Reviews StarCraft: Remastered
PC  
Comments (10)

StarCraft: Remastered

Όπως το έχετε στη μνήμη σας, αλλά όχι όπως ήταν.

http://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/3f/1c/2e/Starcraft-remaster-box-71-1505119312.jpg
  • Αξιολόγηση
  • News
  • Forum
  • Images
  • Βίντεο
  • User Reviews

Όπως το έχετε στη μνήμη σας, αλλά όχι όπως ήταν.

Σχεδόν δύο δεκαετίες έχουν πλέον περάσει από την κυκλοφορία του πρώτου StarCraft, το οποίο συνέβαλλε σημαντικά στην καθιέρωση των e-sports με την επιτυχία που σημείωσε προς έκπληξη ακόμα και των ίδιων του των developers, καταφέρνοντας να γίνει το διασημότερο sci-fi RTS όλων των εποχών και τη σύρραξη μεταξύ Terrans, Zerg και Protoss να αποτελέσει πηγή έμπνευσης πολλών μεταγενέστερων games. Παρά την ηλικία του, το StarCraft και το expansion pack του “Brood War” παρέμειναν δημοφιλή σε όλη την υφήλιο, αλλά περισσότερο στη Νότιο Κορέα, τη χώρα που τα ανέδειξε.

Την περασμένη άνοιξη, η Blizzard ανακοίνωσε την ανάπτυξη της remastered έκδοσης του StarCraft η οποία κυκλοφόρησε στις 15 Αυγούστου. Με αυτή την κίνηση, φαίνεται η Blizzard να στοχεύει στην “ανάσταση” της ανταγωνιστικής σκηνής του StarCraft μέσω της συσπείρωσης του υπάρχοντος community του, την επαναφορά παλαιών παικτών στο προσκήνιο και την προσέλκυση νέου κοινού με πιο ελκυστικά γραφικά και εκσυγχρονισμένα settings, διατηρώντας παράλληλα όλα τα στοιχεία που έκαναν τη σειρά επιτυχία, συμπεριλαμβανομένων όμως και μερικών αρνητικών στοιχείων τα οποία πλέον αποτελούν κομμάτια της ταυτότητας του StarCraft.

starcraft remastered 5

Απαράλλαχτη εμπειρία
Το κυριότερο single player mode περιλαμβάνει τα campaigns του αρχικού StarCraft και του Brood War expansion, δηλαδή 6 κεφάλαια (2 για κάθε ένα από τα 3 factions). Επίσης, έχετε την επιλογή να παίξετε custom παιχνίδια εναντίον μέχρι και 7 αντιπάλων ΑΙ. Θα παρατηρήσετε πως το gameplay του Starcraft: Remastered είναι αυτό του Brood War χωρίς καμία απολύτως αλλαγή (ακόμα και τα ίδια cheats έχουν παραμείνει). Ωστόσο, η λογική των developers να μην πειράξουν το gameplay σημαίνει πως η αναλλοίωτη εμπειρία του StarCraft που μας προσφέρει το remaster περιέχει και τα αρνητικά στοιχεία της αρχικής έκδοσης όπως το σχετικά ασήμαντο, αλλά ενοχλητικό θέμα του ότι για να δείτε τα objectives της εκάστοτε αποστολής θα πρέπει να ανοίξετε το pause menu και να διαλέξετε την επιλογή σε αυτό. Δυστυχώς δεν είναι όλα τα αρνητικά στοιχεία του StarCraft ασήματα, ειδικά μετά από σχεδόν μια εικοσαετία εξέλιξης των RTS και κάποια προβλήματα που υπήρχαν παρέμειναν για χάρη της αυθεντικότητας του gameplay.

Πρώτο-πρώτο παρέμεινε το κυριότερο πρόβλημα του StarCraft, το κακό pathfinding. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι διατάζετε 12 hydralisks να επιτεθούν σε ένα κτίριο το οποίο βρίσκεται μετά από την άνοδο μιας ράμπας. Τα πρώτα 6-7 hydralisks θα ανέβουν τη ράμπα, 3-4 παίζει να κολλήσουν στη ράμπα, ενώ τα τελευταία 1-2 θα το πάνε από γύρω-γύρω, κατά πάσα πιθανότητα ξεσηκώνοντας την εχθρική βάση ή/και κάνοντας την παρουσία σας γνωστή στον εχθρό. Επίσης, το πλήκτρο επιλογής άπραγων units το οποίο εισήγαγε στα RTS το Age of Empires 2 έχει γίνει εδώ και καιρό μια δεδομένη λειτουργία του είδους, όχι όμως και του σχεδόν συγχρόνου του Brood War, οπότε θα πρέπει να έχετε το νου σας και να ελέγχετε τακτικά τις μονάδες σας, καθώς και να θυμάστε με ακρίβεια πόσα builder units έχετε ώστε να μετράτε πόσα δουλεύουν και να υπολογίσετε αν υπάρχει κάποιο άπραγο που δε βλέπετε κάπου. Με μια λέξη, “ταλαιπωρία”.


Η τρίτη σημαντική αδυναμία του StarCraft που μεταφέρθηκε στην remastered έκδοση είναι η δυνατότητα να επιλέγετε μέχρι μόνο 12 units ταυτόχρονα, που είναι και ο μέγιστος αριθμός units που μπορεί να περιέχει ένα group. Αυτό κάνει τη χρήση μεγάλων ομάδων δύσκολη (ειδικά αν παίζετε Zerg) και δεν δικαιολογείται από την ηλικία του, μιας και το πρώτο RTS που έπαιξα ήταν το προγενέστερο Command & Conquer: Red Alert στο οποίο μπορούσατε να διαλέξετε όσα units θέλατε ταυτόχρονα και επίσης μπορούσατε να ορίσετε groups με όσα units θέλατε στο καθένα. Όντας παίκτης που αγαπά το να αναπτύσσει τεράστιους στρατούς, εξαντλώντας το όριο supplies πριν την τελική επίθεση, αυτοί οι περιορισμοί του StarCraft είναι κατάρα. Σε συνδυασμό με το κακό pathfinding, οι εντολές κίνησης ή επίθεσης σε μεγάλο αριθμό μονάδων γίνονται περιττά δύσκολες και όχι τόσο σωστά εκτελέσιμες.

Η μη-επίλυση αυτών των προβλημάτων έχει προκαλέσει έναν διχασμό ως προς το αν ήταν σωστή κίνηση από την πλευρά της Blizzard ή όχι. Από τη μία πλευρά, αρκετοί “casual" παίκτες θέλανε να δουν τα προβλήματα αυτά διορθωμένα, ώστε να έχουν στα χέρια τους μια έκδοση του StarCraft η οποία να έχει “μάθει” ύστερα από 19 χρόνια εξέλιξης στα RTS. Απ’την άλλη, αρκετοί πιο “hardcore/ανταγωνιστικοί” παίκτες θεωρούν τα προαναφερθέντα προβλήματα αναπόσπαστα κομμάτια του gameplay και πλέον χαρακτηριστικά γνωρίσματα του StarCraft, τα οποία αν πειραχτούν θα επηρεαστεί το ανταγωνιστικό επίπεδο αρκετά ώστε να μην είναι πλέον “το ίδιο παιχνίδι” στο οποίο αγωνίζονται εδώ και 19 χρόνια.

starcraft remastered 2

Η προσωπική μου άποψη είναι πως και οι δύο πλευρές έχουν λογική στα επιχειρήματά τους, κατανοώ τους ανταγωνιστικούς παίκτες που θέλουν μια αναλλοίωτη εμπειρία -και τελικά η γνώμη τους επικράτησε-, αλλά θα ήθελα πολύ να έβλεπα το gameplay προσαρμοσμένο στα δεδομένα του 2017 χωρίς τα εκνευριστικά αρνητικά στοιχεία του 1998. Θαρρώ πως η καλύτερη επιλογή θα ήταν μια μέση λύση με τη μορφή ενός προαιρετικού patch/hotfix το οποίο όσο έμενε ενεργό θα διόρθωνε αυτά τα προβλήματα και απενεργοποιώντας το θα παίζατε σε “original mode”. Όλα αυτά, με αντίστοιχο multiplayer matchmaking και ξεχωριστό ladder. Έτσι, θαρρώ ότι θα έμεναν όλοι ευχαριστημένοι. Σε κάθε περίπτωση, παραμένει το StarCraft που αγαπήσαμε.

starcraft remastered 3

Η Blizzard “κλείνει το μάτι” στους βετεράνους του StarCraft.

Πλήρης υποστήριξη battle.net και νέο ladder
Το StarCraft επιτέλους απέκτησε την πολυαναμενόμενη υποστήριξη του battle.net όσον αφορά τις λειτουργίες του chat και του matchmaking, αν και δεν θα έλεγε κανείς πως το τελευταίο βοηθά ιδιαίτερα τους νέους παίκτες, οπότε αν είστε νέοι στο StarCraft ετοιμαστείτε για παταγώδεις ήττες και εκνευρισμό. Επίσης, πλέον είναι ορατός ο αριθμός ELO σας στο ranked multiplayer και ανεβοκατεβαίνει ανάλογα με τις νίκες/ήττες σας. Η remastered έκδοση είναι συμβατή με την αρχική και το μόνο πλεονέκτημα που ίσως να έχει ο χρήστης της πρώτης σε ένα multiplayer match είναι η λίγο μεγαλύτερη ορατότητα της επιφάνειας του χάρτη. Λόγω της διατήρησης του αρχικού gameplay, το γνώριμο balance μεταξύ των τριών factions παραμένει, καθώς και η υποστήριξη των περισσότερων custom maps. Φυσικά, πέραν της επιλογής online αναμετρήσεων, παραμένει η δυνατότητα multiplayer παιχνιδιών μέσω LAN.

Αλλαγμένο, όπως ακριβώς το θυμάστε
Οι μεγαλύτερες αλλαγές συνέβησαν στον οπτικό τομέα, αλλά εάν έχετε να ακουμπήσετε το StarCraft όσο καιρό είχα να το παίξω εγώ (καμιά δεκαπενταριά -και βάλε- χρόνια, δηλαδή) παίζει να μην καταλάβετε τις αλλαγές με την πρώτη και ο λόγος είναι απλός: Τα γραφικά των παλαιότερων games μας έχουν μείνει στη μνήμη ως πολύ ανώτερα των πραγματικών, κάτι που προσωπικά συνειδητοποίησα όταν ξαναέπαιξα σε emulator το Enlightment: Druid 2, ένα αγαπημένο μου game από τα (πολύ) παιδικά μου χρόνια. Επομένως, ξεκινώντας να παίζω το remaster του StarCraft, αναρωτιόμουν τι ακριβώς άλλαξε, μιας και τα πάντα έδειχναν πάνω-κάτω όπως τα θυμόμουν να είναι προ δεκαπενταετίας (και βάλε). Πιέζοντας το πλήκτρο F5, θα καταλάβετε αμέσως τις διαφορές, μιας και αυτό το πλήκτρο αλλάζει την οθόνη από την remastered στην αρχική έκδοση του StarCraft και το αντίστροφο.

Το πρώτο που θα παρατηρήσετε είναι η δυνατότητα επιλογής μεγαλύτερων αναλύσεων εώς 4Κ με την αντίστοιχη αναβάθμιση των μοντέλων και φυσικά υποστήριξη για οθόνες με widescreen aspect ratios (δηλαδή όλες τις μοντέρνες οθόνες). Επίσης έχουν αναβαθμιστεί και τα animations πορτρέτων, καθώς και όλα τα μενού σε νέα, υψηλότερης ανάλυσης με μεγαλύτερη λεπτομέρεια, ενώ ακόμα και τα cutscenes έχουν “ανέβει” σε ανάλυση. Πραγματικά η δουλειά που έχει γίνει καταφέρνει τον σκοπό της, να σας παρουσιάσει δηλαδή το StarCraft όσο όμορφο το θυμάστε και να το αναβαθμίσει οπτικά χωρίς να του αλλάξει/αλλοιώσει την αισθητική. Μια ευχάριστη προσθήκη είναι η τοποθέτηση στατικών σκίτσων μεταξύ των αποστολών, τα οποία συνδέουν missions και campaigns εξιστορώντας την εξέλιξη της ιστορίας με υπότιτλους.

Πιο διαυγής και καθαρός ήχος
Σύμφωνα με την Blizzard, ο ήχος του StarCraft αποτελείται από 2.381 αρχεία και για την ανάπτυξη του remaster απαγορεύτηκε στην ομάδα sound design η αντικατάσταση υπαρχόντων αρχείων με νεότερα. Οι λόγοι της απαγόρευσης αυτής είναι αφ’ ενός το σκεπτικό ότι συγκεκριμένες ατάκες με συγκεκριμένη προφορά και συγκεκριμένα εφέ είναι αναπόσπαστα κομμάτια των αναμνήσεων των παικτών του αρχικού StarCraft και αφ’ εταίρου το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του Αγγλικού voice acting έχει γίνει από στελέχη της τότε ομάδας ανάπτυξης και έχει συναισθηματική αξία για την εταιρεία. Εξαίρεση από την απαγόρευση αντικατάστασης αρχείων ήχου αποτέλεσε η επανηχογράφηση του voice acting των εκτός Αγγλικής γλωσσών, ενώ προστέθηκαν 7 ακόμα υποστηριζόμενες γλώσσες (Κινέζικα, Κορεάτικα, Ιαπωνικά, Πολωνικά, Πορτογαλικά, Ρώσικα και Ισπανικά Λατινικής Αμερικής).

starcraft remastered 4

Τα αρχεία υπέστησαν κατάλληλη επεξεργασία ώστε να ακούγονται πιο καθαρά με περισσότερη λεπτομέρεια, κάτι αρκετά δύσκολο να γίνει σε ηχογραφήματα σχεδόν 20 ετών. Το αποτέλεσμα μπορεί να μην γίνεται κατανοητό με τη μία, αλλά σε “δίπλα-δίπλα” σύγκριση με την αρχική έκδοση, η διαφορά είναι αισθητή με κάθε χαρακτηριστικό ήχο να ακούγεται πιο διαυγής και πιο λεπτομερής. Μία διακριτική, αλλά παράλληλα αρκετά ευχάριστη και immersive παρέμβαση στον ηχητικό τομέα είναι η προσθήκη σχετικών εφέ στους ήχους ανταποκρίσεων των units, των οποίων την ομιλία συνοδεύει είτε ο ήχος μηχανής του οχήματός τους είτε κάποιος σχετικός ambient ήχος. Έτσι, σας δίνεται η εντύπωση πως επικοινωνείτε με το unit μέσω ασυρμάτου. Η μουσική είναι ένα από τα στοιχεία που προδίδουν την ηλικία του παιχνιδιού με μερικά MIDI στοιχεία να διακρίνονται στο soundtrack, ενισχύοντας την αίσθηση νοσταλγίας.

Απόλαυση για παλίούς και νέους
Ο εκσυγχρονισμός αυτός ήταν σίγουρα μια επιτυχημένη κίνηση της Blizzard με τρεις σημαντικές για εκείνη και για το StarCraft συνέπειες. Πρώτον, εμπλουτίζει την εμπειρία των πιστών του παικτών με τα προσαρμοσμένα γραφικά και την πλήρη υποστήριξη battle.net. Δεύτερον, ξυπνά αισθήματα νοσταλγίας σε πρώην παίκτες και επανενεργοποιεί εκείνους που το είχαν αφήσει επειδή “πάλιωσε”. Τρίτον, πλέον το StarCraft ίσως να φανεί οπτικά δελεαστικότερο σε νεότερους gamers οι οποίοι δύσκολα θα το δοκίμαζαν αλλιώς. Είτε παίζατε, είτε παίζετε, είτε δεν έχετε ποτέ παίξει StarCraft, εάν σας αρέσουν τα RTS και μπορείτε να ξε-συνηθίσετε κάποια πράγματα που θεωρείτε δεδομένα στο είδος ώστε να παραβλέψετε τα αρνητικά στοιχεία, είναι ευκαιρία να (ξανα)ζήσετε τον τίτλο-σταθμό και σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα.

Θετικά:
- Καμία αλλαγή στο gameplay, που σημαίνει διατήρηση του balance
- Νέα πορτρέτα και μοντέλα
- Υποστήριξη των μοντέρνων αναλύσεων
- Λιγότερο συμπιεσμένος ήχος
- Πλήρης υποστήριξη battle.net

Αρνητικά:
- Τα προβλήματα με το pathfinding παραμένουν
- Μπορείτε να διαλέξετε μέχρι μόνο 12 μονάδες τη φορά
- Καθόλου φιλικό matchmaking για αρχάριους
- Λείπουν λειτουργίες που θεωρούνται δεδομένες στα σημερινά games του είδους

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8

Η εμπειρία του κλασικού εκμοντερνισμένη, με όλα της τα θετικά και τα αρνητικά.

Γιώργος Τζίτζιφας

>Βαθμολογίες αξιολογητών

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Σχόλια  

#1 Lyricaldemon (Level 17) 11/09/2017 14:06
Παλιές καλές εποχές με μεγάλη ανάλυση και υποστήριξη στο φουλ! Γιατί όχι?
¨Άνετα το δοκίμαζα!
#2 jacobrules (Level 10) 11/09/2017 15:52
Παρα πολυ καλη δουλεια απο Blizzard !
#3 Shikabane_Hime7 (Level 27) 11/09/2017 17:37
Φαίνεται έκαναν καλή δουλειά! Θα το τιμήσω σίγουρα! Μπράβο για το review!
#4 billfrigas (Level 17) 12/09/2017 12:15
δεν κυκλοφορει σε retail; γιατι δεν το εχω δει πουθενα σε κανενα καταστημα
#5 +2 Lithras (Level 11) 12/09/2017 12:33
Παραθέτοντας billfrigas:
δεν κυκλοφορει σε retail; γιατι δεν το εχω δει πουθενα σε κανενα καταστημα

Δυστυχώς όχι, μόνο στην Κορέα κυκλοφόρησε σε physical μορφή.
#6 ashbringer (Level 25) 12/09/2017 15:17
Master of RTS remastered.Το έχω ήδη και το λιώνω.Ότι και να βγάζουν απο καινούργια games πάντα θα γυρνάμε στα παλιά κλασικά γιατί έχουν αυτό το κάτι που μας τραβάει και δεν ξεκολλάμε με τίποτα.
#7 billfrigas (Level 17) 12/09/2017 22:35
ευχαριστω πολυ φιλε Lithras για την απαντηση αλλα δυστυχως εγω δεν προκειται να το παρω σε ψηφιακη μορφη
#8 Lithras (Level 11) 13/09/2017 12:26
Παραθέτοντας billfrigas:
ευχαριστω πολυ φιλε Lithras για την απαντηση αλλα δυστυχως εγω δεν προκειται να το παρω σε ψηφιακη μορφη

Ίσως βρεις την Κορεάτικη έκδοση online, αλλά δε νομίζω να είναι φθηνή μιας και είναι συλλεκτική, υποθέτω.
#9 Omnibot (Level 21) 15/09/2017 14:01
Μια κλασσική παιχνιδάρα που απέκτησε το remastered που της αξίζει. Κρίμα που δεν υπάρχει σε physical copy εδώ.
#10 billfrigas (Level 17) 16/09/2017 22:51
απαραδεκτο γiα την Blizzard να μην μπορει να το βγαλει σε retail
Score 8
User Score ( 10 votes ) 8.45
User Reviews 0
Genre: Strategy
Developer: Blizzard Entertainment
Publisher: Blizzard Entertainment
Διάθεση: IGE (210-2419600)
Players: 1 (2-8 Multiplayer)
Requirements: 2GB RAM, Επεξεργαστής Intel Pentium D / AMD Athlon 64 x2 ή μεταγενέστερος, κάρτα γραφικών 256MB ή καλύτερη, χώρος στο σκληρό δίσκο 2.8GB, λειτουργικό σύστημα Windows 7 ή νεότερο
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 15/8/2017
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS