δεν υπηρχαν τοτε δευτερουσες αποστολες, ερωτηματικα στο χαρτη(οπως το Far Cry 3 και μετα), και 500 οπλα. Μου αρεσαν που ηταν απλα και ωραια τοτε. Τωρα βαζουν στα παιχνιδια οτι βλακεια σκεφτουν για να ειναι διασκεδαστικο αγνοωντας αν ειναι υπερβολικο. Σε αυτο φταινε και οι reviewrs (οπως και εσεις στο gameworld που βαζετε στα αρνητικα οπως "δεν εχει πολλα οπλα, δεν εχει πολλα ειδη εχθρων, μονοτονο gameplay" κλπ) Τι θα επρεπε να βαλουν δηλαδη? Να πεταει ο πρωταγωιστης για να μην ειναι βαρετο? Να βαλουν πολλα ειδη εχθρων σε παιχνιδι που βασιζεται στον ρεαλισμο? ΕΙναι δυνατον να κανει καποιος review χωρις να ξερεις τι παει να πει ρεαλισμος?
Μια χαρά τα γράφουμε οι reviewers την στιγμή που για να κάνουμε αυτή την δουλειά παίζουμε games κάτι δεκαετίες. Για το μονότονο gameplay, όταν παίζω games από το 1988, έχω βαρεθεί πλέον να βλέπω κλώνους ήδη γνωστών games και θελω μια στοιχειώδη πρωτοτυπία, έστω στα βασικά. Π.χ. το Horizon Zero Dawn είχε πρωτότυπο σενάριο, την λογική του hack στις μηχανές που δεν την βλέπουμε συχνά κτλ. Αν δεν σου αρέσει η πρωτοτυπία σίγουρα θα διασκεδάζεις π.χ. παίζοντας ένα από τα εκατοντάδες FPS Β' Παγκοσμίου που αναπαράγει τα ίδια πράγματα και "ξεχειλώνει" το θέμα ως εκεί που δεν παίρνει, έχοντας ακριβώς το ίδιο gameplay με προηγούμενα απλά με καλύτερα γραφικά.

Όλα τα sites στον κόσμο γράφουν στα αρνητικά τα συγκεκριμένα θέματα που έβαλες. Τι σχέση έχει ο ρεαλισμός με τα είδη των εχθρών; Είπαμε εμείς ποτέ σε review ότι αν δεν έχει πολλά είδη εχθρών ένα παιχνίδι δεν είναι ρεαλιστικό; Το πρόβλημα είναι ότι με τα ίδια είδη εχθρών βαριέσαι. Σκοτώνεις ξανά και ξανά τις ίδιες φάτσες. Κι όλα αυτά γιατί οι developers δεν είχαν το μπάτζετ να πουν στους γραφίστες τους "Βάλε 10 εχθρούς ακόμα μέσα με τα animations τους, το collision detection" κτλ. Αν είναι να πληρώσει κάποιος 60άρι θα το δώσει αν αξίζει. Αλλιώς παίξε games με 2 ή 3 είδη εχθρών να δούμε αν θα το ευχαριστηθείς. Για να στο πάω στο άλλο άκρο.

Το ότι δεν έχει πολλά όπλα ένα παιχνίδι επίσης παίζει ρόλο. Άλλο Battlefield και CoD και άλλο κάποια FPS με 6-7 όπλα. Δεν ζητάω φυσικά το Uncharted να έχει μεγάλη ποικιλία όπλων, αλλά από ένα FPS συγκεκριμένα θα το ζητήσω, πολύ απλά διότι σε έναν πόλεμο χρησιμοποιούντα ι δεκάδες είδη όπλων.