Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia

Hot
REVIEWED ON 3DS  

Στον απόηχο μιας εικοσιπενταετίας συγκρούσεων.

Στον απόηχο μιας εικοσιπενταετίας συγκρούσεων.

Στον απόηχο μιας εικοσιπενταετίας συγκρούσεων.

Πριν την κυκλοφορία του Fire Emblem Awakening, η Tactical RPG σειρά της Intelligent Systems ήταν κυρίως γνωστή στο Ιαπωνικό κοινό, το οποίο και την παρακολουθούσε στενά από το ξεκίνημα της (το Fire Emblem: Shadow Dragon κυκλοφόρησε το μακρινό 1990). Μέχρι το 2013 βέβαια κάποια κεφάλαια της σειράς είχαν βρει το δρόμο τους προς την Δύση, όπως για παράδειγμα τα Path of Radiance και Radiant Dawn, χωρίς όμως να καταφέρουν να σημειώσουν εμπορική επιτυχία. Μετά την κυκλοφορία του Fire Emblem Awakening όμως όλα άλλαξαν και παράλληλα μεγάλωσε και η λαχτάρα των νέων φίλων της σειράς να παίξουν τα παλιότερα κεφάλαιά της. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι τιμές των Path of Radiance και Radiant Dawn εκτινάχθηκαν στα ύψη τη τελευταία τετραετία, ακριβώς γιατί υπήρχε μια μεγάλη μερίδα κοινού που ήθελε να ασχοληθεί ενεργά μαζί τους.

H Nintendo δεν άργησε να συνειδητοποιήσει ότι είχε χτυπήσει φλέβα χρυσού και έτσι μετά το Fire Emblem Awakening ακολούθησαν τρεις εκδόσεις (Birthright, Conquest, Revelation) του Fire Emblem Fates για το 3DS και το Fire Emblem Heroes για τα smartphones (iOS και Android). Συν τις άλλοις, είδαμε την crossover δημιουργία Tokyo Mirage Sessions#FE, ενώ αναμένουμε και το Fire Emblem Warriors. Σαν μην έφταναν όλα αυτά η ιαπωνική εταιρεία έδωσε το πράσινο φως στην Intelligent Systems να προβεί στην ανάπτυξη μιας νέας έκδοσης για το Fire Emblem Gaiden, το οποίο είχε κυκλοφορήσει αποκλειστικά στην Ιαπωνία για το NES το 1992. Το Fire Emblem Gaiden είναι ενδεχομένως το πιο αντισυμβατικό και αμφιλεγόμενο κεφάλαιο της σειράς, καθώς περιελάμβανε μια σειρά νέων μηχανισμών (overworld map, dungeons κτλ.). Αρκετοί μάλιστα το είχαν παραλληλίσει όταν κυκλοφόρησε με το Zelda II: The Adventure of Link, που επίσης διαφοροποιείτο σε μεγάλο βαθμό από το The Legend of Zelda.


Αξίζει να σημειώσουμε ότι πολλοί από τους μηχανισμούς του Fire Emblem Gaiden δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ ξανά στα επόμενα κεφάλαια της σειράς. Το γεγονός αυτό είναι ο κυριότερος λόγος για να ασχοληθεί κάποιος με το remake του, το οποίο φέρει τον τίτλο Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia. Οφείλουμε πάντως να τονίσουμε η εν λόγω κυκλοφορία μας βάζει σε προβληματισμούς, ακριβώς γιατί οι developers αποφάσισαν να κρατήσουν αναλλοίωτο το gameplay του Fire Emblem Gaiden. Είναι άραγε το Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia τόσο αναχρονιστικό ή αξίζει την προσοχή των φίλων της δημοφιλούς Tactical RPG σειράς; Πάμε να κάνουμε ένα ταξιδάκι στη Valentia και να αναζητήσουμε παρέα την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα.

H διαμάχη των Θεών
Πριν δούμε αναλυτικότερα την ιστορία του Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia οφείλουμε να ανοίξουμε μια παρένθεση και να αναφερθούμε στο σεναριακό υπόβαθρο πάνω στο οποίο έχει στηθεί η περιπέτεια των δύο πρωταγωνιστών, του Alm και της Celica. O κόσμος της Valentia είναι χωρισμένος σε δύο βασίλεια που ακολουθούν με τη σειρά τους τις διδαχές δύο θεοτήτων, του Duma και της Mila. O Duma πιστεύει ότι η ανθρωπότητα θα πρέπει να διακυβερνηθεί με πειθαρχία και σιδηρά πυγμή, καθώς σε αντίθεση περίπτωση υπάρχει ο κίνδυνος να διαφθαρεί. Στον αντίποδα το δόγμα της Mila προστάζει ότι η ανθρωπότητα είναι ελεύθερη να απολαύσει τις χαρές της ζωής και να ζήσει με άνεση. Μετά από αιώνες συγκρούσεων και καθώς καμία θεότητα δεν μπορούσε να υπερισχύει έναντι της άλλης, οι Duma και Mila ήρθαν σε μια συμφωνία (Divine Accord) και χώρισαν την Valentia σε δύο βασίλεια. Ο Duma πήρε το βόρειο βασίλειο (Rigel) υπό την προστασία του και η Mila το νότιο (Zofia). Τα δύο βασίλεια ορκίστηκαν να τηρήσουν την συμφωνία των Θεών και έτσι άρχισαν να ζουν ειρηνικά, σεβόμενα την εδαφική κυριαρχία του γείτονα τους.


Κάποια στιγμή πάντως οι κάτοικοι των δύο βασιλείων άρχισαν να παρερμηνεύουν τις διδαχές του Duma και της Mila. Οι Rigelians έγιναν εξαιρετικά σκληροί και πολεμοχαρείς, ενώ οι κάτοικοι της Zofia άρχισαν να οδηγούνται όλο και περισσότερο στην παρακμή και τις σαρκικές απολαύσεις. Μετά από το πραξικόπημα του στρατηγού Desaix της Zofia, o Rudolf, βασιλιάς του Rigel κηρύσσει τον πόλεμο στο νότιο βασίλειο και έτσι η πολυετής ειρήνη μεταξύ των δύο λαών φτάνει στο τέλος της.

Οι δύο πρωταγωνιστές του Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia μπαίνουν άθελά τους στο επίκεντρο αυτής της διαμάχης. O Alm καλείται να υπερασπιστεί την Zofia, ενώ στο απέναντι στρατόπεδο βρίσκεται η Celica. Εδώ να σημειωθεί ότι οι δύο ήρωες έχουν μεγαλώσει μαζί, διατηρούν μια εξαιρετικά φιλική σχέση (για την ακρίβεια μιλάμε για ένα εκκολαπτόμενο ειδύλλιο) και παράλληλα έχουν ένα παρόμοιο σημάδι στα χέρια τους. Το σενάριο παρά τα όποια κλισέ καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον σας, εντούτοις οι όποιες ανατροπές είναι πλήρως προβλέψιμες. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε ότι μετά τα πρώτα δύο κεφάλαια της ιστορίας θα καταλάβετε τι πρόκειται να γίνει στην πορεία. Ακόμη και έτσι πάντως το Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia διηγείται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία που θα σας κρατήσει συντροφιά για 30 περίπου ώρες.


Επιστρέφοντας στο παρελθόν

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν ζήσετε τις επικές συγκρούσεις του Shadows of Valentia είναι να επιλέξετε το επίπεδο δυσκολίας. Εδώ έχουμε δύο επιλογές, το Normal που απευθύνεται σε αρχάριους παίκτες και το Hard που απευθύνεται στους βετεράνους της σειράς. Οι developers έχουν ρίξει αισθητά τον συνολικό βαθμό πρόκλησης σε σχέση με το Fire Emblem Gaiden, οπότε όσοι από εσάς έχουν ασχοληθεί με το Awakening ή κάποιο άλλο κεφάλαιο της σειράς μπορούν να επιλέξουν άφοβα το Hard. Το δεύτερο βήμα σας είναι να επιλέξετε μεταξύ του Casual και του Classic mode. Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση του Classic mode υπάρχει permadeath, οπότε αν μια μονάδα σας πεθάνει στο πεδίο της μάχης τότε θα την χάσετε για πάντα από το party σας.

Η μοίρα του Alm είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη μοίρα της Cecilia, αλλά και με αυτή των βασιλείων της Valentia.


Εδώ πάντως έχει προστεθεί ένας νέος μηχανισμός ονόματι Mila's Wheel, ο οποίος σας επιτρέπει να γυρίσετε πίσω τον χρόνο σε οποιοδήποτε σημείο μετά την έναρξη μιας μάχης. Αν για παράδειγμα κάνετε ένα λάθος και στείλετε τον spellcaster σας στην πρώτη γραμμή του πυρός με αποτέλεσμα να σφαγιαστεί μπορείτε να γυρίσετε πίσω το χρόνο και να διορθώσετε το λάθος σας. H ύπαρξη του μηχανισμού αυτού δίνει τη δυνατότητα στους άπειρους παίκτες να δοκιμάσουν την τύχη τους στο Classic mode και παράλληλα σας δίνει ένα ακόμη στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι των αντιπάλων σας. Είναι δεδομένο πάντως ότι κάποιοι θα δυσανασχετήσουν από την προσθήκη του Mila's Wheel, καθώς η ύπαρξη του μειώνει κάπως την γενικότερη hardcorίλα της σειράς, η οποία φημίζεται για τον υψηλό βαθμό πρόκλησης που προσφέρει. Εάν ανήκετε στην κατηγορία αυτή πάντως μην ανησυχείτε καθώς ο βαθμός πρόκλησης παραμένει σε υψηλότατα επίπεδα, ιδίως όσο εξερευνάτε τα dungeons του Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia.


Στα μπουντρούμια
Τα dungeons είναι κάτι που βλέπουμε για πρώτη φορά στην σειρά, αλλά πριν μπείτε σε αυτά θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας τον παράγοντα fatigue. Όση περισσότερη ώρα περνάτε εξερευνώντας τις τοποθεσίες αυτές (σκοτεινές σπηλιές, αρχαία μπουντρούμια, σκοτεινά δάση κτλ.), τόσο περισσότερο κουράζεστε και κατ' επέκταση μειώνονται τα στατιστικά των μονάδων σας. Για να επαναφέρετε το fatigue σας στα κανονικά επίπεδα θα χρειαστεί να καταναλώσετε διάφορες τροφές ή να επισκεφθείτε τα αγάλματα της θεάς Mila.

Αξίζει πάντως να τονίσουμε ότι τα dungeons αποτελούν μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να κερδίσετε πολύτιμα xp και να αυξήσετε το level των μελών του party σας. Παράλληλα, στα dungeons θα βρείτε χρήσιμα αντικείμενα, αλλά και χρήματα που σας επιτρέπουν να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας στους σχετικούς vendors. Ένα μικρό πρόβλημα που παρατηρούμε στην εξερεύνηση των dungeons σχετίζεται με την χρήση της κάμερας, καθώς αν δεν διαθέτετε το Circle Pad Pro ή το New Nintendo 3DS θα χρειαστεί να καταφύγετε στο κουμπί R για να την μετακινήσετε δεξιόστροφα. Να προσθέσουμε επίσης ότι αν προμηθευτείτε τα Amiibo του Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia θα μπορέσετε να εξερευνήσετε μια σειρά προαιρετικών dungeons.


Η γοητεία της απλότητας
Σε ότι αφορά το σύστημα μάχης ακολουθεί τα πρότυπα του Fire Emblem Gaiden. Κοινώς τα στοιχεία που είχαμε δει στα πρόσφατα Fire Emblem, όπως η εναλλαγή των όπλων και το σύστημα “πέτρα, ψαλίδι, χαρτί” (τα swords είναι πιο αποτελεσματικά απέναντι στα axes, τα lances απέναντι στα swords κ.ο.κ) και το pair system δεν υπάρχουν εδώ. Παράλληλα, έχει αφαιρεθεί και το Bond system, το οποίο σας έδινε τη δυνατότητα να αυξήσετε το "δέσιμο" μεταξύ των χαρακτήρων και κατ' επέκταση να δημιουργήσετε ισχυρές φιλίες, αλλά και τρυφερά συναισθήματα ανάμεσα στα μέλη του party σας.

Οι μάχες λαμβάνουν χώρα σε ένα top-down χάρτη, ο οποίος είναι χωρισμένος σε grids (τα γνωστά τετραγωνάκια) και ο σκοπός σας είναι μετακινήσετε τις μονάδες σας στα κατάλληλα σημεία για να επιτεθείτε τις μονάδες του αντιπάλου σας. Όταν μετακινείτε μια μονάδα πλάι σε μια εχθρική εμφανίζεται μια οθόνη που σας πληροφορεί για το damage που θα προκαλέσετε, αλλά και γι' αυτό που θα δεχθείτε αντίστοιχα. Το damage που προκαλείται εξαρτάται από το attack της μονάδας σας, ενώ η ζημιά που δέχονται οι μονάδες σας εξαρτάται από το defense τους.


Όπως είναι φυσικό, οι στρατηγικές επιλογές σας στο πεδίο της μάχης εξαρτώνται από τα classes των μονάδων σας. Σε αυτό το κομμάτι υπάρχει μικρότερη ποικιλία σε σύγκριση με τα πρόσφατα Fire Emblem, εντούτοις συναντάμε αρκετά classes με διακριτές ιδιότητες μέσα στη μάχη. Λόγου χάρη, οι pegasus knights έχουν μεγαλύτερο mobility, οι archers μπορούν να επιτεθούν από απόσταση, οι clerics μπορούν να θεραπεύσουν τις μονάδες σας κτλ. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δώσετε και στο τερέν της μάχης, καθώς μπορείτε να τοποθετήσετε τα στρατεύματα σας μέσα σε φρούρια και να αυξήσετε την αμυντική τους θωράκιση, να στήσετε ενέδρες μέσα στο δάσος ή να τοποθετήσετε τους τοξότες σας πάνω σε λόφους και βουνά.

Η αφαίρεση όλων των μηχανισμών που είδαμε στα προηγούμενα Fire Emblem έχει αναμφισβήτητα αρνητικό αντίκτυπο στο gameplay, αφού δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ποικιλία, ούτε στο σύστημα μάχης, αλλά ούτε και στους RPG μηχανισμούς. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η μη εισαγωγή των μηχανισμών αυτών ήταν μια απολύτως συνειδητή επιλογή από την πλευρά των developers, οι οποίοι και ήθελαν να διατηρήσουν αναλλοίωτο το feeling του Fire Emblem Gaiden.


Πίσω στη δεκαετία του ΄90
Σε οπτικό επίπεδο το Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia δεν καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις, αν και όπως είναι λογικό έχει επανασχεδιαστεί από την αρχή και δεν μιλάμε για ένα remaster του Fire Emblem Gaiden. Ο σχεδιασμός των dungeons και των βασικών χαρακτήρων της ιστορίας είναι αρκετά λεπτομερής, αλλά κατά τη διάρκεια των μαχών τα μοντέλα απεικονίζονται με 2D sprites. Τα animated cutscenes πάντως βοηθούν στην όσο το δυνατόν πιο ελκυστική απόδοση του σεναρίου, ενώ τα particle effects που συνοδεύουν την εκτέλεση των spells δημιουργούν ένα φαντασμαγορικό αποτέλεσμα. Υπεύθυνος για το art direction είναι ο Hidari, ο οποίος μας έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής και στο παρελθόν στη σειράς Atelier της Gust.

Ηχητικά συναντάμε ένα πολύ καλύτερο αποτέλεσμα, καθώς το soundtrack απαρτίζεται από δεκάδες διαφορετικά μουσικά θέματα. Το γεγονός ότι έχουν εργαστεί τέσσερις συνθέτες έχει ευεργετικές επιπτώσεις, αφού συναντάμε πολύ περισσότερες μουσικές ιδέες και πειραματισμούς. Σε ότι αφορά το voice acting η Intelligent Systems έκανε πραγματικά εξαιρετική δουλειά, καθώς όλοι οι ηθοποιοί ερμηνεύουν με πάθος τους ρόλους τους. Να σημειωθεί ότι εδώ μιλάμε για το πρώτο κεφάλαιο της σειράς που διαθέτει “πλήρες” voice acting, αφού υπάρχουν voice-overs ακόμη και για τους πιο ασήμαντους NPC της ιστορίας.


Απευθύνεται κυρίως στους fans

Το Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia είναι ένα πολύ "τίμιο" remake που μας δίνει την ευκαιρία να δοκιμάσουμε για πρώτη φορά ένα από τα παλαιότερα κεφάλαια της σειράς. Κάποιοι από τους μηχανισμούς του Fire Emblem Gaiden, όπως τα dungeons, εξακολουθούν να δείχνουν τις αρετές τους ακόμη και 25 χρόνια μετά, εντούτοις αν κρίνουμε συνολικά το gameplay είναι φανερό ότι μιλάμε για έναν τίτλο που μαρτυρά έντονα τα σημάδια της ηλικίας του. Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι έχουμε να κάνουμε με το ίδιο ακριβώς game που κυκλοφόρησε το 1992 για το NES με βελτιωμένα γραφικά και ήχο. Οι φανατικοί φίλοι της σειράς αξίζει να το τιμήσουν, αλλά όσοι ψάχνουν για ένα "βαθύ" Tactical RPG με πληθώρα επιλογών στο πεδίο της μάχης και έντονα RPG στοιχεία, καλό θα είναι να δοκιμάσουν πρώτα το Fire Emblem Fates ή το Fire Emblem Awakening.

Θετικά:
- Υψηλός βαθμός πρόκλησης και πολλαπλά επίπεδα δυσκολίας
- Το fatigue system και η εξερεύνηση των dungeons
- Ικανοποιητική διάρκεια
- Ενδιαφέρων σεναριακό υπόβαθρο
- O μηχανισμός Mila's Wheel
- Ολοκληρωμένο και άκρως πειστικό voice acting
- Γοητευτικό sountrack και ξεχωριστό art direction

Αρνητικά:
- Παλαιολιθικό σύστημα μάχης
- Μέτρια γραφικά
- Εξαιρετικά προβλέψιμο σενάριο

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5

Ένα απλουστευμένο Fire Emblem που δεν πλησιάζει τα επίπεδα ποιότητας των νεότερων κεφαλαίων της σειράς.

Παντελής Δασκαλέλος 

NEWS   VIEW ALL

Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia

Ένα νέο Fire Emblem ανακοινώθηκε για το 3DS. Η Nintendo ανακοίνωσε κατά την διάρκεια του Fire Emblem Direct την ανάπτυξη ενός νέου μέρους της σειράς με την ονομασία Fire Emblem Echoes: Shadows of V...
Posted (18 Jan 2017)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Phobos (Level 22) 01/06/2017 15:51
Να πω την αμαρτία μου, ειχα ακουστά τη σειρά αλλά αφού δεν έχω (ακόμα) 3DS, μόνο το Fire Emblem Heroes για κινητά μου δίνει μια ιδέα για το πως είναι. Θα το έχω στις πρώτες προτιμήσεις αν αποκτήσω ποτέ την κονσολίτσα! :D
#2 Zaratoth (Level 28) 01/06/2017 16:53
Συζητήσεις για "bonds" υπαρχουν στο παιχνιδι αλλά είναι καθαρά για λόγους lore/συζητησεων και όχι για κάποιο bonus στη μάχη. Επίσης το Turnwheel έχει περιορισμενο αριθμο χρήσεων με δυνατοτητα recharge οποτε δεν μπορεί να χρησιμοποιειται και συνέχεια ώστε να χαλά το gameplay. Αυτά σαν καποιες παρατηρησεις πανω στα λεγόμενα του review.

Όσον αφορα το σενάριο χαίρομαι άπειρα με αυτό τον τίτλο γιατί μετα το Fates είχα ξενερωσει απο το επίπεδο γραφής που ήταν υπερβολικά fan service και, κατα τόπους, χωρις λογική (χαρακτηριστική η σκηνή "που είναι αυτή η χαρακτήρας;" "ποια είναι αυτή η χορεύτρια" και είναι εμφανώς η ίδια χαρακτήρας με άλλο χρωμα ρούχων). Και απ'οτι διάβασα έχουν κανει και διάφορες προσθήκες σε σχέση με το original όπως ο πρόλογος, οι συζητησεις bond και το chapter 6.
Εντωμεταξυ ο τιτλος "Echoes" μου βγάζει οτι μπορεί να είναι και μίνι σειρα remake παλαιότερων τίτλων και ειλικρινά θα ήθελα να γίνει κάτι τέτοιο. Μετα την ανακάλυψη της σειράς με το Awakening τερμάτισα το σκέτο Fire Emblem και έχω προχωρήσει το Sacred Stones και Fates αλλά υπαρχουν τόσοι άλλοι τίτλοι που έχουν παλιωσει και δεν βρίσκεις πια και θα ηταν τέλειο να ξαναβγούν ανανεωμένα.
Score 7.5
7.83 User Score
(9 votes )
User Reviews 0
Genre: Tactical RPG
Developer: Intelligent Systems
Publisher: Nintendo
Διάθεση: Digiworld Computers (210-3307045)
Players: 1
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 19/5/2017
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν. (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

2.
Diablo IV   (8.5)
3.
Final Fantasy XVI   (8.5)
6.
7.
Hogwarts Legacy   (0.5)
8.
eFootball 2023   (5.0)
9.
Notification