Μόνιμες Στήλες Press Start Press Start: Ήταν τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα στην εποχή τους;

Press Start: Ήταν τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα στην εποχή τους;

Monday, 24 Jul 2017  | in Press Start  | Γράφτηκε από τον Γιώργος Λόλας   | (8 σχόλια)
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Φρέσκο look στο community λοιπόν! :)
http://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/86/ed/c7/press-start-retro-vs-modern-games-55-1500863083.jpg
 

Press Start: Ήταν τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα στην εποχή τους;

Old-school εναντίον μοντέρνου gaming.

Την χρυσή εποχή των video games (δεκαετίες ’70 και ’80) και ειδικότερα μετά την εμφάνιση των 8-bit και 16-bit κονσολών, η βιομηχανία του gaming ήταν εντελώς διαφορετική σε σχέση με την μοντέρνα εποχή του σήμερα. Την εποχή εκείνη οι εταιρείες ανάπτυξης ακόμα ψάχνονταν και καθεμιά από αυτές εισήγαγαν σιγά-σιγά νέους μηχανισμούς και τεχνολογίες αρχικά στα arcades και αργότερα στις οικιακές κονσόλες. Εν αρχή είχαμε την έλευση των έγχρωμων οθονών, το multi-directional scrolling και τα vector displays, ενώ αργότερα έκαναν την εμφάνισή τους τα parallax scrolling, το ψευδό-3D και η βελτίωση του ήχου και των γραφικών, καθώς και η εισαγωγή των cutscenes, ειδικότερα στα interactive movies της εποχής.

Επίσης, νέα genres έκαναν δειλά δειλά την εμφάνισή τους, καθώς η τεχνολογία βελτιωνόταν και τα development houses έπαιρναν στα χέρια τους πιο ισχυρό hardware. Ταυτόχρονα, είχαμε την κυκλοφορία games που δεν βασίζονται αποκλειστικά στο πόσο γρήγορα μπορείς για παράδειγμα να στοχεύσεις και να πυροβολήσεις εχθρούς, αλλά και στα αντανακλαστικά και στον συγχρονισμό των κινήσεων, όπως στο Donkey Kong του 1981, σε ένα από τα πιο κλασικά Platform ολόκληρης της ιστορίας των video games. Ταυτόχρονα, τα games των προηγούμενων δεκαετιών θεωρούνται πιο δύσκολα, αφού βασίζονταν στην οργανική δυσκολία που πηγάζει από το ίδιο το gameplay και όχι στην τεχνητή (artificial) όπου το difficulty βασίζεται είτε σε τυχαίους παράγοντες ή σε αποφάσεις των developers, όπως για παράδειγμα τα one-hit kill boss fights ή οι αντιπάλοι με... άπειρο health.

Το gaming σήμερα θεωρείται περισσότερο από ποτέ ως μια mainstream ασχολία και αυτό “μεταφράζεται” έως ενός σημείου και στην εξέλιξη των video games. Σε γενικές γραμμές, τα μοντέρνα games θεωρούνται πιο εύκολα, κυρίως λόγω των νέων συστημάτων που αφορούν τα saves, αλλά και επειδή οι developers δεν θέλουν να μας κάνουν να νιώσουμε αγανάκτηση λόγω της δυσκολίας του παιχνιδιού. Η λογική των games θέλει να μας δίνεται το αίσθημα της επιβράβευσης και πάνω σε αυτό βασίζονται και οι περισσότεροι μηχανισμοί τους, με τον ισορροπημένο βαθμό δυσκολίας να παίζει σημαντικό ρόλο σε αυτό. Εξαιρούνται βέβαια τα... σαδιστικά Dark Souls και games που διαθέτουν permadeath.

Στην μοντέρνα εποχή των video games, συναντάμε την εισαγωγή του online multiplayer και ως κύριο μέρος ενός παιχνιδιού και όχι απλά ως ένα συνοδευτικό “πιάτο”, το voice chat, τα δωρεάν mods, την βελτίωση στην εκπροσώπηση των γυναικών και των μειονοτήτων στα games, καθώς και την βελτίωση του τεχνικού τομέα που ανεβάζει το immersion. Ταυτόχρονα, η πολυπλοκότητα των νέων games, δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες ανάπτυξης να μας προσφέρουν ιστορίες με αρκετά μεγαλύτερο βάθος, δίνοντάς μας την ευκαιρία να ζήσουμε πιο ολοκληρωμένες και σε κάποιες περιπτώσεις συγκινητικές και immersive gaming εμπειρίες.

Θέμα της εβδομάδας:
Είναι τελικά τα games προηγούμενων δεκαετιών καλύτερα από τα νεότερα ή μήπως αυτή η θεωρία βασίζεται στην νοσταλγία που νιώθουμε για τα παιδικά μας χρόνια; Γράψτε μας τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Ποιον ήρωα ή ηρωίδα από games θα θέλατε να παντρευτείτε; (Γιώργος Λόλας)
Τρίτη: eSports - Blizzard: Αντιγραφή του MLB logo από το Overwatch League (Μάνος Γρυπάρης)
Πέμπτη: Αφιερώματα - Ο σωστός o Gamer (άρθρο αναγνώστη, Χρήστος Λουκόπουλος)
Κυριακή: Editorial - WTF News #9: Κλαρινοgamers (Μάνος Γρυπάρης)

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
Γράψτε το δικό σας blog και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld

User Reviews προηγούμενης εβδομάδας:
21/7/17: Jotun (The Reaper)

Γράψτε το δικό σας user review και πάρτε μέρος στον μηνιαίο διαγωνισμό του GameWorld

Reviews και Previews προηγούμενης εβδομάδας:
17/7/17: Lawbreakers preview (Μάνος Γρυπάρης)
18/7/17: Snake Pass review (Μάρκος Ασκανιάν)
19/7/17: Ultimate General: Civil War review (Γιάννης Μοσχονάς)
20/7/17: Destiny 2 preview (Μάνος Γρυπάρης)
21/7/17: Portal Knights review
22/7/17: Pro Evolution Soccer 2018 preview (Μάνος Γρυπάρης)
23/7/17: The Elder Scrolls Online: Morrowind review (Χριστιάνα Θάνου)

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο σχετικό forum topic.

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 ashbringer (Level 25) 24/07/2017 12:01
Αυτό είναι ένα θέμα στο οποίο η άποψη του καθενός απο εμάς διαφέρει.Για άλλους όσο πιο παλιά τόσο πιο καλά και για άλλους όσο προχωράνε τα χρόνια είναι ακόμα καλύτερα.Προσωπ ικά πιστεύω ότι όσο πάμε πιο παλιά βλέπουμε ότι έχουμε περισσότερους τίτλους ΑΑΑ απο την σημερινή εποχή.Σήμερα ναι μεν υπάρχουν τίτλοι όπως Witcher 3 ας πούμε και Horizon Zero Dawn ,Dark Souls και πολλοί άλλοι οι οποίοι έχουν και σενάριο και καλογραμμένους χαρακτήρες και άψογο gameplay ,φοβερό ήχο στο background και υπέροχα γραφικά αλλά αυτοί οι τίτλοι που ξεχωρίζουν είναι λίγοι και καλοί.Οι περισσότερες εταιρείες πλέον ασχολούνται περισσότερο με το πως δείχνει το παιχνίδι και αν πουλάει ,παρά με το περιεχόμενο του και αν αυτό είναι ποιοτικό.Οι τιμές των προιόντων αρκετές φορές δεν είναι ανάλογες με αυτό που προσφέρουν οι εταιρείες.Πιστε ύω πως οι εταιρείες πρέπει να πάρουν παράδειγμα απο το παρελθόν και να αρχίσουν να ασχολούνται όχι μόνο με το κέρδος αλλά και με αυτό που θέλουν οι χρήστες.Το multiplayer κομμάτι είναι πλέον βασικό στοιχείο για κάθε τίτλο αλλά θα πρέπει να υπάρχει και η ανάλογη υποστήριξη απο την εταιρεία έτσι ώστε και σε αυτόν τον τομέα να υπάρχει επιτυχία.
#2 Serebrian (Level 20) 24/07/2017 12:14
Καινούρια all the way. Οι δυνατότητες και το τι προσφέρουν τα πιο καινούρια games δε μπορούν να συγκριθούν. Σίγουρα η βιομηχανία δε βρίσκεται και στην καλύτερη εποχή της από την άποψη ότι έχουμε μισά games και πολλά dlc από ορισμένες εταιρείες γιατί βάζουν μπροστά το κέρδος και όχι την ευχαρίστηση των χρηστών, αλλά αυτό δεν αποτελεί καθολικό κανόνα σε καμία περίπτωση. Υπάρχουν σπουδαίοι τίτλοι, καινούριοι βγαίνουν συνεχώς και φυσικά υπάρχουν πάντοτε και απογοητεύσεις. Αλλά εγώ θα επιμείνω, καινούρια all the way!
#3 the_prophet1987 (Level 21) 24/07/2017 12:17
Θα συμφωνήσω Γιώργο στο οτι τα νέα παιχνίδια γίνονται όλο και πιο mainstream,με ευκολίες,hints, checkpoints κάθε 5 λεπτά.Χάνεται όπως είχα πεί η αίσθηση της ευθύνης που είχες στα παλαιότερα παιχνίδια.Δηλαδ ή οτι η ζωή του χαρακτήρα σου είναι στα χέρια σου και δεν θέλεις να πεθάνεις γιατί το respawn είναι στην αρχή του επιπέδου.Έτσι προσπαθούσες να μη πεθάνεις και γινόσουν καλύτερος στο παιχνίδι.Δεν υπήρχε reward system για να σε κάνει να ξεπεράσεις ένα δύσκολο εμπόδιο για παράδειγμα.Η προσπάθεια που χρειαζόταν για να ξεπεραστεί το εμπόδιο αυτό και η ικανοποίηση στο τέλος που τα κατάφερες,αυτό ήταν το reward.

Υπάρχουν και σήμερα δύσκολα games αλλά είναι λιγοστά και χωρίζονται σε κατηγορίες.Για παράδειγμα υπάρχουν ακόμα τα trial & error games που πεθαίνεις πολλές φορές προσπαθώντας να ξεπεράσεις ένα εμπόδιο(Δε με χαλάνε να τα παίζω).Τα games που είναι σαδιστικά δύσκολα που υπάρχει μόνο ένα pattern που μπορείς να ακολουθήσεις για να νικήσεις π.χ. ένα boss fight αλλά παράλληλα να μη σε αφήνουν διάφοροι παράγοντες να το κάνεις.Είσαι στο έλεος της Α.Ι. και περιμένεις να τη βρείς σε καλή μέρα και να σε αφήσει να κερδίσεις(αποφε ύγονται τα συγκεκριμένα παιχίδια απο μένα δια ροπάλου).Και υπάρχουν και τα παιχνίδια που είναι δύσκολο για παράδειγμα να νικήσεις μια μάχη όμως η open world φύση τους σου επιτρέπει να την αντιμετωπίσεις όπως θέλεις εσύ η και να μην εμπλακείς καθόλου.Σε τέτοια παιχνίδια ο τρόπος που θα διαχειριστείς μια μάχη μπορεί να κρίνει την έκβαση όλου του επιπέδου η και του campaign(Το αγαπημένο μου είδος).

Υπάρχουν και σήμερα δύσκολα παιχνίδια,που δεν συγχωρούν αλλά πρέπει να τα ψάξει κανείς.
#4 Lyricaldemon (Level 19) 24/07/2017 13:16
Η κάθε γενιά έχει και τα καλά και τα κακά της.Έμενα προσωπικά μου αρέσουν τα rpg οπότε ουσιαστικά είμαι και με τις δύο απόψεις.Η τωρινή γενιά μας έχει δώσει διαμάντια όπως το witcher 3 και η παλιά διαμάντια όπως το ff7!
#5 +2 Akis 7 (Level 20) 24/07/2017 17:18
Παρολο που τα τωρινα games σε συνεπερνουν με τα απιστευτα γραφικα και τις λεπτομερειες τους,σε βαθος χρονου δεν τραβανε και πολυ εκτος απο διαφορες εξαιρεσεις εννοειται...Οπω ς επισης και ενα αλλο που εχω παρατηρησει αρκετες φορες ειναι οτι ενω ξεκινανε καλα καποια games στην πορεια κανουν κοιλια.Αρα δινουν περισσοτερη εμφαση στο πως θα δειχνουν στα trailer και πως θα πουλησει παρα την ποιοτητα τους. Γενικα προτιμω τα παλαιοτερα κοπης παιχνιδια και για λογω δυσκολιας και λογω οτι η ποιοτητα τους ξεχειλιζει...
Μπορουμε να αναφερουμε δεκαδες παιχνιδια απο την γενια του PS1 που ειναι κλασικα ακομα και σημερα,αρκετα απο την επομενη γενια,λιγο λιγοτερα στην PS3/XBOX 360 εποχη και ακομα λιγοτερα τωρα...Και πολλες απο τις καινουργιες επιτυχιες ειναι ανακυκλωση και αντιγραφη των παλιων...Εκει κιολας φαινεται η διαφορα των συγχρωνων με των παλιων games και ο πρωτος λογος που τα θεωρω με βαση χρονου πολυ ανωτερα!!!
#6 -1 Shikabane_Hime7 (Level 28) 25/07/2017 10:59
΄Δεν τίθεται θέμα νοσταλγίας. Το κάθε παιχνίδι θα πρέπει να κρίνεται ανάλογα με αυτά που προσφέρει και αν κυκλοφόρησε πριν χρόνια τότε να κρίνεται ανάλογα με το τι προσέφερε την περίοδο που κυκλοφόρησε. Θεωρώ πως είναι άδικο πχ να θεωρούμε τα παλιά παιχνίδια υποδεέστερα από τα τωρινά απλά και μόνο λόγο γραφικών. Υπάρχουν πολλά παλαιότερα παιχνίδια που είτε σε πλοκή είτε σε gameplay είναι επικά.
#7 Thorfinns (Level 6) 26/07/2017 19:51
Σιγουρα εγω προσωπικα απολαυσα τα παλια παιχνιδια περισσοτερο απο σο τα νεα.Αυτο δεν εγκειται απαραιτητα οτι πλεον δεν βγαινουν καλα νεα παιχνιδια,προσε γμενα κτλπ.Νομιζω οτι εκεινο το καιρο οι περισσοτεροι απο μας τοτε αρχιζαν να παιζουν βιντεοπαιχνιδια .Ηταν μια πρωτογνωρη εμπειρια και γιαυτο δεθηκαμε συναισθηματικα. Δευτερον τα παιχνιδια τοτε ηταν ακριβα και λιγοι τιτλοι πεφταν στα χερια μας.Οταν πεφταν πραγματικα τα λιωναμε και τα εκτιμουσαμε.Πλε ον περνεις ενα παιχνιδι ακομα και δωρεαν και στο 5 λεπτο μπορεις να το κλεισεις..Οι εταιρειες παιχνιδιων ξεκινησαν να παραγουν πολλα περισσοτερα παιχνιδια αφου ειδαν οτι υπαρχει κερδος και πλεον και ο ανταγωνισμος εχει φτασει στα υψη.Ειναι φυσικο και να υπαρχει ελειψη φαντασιας απο μερους τους και ελειψη ενδιαφερον απο μας οταν εχουμε πλεον παιξει τοσα παιχνιδια.
#8 TonyBoy (Level 8) 28/07/2017 12:27
οι αληθεια ειναι τα παλια παιχνιδια μου φαινοταν πιο αθωα η ετσι τα εβλαπα εγω μιας και ημουν μικροτερος