Top 10: Τα καλύτερα Arcade games όλων των εποχών

Hot
Top 10: Τα καλύτερα Arcade games όλων των εποχών

Top 10: Τα καλύτερα Arcade games όλων των εποχών

Insert Coin: Τα games που έγραψαν ιστορία στα Coin-op!

Πολλά έχουν ειπωθεί για τα καλύτερα παιχνίδια από τη χρυσή εποχή των Αrcade. Αλλά ποια “έτρωγαν” τα περισσότερα κέρματα;

Όποιος ήταν σε ηλικία που να μπορεί να παίξει games την χιλιετία που μας πέρασε τότε κατά πάσα πιθανότητα είχε επισκεφθεί και μία αίθουσα με Arcade μηχανήματα, εκεί όπου...τα χαρτζηλίκια έπεφταν βροχή στον κερματοδέκτη. Η επιτυχία ενός παιχνιδιού προερχόταν από το πόσο ελκυστικό και διασκεδαστικό ήταν το gameplay του. Αυτή η έμφαση στο gameplay είναι κι ο λόγος που πολλά από αυτά τα παιχνίδια συνεχίζουν να είναι απολαυστικά ακόμα και σήμερα, παρά το γεγονός ότι είναι ξεπερασμένα από τη σύγχρονη τεχνολογία.

Κάθε Best Of δημιουργείται με βάση τις ψήφους σας στο Forum του GameWorld.gr και τις ψήφους των συντακτών. Για κάθε 5 ψήφους αναγνωστών στο forum topic της στήλης Best Of έχουμε μία καταχώρηση στο Top 10, με maximum τις 25 ψήφους που δίνουν 5 καταχωρήσεις. Θυμηθείτε ότι όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές. Αν δεν βρήκατε κάποιο παιχνίδι σε ένα Top 10 τότε σημαίνει ότι δεν κατάφερε να μπει, έστω και οριακά. 

Το σημερινό top 10 θα φέρει πίσω πολλές αναμνήσεις αλλά σίγουρα όχι όλες, καθώς οι επιτυχίες εκείνης της εποχής ήταν παραπάνω από 10. Ας αρχίσουμε λοιπόν το ταξίδι μας στα καλύτερα παιχνίδια της χρυσής εποχής των arcade games.

10: Metal Slug/Tetris
Στη 10η θέση προέκυψε ισοβαθμία ανάμεσα στο Metal Slug που ψηφίσατε και στο Tetris, που αποτέλεσε μία από τις επιλογές της συντακτικής ομάδας. Έτσι, αποφασίσαμε να τα προσθέσουμε και τα δύο στη λίστα.

10: Metal Slug
SNK, Nazca
1996

metal slug 1
Το Metal Slug έχει αφήσει σημαντική παρακαταθήκη στην χρυσή εποχή των Arcade. Ο πρώτος τίτλος της σειράς, αναπτύχθηκε από την Nazca Corporation και εκδόθηκε από την SNK. Κυκλοφόρησε το 1996 για το Neo Geo MVS arcade και πολύ γρήγορα γνώρισε τεράστια επιτυχία. Πρόκειται για ένα Run and gun Platform, το οποίο φημίζεται για το χιούμορ του, το ιδιαίτερο art design και φυσικά την ατελείωτη δράση που προσφέρει. Το gameplay του είναι απλό αλλά ταυτόχρονα πολύ εθιστικό. Οι παίκτες καλούνται να πυροβολούν τα πάντα στο δρόμο τους, ώστε να φθάσουν στο τέλος του κάθε level, όπου τους περιμένει ένα boss.

Η τεράστια επιτυχία της σειράς έφερε και πολλές επανακυκλοφορίες με το πέρασμα των χρόνων. Από iOS και Android, μέχρι το Wii και το PS3, το Metal Slug έχει κάνει την εμφάνιση του σε πάνω από επτά διαφορετικές πλατφόρμες. Είναι αναμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα games της εποχής του, έχοντας «φάει» άπειρα κέρματα μέχρι και σήμερα.

10: Tetris
Alexey Pajitnov
1988

tetris

To Tetris είναι ένα Puzzle που αρχικά σχεδιάστηκε και προγραμματίστηκε από τον Alexey Pajitnov. Κυκλοφόρησε στις 6 Ιούνιου του 1984, ενώ ο Pajitnov εργαζόταν για το Dorodnicyn Computing Centre της Ακαδημίας Επιστημών της Σοβιετικής Ένωσης στη Μόσχα. Η Atari το 1988 κυκλοφόρησε το δικό της Tetris για arcade, το οποίο ήταν βασισμένο σε αυτό του Alexey Pajitnov. Η έκδοση της Atari διαθέτει το ίδιο gameplay με τις εκδόσεις του υπολογιστή, καθώς οι παίκτες πρέπει να τακτοποιήσουν διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα σε οριζόντια γραμμή ώστε να εξαφανιστούν και να πάρουν πόντους. Το παιχνίδι διαθέτει διάφορα επίπεδα δυσκολίας και multiplayer d;yo ατόμων.

Η Atari ήθελε αργότερα να κάνει port το παιχνίδι στο NES και κυκλοφόρησε μια έκδοση χωρίς άδεια το 1989. Άλλα δεν το έκανε ως Atari αλλά ως Tengen. Ωστόσο, υπήρχαν προβλήματα με τα εκδοτικά δικαιώματα του τίτλου. Μετά από πολύ νομική πίεση, η Nintendo κατέληξε με τα δικαιώματα για την έκδοση του Tetris για την κονσόλα, αφήνοντας στην Atari τα δικαιώματα των arcade εκδόσεων. Ως αποτέλεσμα, το παιχνίδι της Tengen ήταν στα ράφια των καταστημάτων μόνο για τέσσερις εβδομάδες, πριν η Atari αναγκαστεί να το ανακαλέσει από την αγορά.

Το Tetris είναι μέχρι και σήμερα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όλων των εποχών. Μικροί και μεγάλοι έχουν σπαταλήσει ατελείωτες ώρες προσπαθώντας να βελτιώσουν το ατομικό τους ρεκόρ. Έχει κυκλοφορήσει σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες που έχουν υπάρξει, έχοντας το όνομα του γραμμένο με χρυσά γράμματα στην ιστορία των video games.

9: Galaga
Namco
1981

galaga

Μετά τη φόρμουλα επιτυχίας που έδωσε το Space Invaders ως ένα arcade shooter στο διάστημα το 1978, το 1979 ήρθε το Galaxian και το 1981 το Galaga από την Namco. Το gameplay του Galaga σας δίνει τον έλεγχο ενός διαστημικού οχήματος, το οποίο βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Κατά την έναρξη του κάθε σταδίου η περιοχή είναι άδεια, αλλά με την πάροδο του χρόνου οι εχθρικοί εξωγήινοι θα φθάσουν σε σχηματισμό και θα ξεκινήσουν να πηγαίνουν προς το πλοίο σας πάλι σε σχηματισμό και είτε θα το πυροβολήσουν ή θα προσπαθήσουν να συγκρουστούν μαζί του.

Αν και σαφώς επηρεασμένο από το Space Invaders, το Galaga κατάφερε να κερδίσει μία ξεχωριστή θέση στις καρδιές των gamers. Η τεράστια αναγνωρισιμότητα του franchise επαληθεύεται από την κυκλοφορία της σειράς σε πάνω από 10 πλατφόρμες, έχοντας συμπεριληφθεί σε πάρα πολλές συλλογές video games της Namco.

8: Ghosts ‘n Goblins
Capcom
1985

ghost n goblins

To Ghosts 'n Goblins είναι ένα side-scrolling Platform που αναπτύχθηκε το 1985 από την Capcom για Arcade και έκτοτε έχει κυκλοφορήσει σε πολλές ακόμη πλατφόρμες. Η σειρά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Capcom, έχοντας διαθέσει πάνω από 4.4 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.

Βάση σεναρίου ελέγχετε έναν ιππότη με το όνομα Sir Arthur, ο οποίος πρέπει να νικήσει ζόμπι, δράκους, δαίμονες, κύκλωπες και άλλα μυθικά τέρατα, προκειμένου να σώσει την Princess Prin Prin, την οποία έχει απαγάγει ο Σατανάς, βασιλιάς των δαιμονικού κόσμου. Στο δρόμο σας μπορείτε να πάρετε νέα όπλα και επιπλέον πανοπλίες που μπορούν να βοηθήσουν στο έργο σας. Έχετε την δυνατότητα να χτυπηθείτε μόνο δύο φορές πριν χάσετε μια ζωή, με το πρώτο χτύπημα να σας αφαιρεί τη πανοπλία και να κάνει τον Αρθούρο να συνεχίζει με το...εσώρουχό του, μέχρι να βρει νέα ή να πεθάνει χάνοντάς έτσι μία ζωή. 

Το Ghosts 'n Goblins θεωρείται μέχρι και σήμερα ως ένα από τα δυσκολότερα games όλων των εποχών, κυρίως διότι κρύβει παγίδες, mini bosses και δύσκολα boss fights, όλα σε ένα πακέτο. Σκεφτείτε επίσης ότι θα πρέπει να τερματίσετε το παιχνίδι δύο φορές, προκειμένου να καταφέρετε να φτάσετε στο καλό τέλος.

7: Pac-Μan
Namco
1980

pac-man

Το Pac-Man είναι ένα arcade παιχνίδι της Namco, που κυκλοφόρησε το 1980 και θεωρείται το δημοφιλέστερο arcade game όλων των εποχών. Μετά την κυκλοφορία του, έγινε ένα κοινωνικό φαινόμενο που πούλησε μεγάλο ποσό...εμπορευμάτων και η πηγή έμπνευσης μεταξύ άλλων και για μια τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων. Ο παραγωγός του παιχνιδιού, Toru Iwatani, έχει αρχικά δηλώσει ότι το σχήμα του χαρακτήρα ήταν εμπνευσμένο από μια πίτσα που είχε παραγγείλει και στην οποία είχε μόλις πάρει ένα κομμάτι. Σε συνέντευξή του το 1986, παραδέχτηκε ότι αυτή ήταν η μισή αλήθεια για το σχεδιασμό του χαρακτήρα και ότι προήλθε επίσης από την απλούστευση της ιαπωνικής λέξης "paku-paku taberu" που αντικατοπτρίζει την κίνηση του στόματος όταν ανοιγοκλείνει.

Σε μια εποχή όπου σχεδόν όλα τα games ήταν Shooters στο διάστημα, το Pac-Μan με το κυνηγητό του στο λαβύρινθο παρουσίασε κάτι φρέσκο και νέο. Έκανε και κάτι άλλο που μόνο μερικά games κατάφεραν και αυτό ήταν να τραβήξει γυναικείο πληθυσμό. Το Pac-Μan έφερε ένα άνευ προηγουμένου αριθμό παικτών στα arcade μηχανήματα σε όλο τον κόσμο, οι οποίοι απόθεσαν δισεκατομμύρια κέρματα στις σχισμές τους.

Αυτή η δημοτικότητα μετέτρεψε τον Pac-Man σε είδωλο, δίνοντας έτσι αφορμή για την πρώτη γενιά των εμπορευμάτων από games, με την αγαπημένη κίτρινη κουκίδα να ζωγραφίζεται σε μπλουζάκια, καπέλα και γυαλιά. Από τότε, ο πολυαγαπημένος Pac-Man έχει πρωταγωνιστήσει σε πάνω από 30 άλλα games, αλλά οι περισσότεροι παίκτες θα τον συνδέουν πάντοτε με αυτή την εικονική arcade έκδοσή του.

6: Double Dragon
Capcom

1987

double-dragon-1


Ένα Beat 'em up του 1987 που αναπτύχθηκε από την Technos Japan και έγινε publish στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη από τη Taito. Θεωρείται ένα από τα πρώτα επιτυχημένα παραδείγματα του είδους, με αποτέλεσμα τη δημιουργία δύο arcade sequels, πολλών spin-offs, καθώς και την παρότρυνση άλλων εταιρειών ώστε να δημιουργήσουν το δικό τους Beat 'em up.

Βάση σεναρίου αναλαμβάνετε τον έλεγχο του Billy Lee ή του δίδυμου αδερφού του Jimmy, καθώς πολεμούν για να πάνε στη περιοχή της συμμορίας Black Warriors προκειμένου να σώσουν την κοινή τους αγάπη, την Marian. Στη διάθεσή σας έχετε μία μεγάλη ποικιλία από κινήσεις πολεμικών τεχνών, όπου κυμαίνονται από τις βασικές μπουνιές και κλωτσιές σε πιο περίτεχνους ελιγμούς, όπως τα αρπάγματα από τα μαλλιά και χτυπήματα με τους αγκώνες. Όταν παίζετε με κάποιον φίλο, ο ένας μπορεί να βοηθήσει τον άλλο πιάνοντας τους εχθρούς από πίσω, αλλά πρέπει να είστε προσεκτικοί, γιατί μερικοί εχθροί είναι σε θέση να κάνουν το ίδιο πράγμα σε εσάς. Το παιχνίδι σας ξεκινάει με έναν ορισμένο αριθμό ζωών και ένα μετρητή ζωής που εξαντλείτε καθώς δέχεστε επιθέσεις. Αν ο μετρητής ζωής τελειώσει ή η προθεσμία χρόνου φτάσει στο μηδέν, χάνετε μια ζωή.

Χαρακτηριστικό του Double Dragon ήταν το friendly fire μεταξύ των παικτών. Όσοι το έχετε τερματίσει με δύο παίκτες ξέρετε τι ακολουθεί στο φινάλε. Επιπλέον, μπορούσατε με αγκωνιές και μόνο, να το τερματίσετε με μόλις ένα credit. Μέχρι και σήμερα το Double Dragon έχει κυκλοφορήσει σε πάνω από 15 πλατφόρμες, ενώ το 2012 κυκλοφόρησε ένα reboot με τίτλο Double Dragon Neon για το PlayStation Network και το Xbox Live, με την έκδοση για PC να κυκλοφορεί το 2014 στο Steam.

5: Bubble Bobble
Taito
1986

BubbleBobbleScreenPicA

Το πιο επιτυχημένο Arcade του είδους του, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1986 και στη συνέχεια μεταφέρθηκε και σε πολλούς οικιακούς υπολογιστές αλλά και κονσόλες. Το παιχνίδι έχει ως πρωταγωνιστές τους δίδυμους δράκους Bub και Bob και είναι ένα Platform στο οποίο ταξιδεύετε μέσα από 100 διαφορετικά επίπεδα, φυσώντας και σπάζοντας φυσαλίδες, αποφεύγοντας τους εχθρούς σας και μαζεύοντας μια μεγάλη ποικιλία αντικείμενων.

Ο “Baron Von Blubba” έχει απαγάγει τις κοπέλες των αδελφών Bubby και Bobby και μετέτρεψε τα αδέρφια σε Bubble Dragons. O Bub και Bob πρέπει να τελειώσουν 100 επίπεδα στο Cave of Monsters για να τις σώσουν. Σκοπός κάθε επιπέδου είναι να σκοτώσετε τους εχθρούς σας και αυτό μπορεί να γίνει παγιδεύοντάς τους στις φυσαλίδες σας και σπάζοντάς τες. Όλες οι φυσαλίδες επιπλέουν για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την έκρηξή τους και μπορείτε έτσι να ανεβείτε πάνω τους και να πάτε σε απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές. Ζωή χάνετε αν ακουμπήσετε κάποιον εχθρό ή αν σας χτυπήσει σχεδόν οτιδήποτε πετάει στη πίστα ή σας ρίχνουν οι εχθροί.

Το Bubble Bobble αποτελεί ένα από τα πρώτα Arcade με εναλλακτικά φινάλε. Με την ολοκλήρωση του εκατοστού επιπέδου σε single-player mode αποκαλύπτει ένα μήνυμα που δηλώνει ότι το παιχνίδι δεν έχει πραγματικά τελειώσει και έναν υπαινιγμό για τον παίκτη: «Έλα εδώ με το φίλο σου». Αν δύο παίκτες ολοκληρώσουν το παιχνίδι, θα δουν ένα "Happy End ", στο οποίο οι αδελφοί επιστρέφουν στην ανθρώπινη μορφή τους και επανενώνονται με τις κοπέλες τους. Αυτή η κατάληξη περιλαμβάνει επίσης έναν κωδικό που όταν χρησιμοποιηθεί σας επιτρέπει να παίξετε το Bubble Bobble στο ταχύτερο και πιο δύσκολο “super mode”. Αν αυτό το mode ολοκληρωθεί με δύο παίκτες, ένα δεύτερο "Happy End " εμφανίζεται, στο οποίο ο Super Drunk αποκαλύπτεται ως ο...πατέρας των αδελφών. Στο τέλος, ο Bubby και ο Bobby επιστρέφουν στον φυσιολογικό τους εαυτό και επανενώνονται με τους γονείς και τις κοπέλες τους.

Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι είχαμε παίξει Bubble Bobble, απλά και μόνο διότι το gameplay του ήταν ιδιαίτερα απλό. Κάποιοι από εσάς ξέρω ότι το κάνατε γιατί μια όμορφη κοπέλα είχε τύχει να παίζει εκείνη την ώρα και θελήσατε να την...προστατέψετε και να της κάνετε παρέα. Οι ικανοί παίκτες είχαν τα τυχερά τους, πως να το κάνουμε.

4: Out Run
Sega
1986

out run

Όταν το πρωτοείδαμε στην εποχή του...πραγματικά χαζέψαμε τελείως με τα γραφικά που παρουσίαζε, καθώς ήταν έτη φωτός μπροστά από τα άλλα arcade της εποχής. Είναι ένα από τα κορυφαία racing της εποχής που κυκλοφόρησε από την Sega το 1986. Σχεδιάστηκε από τον Yu Suzuki και αναπτύχθηκε από την Sega AM2. Αποτέλεσε εμπορική επιτυχία και έγινε ένα από τα best-seller της χρονιάς, έχοντας πουλήσει πάνω από 20.000 arcade καμπίνες μέσα σε ένα χρόνο και κερδίζοντας το Golden Joystick Award για το παιχνίδι της χρονιάς. Παράλληλα, συμπεριλήφθηκε στην λίστα με τα καλύτερα games όλων των εποχών.

Το Out Run είναι ένα Racing με 3D γραφικά, κάτι πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής. Οδηγάτε μία Ferrari Testarossa παρέα με την ξανθιά κοπέλα σας. Σε αντίθεση με άλλα Racing τρίτου προσώπου εκείνης της εποχής, όπου η κάμερα είναι τοποθετημένη πάνω από τον ορίζοντα για να αντιλαμβάνεστε την απόσταση, το Out Run τοποθετεί τη κάμερα κοντά στο έδαφος και ακριβώς πίσω από το αυτοκίνητο, περιορίζοντάς σας στο να μη βλέπετε πολύ μακριά. Πρέπει να οδηγήσετε μέχρι το τέλος κάθε διαδρομής όσο το δυνατόν γρηγορότερα μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, αποφεύγοντας την κυκλοφορία. Στο τέλος κάθε κούρσας σας παρουσιάζεται μια διακλάδωση του δρόμου, όπου πρέπει να επιλέξετε μία από τις δύο διαδρομές. Η αριστερή διαδρομή παρουσιάζει ένα εύκολο στάδιο, ενώ η δεξιά προσφέρει μεγαλύτερη πρόκληση. Περνώντας μέσα από τα checkpoints κερδίζετε επιπλέον χρόνο, ενώ μόλις το χρονόμετρο φτάσει στο μηδέν ή ολοκληρώσετε τον αγώνα, το παιχνίδι τελειώνει.

Υπάρχουν συνολικά τέσσερα σχέδια καμπινών που είδαμε το Out Run, δύο όρθιες και δύο με κάθισμα, οι οποίες είναι εξοπλισμένες με ένα τιμόνι, δυναμική ανάδραση, ένα λεβιέ ταχυτήτων και πετάλια για επιτάχυνση και φρένο. Η όρθια καμπίνα ήρθε σε δύο εκδόσεις, την κανονική και τη mini. Η καμπίνα με το κάθισμα μοιάζει με το αυτοκίνητο στο παιχνίδι και χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό για να μετακινεί το κεντρικό της μέρος σύμφωνα με τη δράση επί της οθόνης. Υπάρχουν δύο εκδόσεις της καμπίνας με το κάθισμα, η έκδοση deluxe που τη χαρακτηρίζει μια έγχρωμη οθόνη 26 ιντσών και ένα φορμαρισμένο κάθισμα, ενώ υπάρχει και η standard που διαθέτει μια πιο απλοποιημένη σχεδίαση και μια έγχρωμη οθόνη 20 ιντσών.

Το βασικότερο μειονέκτημα του Out Run είναι ότι διαρκούσε πολύ λίγα λεπτά. Σε συνδυασμό δε με το ότι ήθελε δύο credits, αντιλαμβάνεστε ότι δεν απευθυνόταν τόσο σε πιτσιρικάδες. Πάντως, ώθησε την Sega να συνεχίσει στο μέλλον με ακόμη περισσότερα racing, όπως το εξίσου επιτυχημένο Sega Rally.

3: Golden Axe
Sega
1989

golden axe
Ένα side-scrolling Βeat 'em up που κυκλοφόρησε το 1989 από την Sega. O Makoto Uchida είναι ο κύριος δημιουργός του παιχνιδιού και επίσης υπεύθυνος για την δημιουργία του Altered Beast.

Το Golden Axe λαμβάνει χώρα σε έναν φανταστικό μεσαιωνικό κόσμο με το όνομα Yuria. Μία κακή οντότητα γνωστή ως "Death Adder", έχει συλλάβει τον βασιλιά και την κόρη του και τους κρατά αιχμάλωτους στο κάστρο τους. Βρίσκει επίσης το Golden Axe, το μαγικό έμβλημα της Yuria και απειλεί να καταστρέψει το τσεκούρι και τη βασιλική οικογένεια εκτός εάν οι άνθρωποι της Yuria τον δεχτούν ως βασιλιά τους. Έτσι, τρεις πολεμιστές ξεκινάνε μία προσπάθεια να διασώσουν τη Yuria και να εκδικηθούν για τις απώλειες των συγγενών τους από τα χέρια του Death Adder.

Μοναδικό καινοτόμο στοιχείο του Golden Axe, ο συνδυασμός Beat 'Em Up και RPG, κάτι που δεν συναντάμε συχνά στα games. Η πρόοδος γίνεται με την καταπολέμηση του στρατού του Death Adder. Είστε σε θέση να επιτεθείτε με το όπλο σας και να ρίξετε spells που βλάπτουν όλους τους εχθρούς που εμφανίζονται στην οθόνη. Το πόσο δυνατή θα είναι αυτή η μαγεία εξαρτάται από τον αριθμό των μπαρών που έχετε στη μαγική δύναμη. Το Health και τα magic points αναπληρώνονται αν εξοντώσετε μικρά σκιουράκια που σας εμφανίζονται ανά διαστήματα. Επίσης, διάφορα mounts, όπως δράκοι και μυθικά τέρατα (γνωστά ως bizzarrians) μπορούν να βρεθούν στο παιχνίδι και να τα ιππεύσετε αν ρίξετε κάτω τους εχθρούς που τα έχουν.

Το Golden Axe έχει κυκλοφορήσει συνολικά σε 17 πλατφόρμες και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της εποχής του. Σίγουρα ξυπνάει πολλές αναμνήσεις από την εποχή των Arcade, καθώς σίγουρα πολλοί από εσάς θα έχετε χάσει μία μικρή περιουσία.

2: Donkey Kong
Nintendo
1981

donkey-kong-arcade

Ένα από τα πρώτα Platform και το πρώτο παιχνίδι που δημιουργήθηκε από τον θρυλικό developer της Nintendo, Shigeru Miyamoto, το 1981. Αμέσως, μετατράπηκε σε τεράστια εμπορική επιτυχία, κυρίως εξαιτίας του εθιστικού gameplay του, το οποίο επικεντρώνεται στους ελιγμούς του κύριου χαρακτήρα σε μια σειρά από πλατφόρμες, ενώ προσπαθείτε να παρακάμψετε διάφορα εμπόδια.

Ήταν το πρώτο παιχνίδι που εμφανίστηκε ο Mario αλλά όταν κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία, ο ήρωας ήταν ένας ξυλουργός με το όνομα Jumpman, ο οποίος ήταν σε μια αποστολή για να σώσει τη κοπέλα του Lady, από τα νύχια του κατοικίδιου του που το είχε σκάσει, τον Donkey Kong. Όταν όμως κυκλοφόρησε στην Αμερική, οι εργαζόμενοι της Nintendo US δεν ήταν πρόθυμοι να κρατήσουν τα αρχικά ιαπωνικά ονόματα και επέλεξαν τα δικά τους. Η Lady έγινε γνωστή ως Pauline και ο Jumpman μετονομάστηκε σε Mario, ο οποίος από ξυλουργός έγινε υδραυλικός και ήταν μια κίνηση προφανώς πολύ καλή, δεδομένου του ότι τον βοήθησε να γίνει ένας από τους πιο δημοφιλείς χαρακτήρες όλων των εποχών.

Όταν κυκλοφόρησε για κάποιους, το Donkey KOng ήταν πολύ περίεργο παιχνίδι, κάτι το οποίο είναι κατανοητό αν σκεφτεί κανείς ότι εκείνη την εποχή τα space shooters ήταν οι πιο κοινοί τύποι παιχνιδιών. Σύντομα όμως έγινε hit και ένας από τους πιο σημαντικούς τίτλους της χρυσής εποχής των arcade παιχνιδιών. Μετά από αρκετές ώρες ενασχόλησης, ο κόσμος άρχισε να εξοικειώνεται με την έννοια του Platform, να μαθαίνει τα levels και να βρίσκει μηχανισμούς ώστε να φτάσει στην κορυφή, εκεί όπου ο Donkey Kong συνήθως...άρπαζε την Pauline και έφευγε. Ο Miyamoto κατάφερε να πρωτοτυπήσει, με τα αντικείμενα που βρίσκατε στην πίστα και που χρησιμοποιούσατε ως power-ups, όπως και με τις σκάλες που έπαιζαν επίσης σημαντικό ρόλο. Εν τέλει, το τότε ταλέντο της Nintendo, αφού συμμετείχε ήδη στο σχεδιασμό των κονσολών της, δίδαξε στους μεγαλύτερους και το πως πρέπει να φτιάχνονται τα games, καταφέρνοντας να κερδίσει μια μόνιμη θέση στην ιαπωνική εταιρεία αλλά και στις καρδιές μας.

1: Street Fighter II
Capcom

1991

street-fighter-II


Αν και μέσα από μία τόσο τεράστια βιβλιοθήκη τίτλων είναι πολύ δύσκολο να αποφασίσεις για το καλύτερο, το Street Fighter II, για πολλούς λόγους, είναι ο βασιλιάς της εποχής του. Ακόμη και 14 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, συνεχίζει να προσφέρει ατελείωτες ώρες διασκέδασης σε fans (και όχι μόνο) του είδους. Ήταν πολλά χρόνια μπροστά από την εποχή του και σίγουρα βοήθησε σημαντικά στην "έκρηξη" των Fighting την δεκαετία του '90. Εδώ που τα λέμε, όποιος το έπαιζε δεν χρειαζόταν απαραίτητα να είναι fan των Fighting games.

Το Street Fighter II κυκλοφόρησε το 1991 για τα Arcade από την Capcom. Αποτελεί το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς, ενώ είχε πολύ σημαντικές βελτιώσεις από τον προκάτοχο του. Συγκεκριμένα, προσέφερε μία σημαντική γκάμα από χαρακτήρες, ξεφεύγοντας από το στερεότυπο των Ryu-Ken στο πρώτο Street Fighter. Η αγαπημένη οκτάδα, που στην Champion Edition έγινε 12άδα (με ήδη γνωστούς χαρακτήρες να ξεκλειδώνονται) μετετράπη επιτυχώς σε...16άδα στο Super Street Fighter 2, χαρίζοντάς μας τεράστια πληθώρα επιλογών και διαφορετικών fighting styles, αλλά και special moves.

 

Το gameplay βασίστηκε στο πρώτο Street Fighter, με πολύ καλύτερους μηχανισμούς κινήσεων, animations και κυρίως αλμάτων. Ήταν βασισμένο στο μοτίβο χειρισμού με joystick και έξι διαφορετικά κουμπιά (low, medium, high punch και τρία αντίστοιχα για τις κλωτσιές). Ο συνδυασμός των κινήσεων του joystick με τα κουμπιά είχε ως αποτέλεσμα διάφορα combos και special κινήσεις. Φυσικά, στόχος των παικτών ήταν να μειώσουν την μπάρα ζωής του αντιπάλου στο μηδέν και να κερδίσουν δύο από τους τρεις γύρους. Σε περίπτωση που ο χρόνος τελείωνε και οι παίκτες είχαν το ίδιο ποσοστό ζωής, υπήρχε επιπλέον γύρος ώστε κάποιος από τους δύο να κερδίσει.

Στον τεχνικό τομέα μας χάρισε απίστευτα για την εποχή γραφικά, ζωντανά background με κίνηση στο βάθος και ίσως το καλύτερο soundtrack όλων των εποχών, με κομμάτια διαλεκτά, ένα προς ένα. Διέθετε ακόμη και υποτυπώδες story mode που συνόδευε τους χαρακτήρες (κάτι που δεν είχαμε συνηθίσει σε Fighting), καθώς και στοιχειώδη cutscenes. Οι δε ατάκες του μετά από κάθε μάχη, όπως και οι επισκέψεις σε χώρες του κόσμου, είναι δύο στοιχεία που διατηρήθηκαν απ' το πρώτο Street Fighter Και που θα μας μείνουν χαραγμένα στο μυαλό, όσα χρόνια κι αν περάσουν.

Ανάμεσα στις αμέτρητες διακρίσεις που έχει κερδίσει, ξεχωρίζουν τα τρία ρεκόρ Γκίνες που του αποδόθηκαν το 2008. Συγκεκριμένα, έχει τα εξής ρεκόρ: "Το πρώτο Fighting που χρησιμοποίησε Combos", "Το Fighting που έχει αντιγραφεί περισσότερες φορές" και "Υψηλότερες πωλήσεις σε Coin-Op ανάμεσα στα Fighting games“. Η παρακαταθήκη του στο είδος Fighting είναι τεράστια και το μαρτυρούν οι πωλήσεις όλων των εκδόσεων του, οι οποίες ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως! Πρόκειται για τον πραγματικό βασιλιά της εποχής και ένα από τα κορυφαία παιχνίδια όλων των εποχών.

Μία εποχή με ατελείωτες αναμνήσεις!
Τα Arcade έθεσαν γερά θεμέλια για την γιγάντωση της βιομηχανίας των video games από τη δεκαετία του 80’ και μετά. Μεγάλες σειρές δημιουργήθηκαν, οι οποίες άφησαν τεράστια παρακαταθήκη για το μέλλον και τη δική μας γενιά. Είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χαλάσει αμέτρητα χαρτζηλίκια σε πολλά από τα παραπάνω games της λίστας και όχι άδικα.

Το επόμενο Top-10 αφορά τα καλύτερα Third-Person Shooters. Ψηφίστε στο forum topic της στήλης Best Of και ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη Κυριακή!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +2 Dagonet (Level 5) 26/04/2015 17:56
Πολύ καλό άρθρο. Φυσικά στην πρώτη θέση έπρεπε να μπει το Street Fighter II και οι υπόλοιπες επιλογές του Top 10 πάντως είναι απόλυτα δικαιολογημένες .
#2 +2 BlaCkFeATh3R (Level 18) 26/04/2015 18:03
Το Street Fighter ήταν απλά εθισμός!
#3 +1 Stephen King (Level 10) 26/04/2015 18:06
Άξιο tοp 10 και συμφωνώ απόλυτα ειδικά με τις πρώτες θέσεις.Το Donkey Kong ειναι στην απ'εξω συχνα και πολλοί ξεχνούν ότι αποτέλεσε το πρώτο Platform!Τρομερ ο και το Bubble Bobble οπως και το Space Invaders που ξεκινησε τα Shooters.Out Run πολύ μπροστα για την εποχη του.Θα με κανετε να ξαναβαλω το MAME! :-)
#4 +3 Lordwinter (Level 28) 26/04/2015 18:11
Επικό άρθρο. Εγώ πάντως τα πιο πολλά λεφτά μου τα έχω φάει στο Samurai Showdown και στο Mace: The Dark Age.
#5 +3 Mortifer (Level 18) 26/04/2015 18:23
Ότι και να πω γι'αυτή την λίστα είναι λίγο. Παιχνίδια θρύλοι που έχουν γράψει ιστορία στην βιομηχανία! Προσωπικό αγαπημένο το Metal Slug καθώς λατρεύω την σειρά! Καταπληκτικό Top-10 γι'άλλη μία φορά!
#6 pro-patzis (Level 20) 26/04/2015 19:15
Αλλη μια 10αδα γεματη νοσταλγια...
Αν και θα ηθελα το 10: Metal Slug SNK, Nazca 1996 πιο ψηλα αλλα συμφωνω οτι ειναι δυσκολο να διαλεξεις απο τα τοσα αγαπημενα.Αγαπη μενο το 6: Double Dragon...Στο οποιο επεσε 'θυμα' του το αγαπημενο μου Gameboy...Ωραιο αρθρο...
#7 +2 Manos (Level 39) 26/04/2015 19:17
Προστέθηκε το review του Galaga.
Ήταν το μόνο που έλειπε από όλα αυτά τα games. Για τα υπόλοιπα είχαμε γράψει review στις αρχές του site.

Υπήρχαν διάφορες συζητήσεις για την θέση 9 και το αν θα πρέπει να μπει Space Invaders, Galaxian ή Galaga. Το Galaga είναι πιο διαδεδομένο. Πάντως μου έχετε προτείνει μέχρι και το Phoenix του 1980 και με ψήνει το ενδεχόμενο αντικατάστασης καθώς πρόκειται επίσης για πολύ αδικημένο.
#8 Scorcher (Level 21) 26/04/2015 19:24
Τι καταπληκτικό θέμα. όλα τους είναι καταπληκτικά παιχνίδια! Θα συμφωνήσω και εγώ με τον Δημήτρη το προσωπικό αγαπημένο μου είναι το Metal Slug, παρ 'όλα αυτά έχω "ρίξει" πάρα πολλές ώρες στα Pacman, Βubble Bobble και φυσικά Tetris!
#9 +1 LordPanag (Level 8) 27/04/2015 00:16
Φοβερο top ten , μονο τα κλαματα που δεν εβαλα απο την νοσταλγια της εποχης !!
#10 +1 JohnnyPap (Level 13) 27/04/2015 02:36
Quoting LordPanag:
Φοβερο top ten , μονο τα κλαματα που δεν εβαλα απο την νοσταλγια της εποχης !!

Αυτό ακριβώς!Μεγάλη συγκίνηση με πιάνει όταν ακούω την μουσική του Bubble Bobble,του Double Dragon,του Street Fighter και τόσων ακόμη.Σε αυτά τα games χρωστάνε πολλά τα σημερινά.Απίστε υτο top 10 ίσως το καλύτερο της στήλης τολμώ να πω. :-)
#11 +1 ashbringer (Level 25) 27/04/2015 09:49
Εκπληκτικό top ten όλα τα games είναι διαμάντια
#12 JimAndJimGaming (Level 11) 27/04/2015 10:48
Όλα τα παιχνίδια βρίσκονται άξια στο άρθρο. Το μόνο που δεν έχω κάψει όσο τα υπόλοιπα είναι το Ghosts n Goblins. Με όλα τα υπόλοιπα, τρελό ζεμάτιζμα.
#13 Adam_Pap (Level 18) 27/04/2015 13:04
Ωραιο top ten, ωραιες εποχες τοτε!Ωραιο το αρθρο! :roll:
#14 Raild (Level 2) 27/04/2015 14:51
Το Ghosts 'n' Goblins όμως είναι και ένα από τα πιο δύσκολα NES games. :-)
#15 ioannis kyvranoglou (Level 11) 27/04/2015 21:32
Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο και νιόθω τυχερός που έζησα αυτήν την χρυσή εποχή.Πάντως πρέπει να σας πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ που κάνετε τα καλύτερα αφιερώματα στα arcade games.
#16 atSOFt (Level 18) 27/04/2015 22:47
Sunset Riders, πολύ καλό. Επίσης το Virtual Soccer το 1, όπως και ενα δεκαθλο της SEGA δεν το θυμάμαι, επίσης:

Afterburner.
Punisher
Το ποδοσφαιρακι που ήταν η οθίνη παραλληλα με το εδαφος (+1)
Mortal Combat III
SEGA RALLY φυσικά και αλλα πολλά, θα μπορούσαμε να χωρίσουμε τα TOPS σε δεκαετίες (70's - 80's - 90's - 00's - 10's κλπ) είναι μια καλή ιδέα πιστευω.

Αυτα απο μένα και να μην ξεχναμε το τι προστιμο πληρωναν οι καταστηματαρχες λογω τζόγου-μαφίας κλπ... ετσι λειτουργουσε και λειτουργει το συστημα δυστηχώς. Γιαυτό είμαι υπερ της νομιμοποίησης του τζόγου η αν θεωρείται παρανομος να εφαρμόσουν τον νόμο. Αυτό που γίνεται με τα φρουτάκια είναι απαραδεκτο...

cheers!

Προτείνω ακομα παραπέρα να κανουμε sort ανα χρονιά στο MAME και να βγεί ενα Top-3 απο κάθε χρονιά! πχ 1980: 1981: 1982: κλπ... ειναι μια ωραία ιδέα.. :)

Οσο για την επιλογη μεταξύ galaga και phoenix, επιλέγω galaga λόγω φήμης.
#17 Mr.Dododi (Level 25) 27/04/2015 23:43
Pac-man και Street Fighter II ήταν το coin-eaters μου! Λατρεία!!! :D :D :D
#18 +1 Evilbetty (Level 9) 28/04/2015 09:45
Θυμαμαι τοτε που ημουν πρωτη λυκειου και οταν σχολαγα πηγαινα κατευθειαν στο "ουφαδικο" και χαλαγαμε ολα τα 20δραχμα , που ηταν και μεγαλα σαν καρυδι, και λιωναμε με τις ωρες και ηχαμε και τον παππου που ειχε το μαγαζι και μας ρωτουσε ποσο χρονων ειμαστε...αλλα μετα μας αφηνε ετσι κι αλλιως.:) Street Fighter2 championship editon, King of fighters 95, Mortal Komat 2 , Darkstalkers 2 ,Bubble Bobble, Cadillac and Dinasauros, Raiden 2, X-men , (το εχω και στο PSN),,, ασε αμα συνεχισω θα με πιασουν τα δακρια , γενικα ηταν καλες εποχες τοτε που ειχαμε πολυ ελευθερια :D
#19 Manos (Level 39) 28/04/2015 13:24
Quoting Evilbetty:
Θυμαμαι τοτε που ημουν πρωτη λυκειου και οταν σχολαγα πηγαινα κατευθειαν στο "ουφαδικο" και χαλαγαμε ολα τα 20δραχμα , που ηταν και μεγαλα σαν καρυδι, και λιωναμε με τις ωρες και ηχαμε και τον παππου που ειχε το μαγαζι και μας ρωτουσε ποσο χρονων ειμαστε...αλλα μετα μας αφηνε ετσι κι αλλιως.:) Street Fighter2 championship editon, King of fighters 95, Mortal Komat 2 , Darkstalkers 2 ,Bubble Bobble, Cadillac and Dinasauros, Raiden 2, X-men , (το εχω και στο PSN),,, ασε αμα συνεχισω θα με πιασουν τα δακρια , γενικα ηταν καλες εποχες τοτε που ειχαμε πολυ ελευθερια :D

Εγώ στην Τήνο στο μόνο ουφάδικο που υπήρχε του Σανταμούρη, όταν ήμουν Δημοτικό προς Γυμνάσιο και με ρωτούσαν πόσο είμαι δυστυχώς έλεγα την αλήθεια γιατί υπήρχε τότε εκείνος ο ηλίθιος νόμος για τους κάτω των 17/18, λες και πήγαινες σε χαρτοπαιχτική λέσχη (Ελλαδάρα!). Τώρα τέτοιοι νόμοι ούτε για πλάκα.

Βέβαια μετά που πήγα Γυμνάσιο δεν έδινα αναφορά. Απλά έμπαινα με αποφασιστικότητ α μέσα, ψηλά το ανάστημα, έπαιζα και δεν με ρωτούσε κανείς ηλικία. Ευτυχώς ήξερε κι ο father τον ιδιοκτήτη. Νησάκι βλέπεις.
#20 +1 tasgeo (Level 11) 29/04/2015 15:47
Εκτός απο το Golden Axe που δεν ξέρω γιατί αλλά παιζόταν πιο πολύ σε pc, στα υπόλοιπα πήγαινα και εγω στα arcade και τάιζα. Θα ξεχωρίσω απο εκείνη την εποχή τα: Double Dragon (με κλασική τακτική πάντα τις αγκωνιές), Street Fighter II που πάντα ήταν πιασμένο και περίμενες στη σειρά, Tumblepop, Hook, και τέλος ένα πολύ Double Dragon genre το Vendetta ή αλλιώς Crime Fighters που είχε τότε πολύ γέλιο και αν το τσεκάρετε σήμερα ίσως σας αρέσει περισσότερο απο όλα τα beat em up εκείνης της εποχής. Εννοείται βέβαια και τα Metal Slug μέσα σε αυτά που ακόμα και σήμερα είναι αγαπημένα.
#21 +1 Manos (Level 39) 29/04/2015 20:03
Quoting tasgeo:
Εκτός απο το Golden Axe που δεν ξέρω γιατί αλλά παιζόταν πιο πολύ σε pc, στα υπόλοιπα πήγαινα και εγω στα arcade και τάιζα. Θα ξεχωρίσω απο εκείνη την εποχή τα: Double Dragon (με κλασική τακτική πάντα τις αγκωνιές), Street Fighter II που πάντα ήταν πιασμένο και περίμενες στη σειρά, Tumblepop, Hook, και τέλος ένα πολύ Double Dragon genre το Vendetta ή αλλιώς Crime Fighters που είχε τότε πολύ γέλιο και αν το τσεκάρετε σήμερα ίσως σας αρέσει περισσότερο απο όλα τα beat em up εκείνης της εποχής. Εννοείται βέβαια και τα Metal Slug μέσα σε αυτά που ακόμα και σήμερα είναι αγαπημένα.

Εγώ στην Τήνο δεν περίμενα στη σειρά παρά μόνο όταν έμπαινα στην αρχή στο μαγαζί.
Από την στιγμή που έπιανα το Street Fighter 2 μετά περίμενε όλο το μαγαζί στην ουρά. :-)
#22 amiga500fan (Level 14) 01/05/2015 22:06
Πολύ ωραίες και προσεγμένες επιλογές!!!!
#23 tonyler (Level 23) 02/05/2015 16:49
περιμενα πιο ψηλα το pacman