Reviews Final Fantasy XII: The Zodiac Age
PS4  
Comments (5)

Final Fantasy XII: The Zodiac Age

Επιστροφή στην Ivalice.

http://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/57/8e/c2/final-fantasy-xii-the-zodiac-age-box-40-1501937005.jpg
  • Αξιολόγηση
  • News
  • Forum
  • Images
  • Βίντεο
  • User Reviews

Επιστροφή στην Ivalice.

Έχουν περάσει 10 ολόκληρα χρόνια από όταν η Square Enix μας ταξίδεψε για τρίτη φορά στον κόσμο της Ivalice (είχαν προηγηθεί τα Final Fantasy Tactics και Vagrant Story) με το Final Fantasy XII. Στο 12ο κεφάλαιο της σειράς η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να δοκιμάσει κάποιες νέες ιδέες, έχοντας γίνει σοφότερη από το MMORPG Final Fantasy XI. Η ιστορία απέδειξε ότι το Final Fantasy XII ήταν μια κομβική κυκλοφορία, καθώς η Square Enix εγκατέλειψε το Active Time Battle (ATB) σύστημα μάχης, το οποίο και χρησιμοποίησε ευλαβικά στα πρώτα εννιά κεφάλαια της σειράς. Αυτή η αλλαγή στεναχώρησε κάπως όσους παρακολουθούσαν το Final Fantasy από τα πρώτα του βήματα, αλλά κατάφερε να προσελκύσει νέους παίκτες στη σειρά. Για αυτόν ακριβώς το λόγο το Final Fantasy XII εξακολουθεί μέχρι σήμερα να αποτελεί ένα από τα πιο εμπορικά επιτυχημένα κεφάλαια της σειράς, έστω κι αν κυκλοφόρησε στο τέλος της ζωής του PS2. Υπάρχει πάντως και μια αρκετά μεγάλη μερίδα παικτών που δεν έδωσε την απαραίτητη προσοχή στο JRPG της Square Enix, αφού ένα μήνα μετά την κυκλοφορία του λανσαρίστηκε το PS3 και ως εκ τούτου αρκετοί προτίμησαν να εγκαταλείψουν το PS2.

Η Square Enix την τελευταία τριετία έχει μπει για τα καλά στο "τριπάκι" των επανακυκλοφοριών, μάλιστα φέτος έχουμε ήδη δει δύο συλλογές Kingdom Hearts. Πριν από αυτά είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε το Final Fantasy X/X-2 HD Remaster. H σκυτάλη πλέον περνά στο Final Fantasy XII, που μετά το απαραίτητο ρετουσάρισμα μεταφέρεται στο PS4 με την ονομασία Final Fantasy XII: The Zodiac Age. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε ότι οι developers δεν αρκέστηκαν σε ένα απλό HD remaster, αλλά φρόντισαν να εκσυγχρονίσουν τους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Ας δούμε όμως ποιες είναι οι αλλαγές αυτές και κατά πόσο είναι αρκετές για να σας ωθήσουν να παίξετε ξανά ένα “γερασμένο” JPRG και να αφιερώσετε εκ νέου δεκάδες ώρες από τον χρόνο σας.

image


Δόξα στην Dalmasca
To 12o κεφάλαιο της σειράς εκτυλίσσεται στον κόσμο της Ivalice και συγκεκριμένα στο βασίλειο της Dalmasca. Η Dalmasca άθελά της μπλέκει στον πόλεμο δύο αυτοκρατοριών της Archadia και Rozarria. Μετά τον θάνατο του βασιλιά της η Archadia στέλνει τον πρίγκηπα Vayne Solidor ως τοποτηρητή στην περιοχή. Ο Vayne αποδεικνύεται εξαιρετικός ρήτορας και καταφέρνει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των κατοίκων της Rabanastre (η πρωτεύουσα της Dalmasca). Υπάρχουν πάντως και κάποιοι που παραμένουν σκεπτικοί, όπως ο Vaan, ένα χαμίνι της Rabanastre που ονειρεύεται να αποκτήσει ένα αερόπλοιο και να γίνει πειρατής. Τα όνειρά του θα λάβουν άδοξο τέλος καλώς ή κακώς μετά από την συνάντησή του με την ηγέτιδα της αντίστασης. Ο ήρωάς σας λοιπόν και πρωταγωνιστής της ιστορίας θα αφήσει στην άκρη τα... πειρατικά του όνειρα και θα αφιερωθεί σε υψηλά ιδανικά, όπως την απελευθέρωση της πατρίδας του, την προστασία των αδυνάτων κτλ.

Το σενάριο, η πλοκή και η απόδοση των χαρακτήρων αποτελούν αναμφισβήτητα τους τομείς στους οποίους το Final Fantasy XII: The Zodiac Age πάσχει περισσότερο. Τα γεγονότα κυλούν με χαρακτηριστικά αργούς ρυθμούς και τα μακρόσυρτα cutscenes δεν βοηθούν σε καμία περίπτωση, ενώ και οι έξι χαρακτήρες του party σας υπακούν σε συγκεκριμένα στερεότυπα. Ευτυχώς υπάρχουν αρκετές ανατροπές και τα πολιτικά παιχνίδια των βασιλείων που “νοστιμίζουν” κάπως την συνταγή, παρόλα αυτά όμως το σενάριο συνολικά δεν μπορεί να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον σας για 50-60 ώρες, όσο διαρκεί δηλαδή το Final Fantasy XII: The Zodiac Age.


Το πείραμα του ADB
Όπως αναφέραμε στην εισαγωγή μας, η Square Enix άλλαξε το παραδοσιακό Active Time Battle σύστημα μάχης της σειράς όταν κυκλοφόρησε το Final Fantasy XII. Σε αυτό είδαμε για πρώτη φορά το Active Dimension Battle σύστημα μάχης, βάση του οποίου μπορείτε να κινηθείτε σε πραγματικό χρόνο μέσα στη μάχη. Υπάρχει πάντως ένα cooldown από την στιγμή που θα δώσετε μια εντολή στον χαρακτήρα σας μέχρι αυτή να εκτελεστεί, οπότε θα λέγαμε ότι η Square Enix δεν εγκατέλειψε τελείως τους turn-based μηχανισμούς. Για την ακρίβεια χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια μέχρι να δούμε πέρυσι ένα αμιγώς real time σύστημα μάχης στο Final Fantasy XV.

Ένα από τα πρωτοποριακά στοιχεία του Final Fantasy XII ήταν το λεγόμενο Gambit system, το οποίο σας έδινε την δυνατότητα να προγραμματίσετε το Α.Ι. των συμμάχων σας. Ο μηχανισμός αυτός επιστρέφει και σας επιτρέπει να προγραμματίσετε την συμπεριφορά των συμμάχων σας, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να τους δίνετε συνέχεια ξεχωριστές εντολές για το πως θα συμπεριφερθούν μέσα στην μάχη. Το σύστημα Gambit μπορεί πολλές φορές να σας λύσει τα χέρια, εντούτοις θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο αν θέλετε να το εκμεταλλευτείτε σωστά με δεδομένο ότι τα μέλη του party σας μαθαίνουν σταδιακά νέα magicks και technicks.

image


12 δουλειές για έξι χαρακτήρες
Στη νέα έκδοση του Final Fantasy XII συναντάμε αρκετούς επιπλέον μηχανισμούς και modes που μέχρι σήμερα ήταν διαθέσιμα αποκλειστικά στους Ιάπωνες παίκτες. Το κυριότερο εξ' αυτών είναι το νέο Job system, το οποίο σας επιτρέπει να επιλέξετε δύο jobs για κάθε μέλος του εξαμελούς party σας. Ορισμένα από τα jobs που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε είναι τα white mage, black mage, knight, red mage κ.ο.κ. Κάθε job έρχεται με το δικό του ξεχωριστό license board, το οποίο σας επιτρέπει να ξεκλειδώσετε διάφορα skills ή να ανεβάσετε τα attributes σας.

Μια δουλειά για κάθε ζώδιο!


Η όλη διαδικασία λειτουργεί σαν το Sphere Grid του Final Fantasy X και θα χρειαστεί να ξοδέψετε τον ανάλογο αριθμό από LP για να ξεκλειδώσετε τα κελιά του license board σας. Να θυμίσουμε ότι στην πρωτότυπη έκδοση υπήρχε ένα κοινό license board για όλους τους χαρακτήρες, εδώ όμως το νέο Job system σας δίνει περισσότερες επιλογές, έστω κι αν υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί. Για παράδειγμα δεν μπορείτε να αλλάξετε jobs, όπως έχουμε δει στο Final Fantasy XIV.

image


Τα επιπλέον modes

Στο Final Fantasy XII: The Zodiac Age βρίσκουμε όλα τα επιπλέον modes της ιαπωνικής International Zodiac Job System που κυκλοφόρησε στο PS2. Κοινώς έχουμε το New Game+ (γνωστό και ως strong mode καθότι παίζετε με χαρακτήρες level 90), το weak mode, στο οποίο δεν μπορείτε να ανεβείτε level και το Trial mode. Στο τελευταίο κάνετε import όποιο save file σας θέλετε και στη συνέχεια με το party σας καλείστε να πολεμήσετε 100 συνολικά μάχες. Ο βαθμός πρόκλησης αυξομειώνεται σταδιακά, αλλά από τις 50 μάχες και μετά αρχίζει να ξεφεύγει.

Για να ολοκληρώσετε το Trial mode θα χρειαστεί τεράστια υπομονή και θα πρέπει όλοι οι χαρακτήρες σας να βρίσκονται σε ένα όσο το δυνατόν υψηλότερο level. To άμεσο κίνητρο από την ενασχόλησή σας μαζί του (πέρα από ότι επεκτείνει σημαντικά την αντοχή του τίτλου στο χρόνο) είναι ότι σας δίνει την ευκαιρία να κερδίσετε επιπλέον LP και να ξεκλειδώσετε πιο γρήγορα τα “κελιά” του license board σας.


H μετάβαση στο PS4
To Final Fantasy XII στην εποχή του ήταν ένα από τα πιο εντυπωσιακά games του PS2 και διέθετε πανέμορφα τοπία, όμορφα σχεδιασμένους χαρακτήρες και εχθρούς, αλλά και ένα εξαιρετικό soundtrack. Στην παρούσα έκδοση έχουν γίνει οι προβλεπόμενες βελτιώσεις στα textures και στα lighting effects, ενώ το soundtrack έχει επανηχογραφηθεί. Το Final Fantasy XII: The Zodiac Age τρέχει στα 1080p/30fps (1440p στο PS4 Pro) χωρίς να υπάρχουν τεχνικά προβλήματα, αφού το frame rate διατηρείται σταθερό, ενώ τα loading times έχουν πλέον ελαχιστοποιηθεί. Επιπροσθέτως έχετε τη δυνατότητα να επιταχύνετε τον ρυθμό του παιχνιδιού και να παίξετε σε fast-forward, όπως έχουμε δει σε διάφορα RTS όπως το Defense Grid. Ένα ακόμη θετικό στοιχείο είναι ότι η πρόοδός σας σώζεται και αυτόματα (υπάρχει κοινώς auto-save), σε αντίθεση με την πρωτότυπη έκδοση στην οποία έπρεπε να επισκεφτείτε υποχρεωτικά συγκεκριμένα save points.

H re-orchestrated εκδοχή του soundtrack δεν παρουσιάζει σημαντικές διαφορές στα μουσικά θέματα, αν και είναι φανερό ότι η ηχητική ποιότητα του ξεπερνά αυτή του πρωτότυπου. Υπάρχει πάντως και η επιλογή να παίξετε με τα πρωτότυπα μουσικά themes του Hitoshi Sakamoto. Στους υπόλοιπους τομείς του ήχου δεν εντοπίσαμε σημαντικές διαφορές, αν και οφείλουμε να επισημάνουμε ότι υπάρχουν κάποιες ελλείψεις στο voice acting, αφού κατά κύριο λόγο δεν συναντάμε voice-overs στις συνομιλίες σας με τους NPC. Υπάρχουν κάποια θέματα συγχρονισμού στο lip sync, τα οποία ενδεχομένως να μπορούσαν να έχουν λυθεί αν η Virtuos (η εταιρεία που ανέλαβε το port στο PS4) είχε δείξει λίγη παραπάνω προσοχή.

image


H πραγματική International Job System έκδοση

Η Square Enix μας παρουσιάζει ένα ακόμη HD remaster, το οποίο διαθέτει αρκετά νέα modes, αλλά και το βελτιωμένο Job system που είχαμε δει στην ιαπωνική “special” έκδοση του Final Fantasy XII. Μέτα το HD ρετουσάρισμα το 12ο κεφάλαιο της σειράς δείχνει πιο φρέσκο, αλλά τα βαθύτερα ελαττώματά του εξακολουθούν να δίνουν το παρόν. Αναφερόμαστε κυρίως στο σενάριο, το οποίο είναι και από τα πιο “αδύναμα” που έχουμε συναντήσει ποτέ στη σειρά. Ως εκ τούτου αν είχατε δοκιμάσει το Final Fantasy XII στο PS2 και δεν σας άρεσε, το Final Fantasy: The Zodiac Age δεν πρόκειται να σας αλλάξει την άποψη.

Θετικά:
- Η ελευθερία επιλογών που προσφέρει το νέο Job system
- Αρκετά επιπλέον modes
- Ικανοποιητική βελτίωση στα textures και στα lighting effects
- Τρέχει στα 1080p
- Εξαιρετικό soundtrack
- Μεγάλη διάρκεια
- Το Gambit system

Αρνητικά:
- Βαρετό σενάριο
- Στερεοτυπικοί χαρακτήρες
- Προβληματικό lip sync
- Δεν υπάρχουν voice-overs σε όλους τους διαλόγους

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8

Οι βελτιώσεις στον οπτικό τομέα και τα επιπλέον modes δεν αρκούν για να κρύψουν τις σεναριακές αδυναμίες του.

Ανδρέας Γρυπάρης

>Βαθμολογίες αξιολογητών

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Σχόλια  

#1 Lyricaldemon (Level 18) 16/08/2017 13:42
Ουσιαστικά σαν λάτρης των FF,το συγκεκριμένο το είχα λιώσει με πάνω από 150 ώρες στο ps2!
Όμορφο παιχνίδι και ιστορία ωραια η αλλαγή τότε του active time battle!Μακάρι να βγει σε pc να το λιώσω!
#2 Phobos (Level 22) 16/08/2017 15:51
Θυμάμαι στο PS2 είχα φτάσει 180 ώρες και μου είχε μείνει μόνο η δεύτερη μάχη με τον Gilgamesh (όσοι θυμάστε θα καταλάβετε τι σημαίνει τρόμος και απελπισία) συν κάποιο hunt που δεν θυμάμαι καν. Από τα καλύτερα RPG που κυκλοφόρησαν ποτέ κατά τη γνώμη μου, αν έρθει και σε PC είναι σίγουρο πως θα το εκτιμήσει άπειρα πολύς κόσμος! Βέβαια το port το ζητάμε χρόνια και κάτι μου λεεί πως θα το ζητάμε και σε 50 χρόνια ακόμα αλλά δεν βαριέσαι.. :P
#3 -1 the_prophet1987 (Level 21) 16/08/2017 23:28
Παραθέτοντας Phobos:
Θυμάμαι στο PS2 είχα φτάσει 180 ώρες και μου είχε μείνει μόνο η δεύτερη μάχη με τον Gilgamesh (όσοι θυμάστε θα καταλάβετε τι σημαίνει τρόμος και απελπισία) συν κάποιο hunt που δεν θυμάμαι καν. Από τα καλύτερα RPG που κυκλοφόρησαν ποτέ κατά τη γνώμη μου, αν έρθει και σε PC είναι σίγουρο πως θα το εκτιμήσει άπειρα πολύς κόσμος! Βέβαια το port το ζητάμε χρόνια και κάτι μου λεεί πως θα το ζητάμε και σε 50 χρόνια ακόμα αλλά δεν βαριέσαι.. :P


Μάλλον θα ενοείς το τελευταίο Hunt,έναν λευκό δράκο τον Yazmat.Είχε πέσει ΤΟ κάψιμο σε αυτό το fight,ευτυχώς μπορούσες να φύγεις κατα τη διάρκεια της μάχης και να κάνεις save και να επιστρέψεις χωρίς το boss να αναπληρώσει υγεία.Αλλιώς ακόμα εκεί θα ήμουν και θα τον πάλευα! :lol:
Διαφωνώ με τον Ανδρέα στο βαρετό σενάριο και στους στερεοτυπικούς χαρακτήρες(κάπο ιοι απο αυτούς ίσως είναι αλλά ας μην πω για το πόσο στερεοτυπικοί είναι οι χαρακτήρες των υπόλοιπων FF).Απλά το σενάριο και οι χαρακτήρες ξεδιπλώνονται αργά και δεν είναι για όλους.Και ίσως φταίει λίγο η υπερβολική χρήση της Αγγλικής καθαρεύουσας απο κάποιους χαρακτήρες γιατί χάνεσαι κάπου στη μετάφραση.
Κατα τα άλλα συμφωνώ για το σύστημα μάχης,ήταν η σωστή εξέλιξη της σειράς και το Gambit system που ήταν κάτι το πρωτοποριακό για την εποχή του.Το Remaster δεν είναι σαν όλα τα άλλα,καθώς πρόσθεσαν πολύ περιεχόμενο και αξίζει πραγματικά να το αγοράσει και κάποιος που έχει παίξει το παιχνίδι στο παρελθόν.
#4 dimas.fk19 (Level 11) 17/08/2017 16:02
Φοβερή ιστορία και πολύ καλή η αλλαγή που κάνανε!!
#5 Sephiroth (Level 17) 18/08/2017 23:23
Από περιέργεια, τι παιχνίδια έχουν αντοχή 9 ή 10, αν το συγκεκριμένο FF έχει αντοχή 8?
Score 8
User Score ( 9 votes ) 8.17
User Reviews 0
Genre: RPG
Developer: Square Enix
Publisher: Square Enix
Διάθεση: Digiworld Computers (210-3307045)
Players: 1
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 11/7/2017
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS