Xbox One  
Comments (2)

Fru

Ήρθε η ώρα να ξεθάψετε το Kinect.

http://www.gameworld.gr/media/reviews/photos/original/88/38/95/fru-box-40-1484395865.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Ήρθε η ώρα να ξεθάψετε το Kinect.

Είναι κοινό μυστικό ότι το Kinect αποτέλεσε τροχοπέδη στην εξέλιξη του Xbox One, κυρίως τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας της κονσόλας. Καταρχήν η κονσόλα διατίθεντο αποκλειστικά με το συγκεκριμένο περιφερειακό, κάτι που ανέβαζε το κόστος διάθεσής της. Επιπροσθέτως, οι developers θα έπρεπε με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο να βρουν κάποιο τρόπο για να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του και συν τις άλλοις δεν μπορούσαν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες του hardware, αφού το Kinect δέσμευε πολύτιμους πόρους του συστήματος. Ευτυχώς από κάποιο σημείο και μετά η Microsoft κατάλαβε ότι το Xbox One θα πρέπει να πορευτεί χωρίς... τα βαρίδια του Kinect και άρχισε να προσαρμόζει αναλόγως την στρατηγική της. Η πλήρης εγκατάλειψη του περιφερειακού μπορεί να πει κανείς ότι συντελέστηκε αυτό το καλοκαίρι, όταν το Xbox One S κυκλοφόρησε χωρίς την θύρα υποδοχής για το Kinect.

Ενδεχομένως το Kinect να είχε καλύτερη τύχη, αν υπήρχαν περισσότερα games που να αναδεικνύουν τις ικανότητές του. Για παράδειγμα, οι launch τίτλοι της κονσόλας, όπως το Ryse: Son of Rome και το Dead Rising 3 αξιοποιούσαν σε πολύ μικρό βαθμό τις δυνατότητες του Kinect. Στην πορεία είδαμε μερικά αξιόλογα Kinect games, όπως τα Kinect Sports Rivals, Dance Central Spotlight και Disney Fantasia: Music Evolved, τα οποία όμως απευθύνονταν σε μια μικρή κατηγορία παικτών.


Κάπου εδώ μπαίνει στην εξίσωση το Fru, ένα game που δυστυχώς φτάνει πολύ αργά, αφού το Kinect είναι πεθαμένο, από την άλλη όμως αποδεικνύει περίτρανα ότι υπήρχαν προοπτικές για το συγκεκριμένο περιφερειακό. Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι αυτό το πρωτοποριακό και άκρως καινοτόμο Kinect game δεν αναπτύχθηκε από μια μεγάλη εταιρεία ανάπτυξης, αλλά από μια μικρή ομάδα Ολλανδών developers (Through Games). H πρώιμη μορφή του Fru μάλιστα αναπτύχθηκε μέσα σε μόλις 48 ώρες στα πλαίσια του 2014 Global Game Jam. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει για μια ακόμη φορά το αυτονόητο, ότι δεν χρειάζονται εκατομμύρια για να φτιάξεις ένα καλό game, το μόνο που χρειάζεται είναι μεράκι και διάθεση για καινοτομία. Πάμε λοιπόν να δούμε αναλυτικότερα τι ακριβώς είναι το Fru και για ποιους λόγους αξίζει να βγάλετε από τη ναφθαλίνη το Kinect σας και να απολαύσετε την δημιουργία των ταλαντούχων Ολλανδών.

Δώσε βάση στην σιλουέτα σου
Το Fru είναι ένα Puzzle/Platform στο οποίο αναλαμβάνετε τον έλεγχο ενός μικρού κοριτσιού που φορά μια μάσκα αλεπούς στο πρόσωπο της. Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο έστω και υποτυπώδες σενάριο, καθώς το μόνο που γνωρίζετε είναι ότι ο βασιλιάς ενός κόσμου ήθελε να είναι ο πιο όμορφος άνθρωπος στο βασίλειό του και γι αυτό τον λόγο ανάγκασε τους υπηκόους τους να φορούν μάσκες για να κρύψουν το πρόσωπό τους.

Η δική σας αποστολή είναι να οδηγήσετε την ηρωίδα σας με ασφάλεια στην έξοδο του κάθε level, ολοκληρώνοντας μια σειρά από environmental puzzles. Να σημειωθεί εδώ ότι σε κάθε level υπάρχουν δύο ξεχωριστές διαστάσεις, όπως για παράδειγμα είχαμε δει στο Giana Sisters: Twisted Dreams. O τρόπος με τον οποίο γίνεται η μετάβαση από την μία στην άλλη διάσταση είναι άκρως πρωτοποριακός, αφού δεν πατάτε κάποιο κουμπί, αλλά αντίθετα χρησιμοποιείτε το σώμα μας. Ας δούμε όμως πως λειτουργεί η όλη διαδικασία στην πράξη. Φανταστείτε ότι η ηρωίδα σας προχωρά σε ένα level και συναντά μπροστά της ένα κενό στο δάπεδο. Για να περάσετε απέναντι θα πρέπει να μετακινήσετε το σώμα σας και να καλύψετε το κενό με την σιλουέτα σας. Tότε θα παρατηρήσετε ότι η κίνηση του σώματός σας αποκαλύπτει μια πλατφόρμα στην δεύτερη διάσταση του εκάστοτε level, η οποία και επιτρέπει στην ηρωίδα σας να περάσει απέναντι και να φτάσει στην έξοδό του.

Χρησιμοποίησε το σώμα σου και το χειριστήριο
Οι πρωτοποριακοί gameplay μηχανισμοί του Fru δεν θα μπορούσαν να έχουν υλοποιηθεί χωρίς ένα ακριβέστατο μοντέλο χειρισμού και ευτυχώς σε αυτό το κομμάτι η δημιουργία της Through Games τα καταφέρνει περίφημα. Καταρχήν, η αναγνώριση των κινήσεων σας από το Kinect και αντίστοιχα η κίνηση της σιλουέτας σας στην οθόνη σας γίνεται άμεσα χωρίς να υπάρχει το παραμικρό lag. Ειδικότερα στα τελευταία levels όπου απαιτούνται αστραπιαίες κινήσεις του σώματός σας, αλλά και μεγάλες εκτάσεις των χεριών ή ακόμη και των ποδιών σας θα εκτιμήσετε αφάνταστα την ακρίβεια που παρέχουν τα controls.


Βέβαια δεν αρκεί να μετακινήσετε το σώμα σας στην κατάλληλη θέση για να φτάσετε στην έξοδο του κάθε level, καθώς θα πρέπει ταυτόχρονα να μετακινείτε την ηρωίδα σας με τον αναλογικό μοχλό ή το d-pad του χειριστηρίου σας. Πολλές φορές μάλιστα θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το χειριστήριο σας με το ένα σας χέρι μόνο, αφού με το άλλο θα προσπαθείτε να δημιουργήσετε κάποια πλατφόρμα για να πηδήξει απέναντι η ηρωίδα σας. Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις το μοντέλο χειρισμού διατηρεί αυτούσια την ακρίβειά του και είναι άκρως λειτουργικό, αφού τα άλματα μπορούν να εκτελεστούν με όλα τα face buttons ή τα triggers του χειριστηρίου σας.

Η μόνη μέχρι στιγμής κυκλοφορία που καταφέρνει να αξιοποιήσει και να αναδείξει στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες του Kinect.


Υπάρχει και η απαραίτητη ποικιλία
Τα 110 levels του Fru εκτυλίσσονται σε τέσσερα ξεχωριστά κεφάλαια και καθένα από αυτά έχει μια ξεχωριστή δεύτερη διάσταση, την οποία και αποκαλύπτετε με το σώμα σας, κάνοντας την διαδικασία που περιγράψαμε παραπάνω. Στο πρώτο κεφάλαιο το σώμα σας αποκαλύπτει διάφορες πλατφόρμες ή καταστρέφει τυχόν τοίχους επιτρέποντάς σας να περάσετε μέσα από αυτούς. Στο δεύτερο κεφάλαιο η ηρωίδα σας μπορεί να κολυμπήσει δια μέσου της σιλουέτας σας, όπως αυτή αποτυπώνεται στην οθόνη της τηλεόρασης σας, ενώ στο τρίτο θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το σώμα για να ενεργοποιήσετε συγκεκριμένους διακόπτες. Τέλος στο τέταρτο κεφάλαιο, η σιλουέτα σας αποκαλύπτει διάφορα φλεγόμενα ποτάμια λάβας, τα οποία και θα πρέπει να αποφύγετε, καθώς κάθε επαφή μαζί τους είναι θανατηφόρα.


Ο βαθμός πρόκλησης είναι ικανοποιητικός σε γενικές γραμμές, ενώ θα λέγαμε ότι η δυσκολία αυξάνεται κλιμακωτά καθώς προχωράτε. Κατ' επέκταση, όταν φτάσετε στα πιο δύσκολα levels, σε αυτά δηλαδή που απαιτούν μεγάλες εκτάσεις των χεριών και των ποδιών σας και εντολές χειρουργικής ακριβείας μέσω του χειριστηρίου σας, θα έχετε εξοικειωθεί πλήρως με τους μηχανισμούς του Fru. Εν τω μεταξύ, ακόμη κι αν πεθάνετε οδηγήστε άμεσα στην αρχή του κάθε level και μπορείτε να συνεχίσετε την πρόοδό σας χωρίς κάποιο ανεπιθύμητο loading screen. To μόνο πρόβλημα είναι ότι αν έχετε συλλέξει κάποιο από τα 24 collectables του Fru και στην πορεία πεθάνετε πριν φτάσετε στην έξοδο του level θα πρέπει να επαναλάβετε την διαδικασία συλλογής από την αρχή.

Να προσθέσουμε ότι δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο για να ολοκληρώσετε το εκάστοτε level, οπότε έχετε όσο χρόνο θέλετε στη διάθεσή σας για να εξοικειωθείτε με την διάταξή του και να προσαρμόσετε την στρατηγική σας. Παράλληλα, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ολοκληρώσετε ένα level, με άλλα λόγια δεν θα πρέπει σώνει και καλά να κάνετε συγκεκριμένες κινήσεις με το σώμα σας για να φτάσετε στο τέλος. Το στοιχείο αυτό μαρτυρά το μεράκι των δημιουργών του Fru σε ότι έχει να κάνει με το level design, το οποίο γενικώς είναι ευφάνταστο και εμπνευσμένο.


Το “κρυφό” mode
H διάρκεια του Fru κυμαίνεται στις 2-3 ώρες, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν 110 levels και όπως είναι φυσικό είναι αδικαιολόγητα μικρή. Παρόλα αυτά, υπάρχουν αρκετά επιπλέον κίνητρα για να συνεχίσετε να παίζετε. Σε πρώτη φάση μπορείτε να ασχοληθείτε με την συλλογή των collectables (υπάρχουν συνολικά 24), κάτι που θα σας πάρει 1-2 ακόμη ώρες. Στην περίπτωση αυτή αυξάνει κάπως και ο συνολικός βαθμός πρόκλησης, αφού όπως προαναφέραμε θα πρέπει να συλλέξετε το εκάστοτε collectable και να ολοκληρώσετε το σχετικό level χωρίς να πεθάνετε.

Η συλλογή και των 24 collectables σας ανταμείβει με το λεγόμενο Bonus mode. To τελευταίο αποτελεί ουσιαστικά την πρώιμη έκδοση του Fru, η οποία και παρουσιάστηκε στην E3 του 2014. Σε αυτήν μάλιστα μπορείτε να παίξετε τόσο solo, όσο και co-op. H αλήθεια είναι ότι η όλη co-op εμπειρία δεν είναι η καλύτερη δυνατή, καθώς πολύ συχνά οι σιλουέτες των δύο παικτών μπερδεύονται μεταξύ τους και το Kinect δεν μπορεί να ανιχνεύσει σωστά τις κινήσεις. Ενδεχομένως για αυτό τον λόγο δεν συναντάμε κάποιο co-op mode στην τελική έκδοση του Fru.


Οι σκληροπυρηνικοί Achievement hunters ή όσοι εν πάση περιπτώσει θέλουν να ξεζουμίσουν το πρωτότυπο αυτό Puzzle/Platform μπορούν να επιχειρήσουν να κάνουν κάποιο speed run ή να προσπαθήσουν να ολοκληρώσουν το τελευταίο κεφάλαιο χωρίς να πεθάνουν ούτε μια φορά. Για να ξεκλειδώσετε το Achievement που σχετίζεται με το speed run θα πρέπει να ολοκληρώσετε το playthrough σας μέσα σε μόλις 40 λεπτά, κάτι που δεν είναι σε καμία περίπτωση εύκολο.

Κομψοτέχνημα
Από οπτικής πλευράς το Fru μπορεί να μην εκμεταλλεύεται στο έπακρο το hardware του Xbox One (τρέχει στα 1080p/30fps), αλλά δεν παύει να είναι αρκετά όμορφο. Γενικά έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στο art direction, το οποίο είναι εξαιρετικά κομψό, αλλά και στον γενικότερο σχεδιασμό των levels. Από τεχνικής πλευράς δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα και όπως προαναφέραμε τα controls ανταποκρίνονται άμεσα και το Kinect αναγνωρίζει με μεγάλη ακρίβεια τις κινήσεις σας.

Στον ηχητικό τομέα τώρα αξίζει να σημειώσουμε την απουσία voice acting, η οποία πάντως περνά απαρατήρητη χωρίς να αμαυρώνει την θετική εικόνα που παρουσιάζει το ιδιόμορφο project της Through Games. To soundtrack αντίθετα είναι αρκετά ατμοσφαιρικό και δένει απόλυτα με το level design, καθώς σας δίνεται η εντύπωση ότι πράγματι βρίσκεστε και εξερευνάτε μια σειρά αρχαίων ναών και ερειπίων.


Κάλλιο αργά παρά ποτέ

Δυστυχώς για το Kinect, αλλά και για όσους περίμεναν κάτι παραπάνω από το συγκεκριμένο περιφερειακό το Fru φτάνει πολύ αργά. Είμαστε σίγουροι ότι αν η δημιουργία της Through Games είχε βγει τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του Xbox One και είχαν ακολουθήσει και μερικές ακόμη πρωτότυπες κυκλοφορίες σαν κι αυτήν, τότε το Kinect θα είχε πολύ καλύτερη τύχη. Το γεγονός αυτό βέβαια δεν αναιρεί ότι το Fru είναι ένα από τα καλύτερα Puzzle/Platform των τελευταίων ετών, οπότε έστω κι αν καθυστέρησε να κυκλοφορήσει αξίζει να το προσθέσετε στην συλλογή σας. Αν λοιπόν ψάχνετε για μια άκρως ξεχωριστή εμπειρία και έχετε στην κατοχή σας το Kinect, τότε επενδύστε άφοβα (κοστίζει 15 ευρώ στο Xbox Store). Από την δική μας πλευρά πάντως θα θέλαμε να υπάρξει και η ανάλογη συνέχεια και να δούμε περισσότερες καινοτόμες κυκλοφορίες σαν κι αυτήν ή ακόμη και ένα ενδεχόμενο sequel, όσο κι αν κάτι τέτοιο φαντάζει την δεδομένη χρονική στιγμή αδύνατο.

Θετικά:
- Ακριβέστατο μοντέλο χειρισμού
- Άμεση αναγνώριση των κινήσεων σας από το Kinect
- Ικανοποιητικός βαθμός πρόκλησης
- Εξαιρετικό level design
- Πρωτότυπο και νεωτεριστικό gameplay
- Παρέχονται ικανοποιητικά κίνητρα για να συνεχίσετε να παίζετε μετά την ολοκλήρωση του campaign

Αρνητικά:
- Ανύπαρκτο σενάριο
- Μικρή διάρκεια

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 5 
Γενικά: 8

Το καλύτερο και πιο πρωτότυπο game του Kinect.

Παντελής Δασκαλέλος 

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 efane (Level 22) 16/01/2017 15:01
για να κάνουν κάτι τόσο εύκολο έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια;
Συμφωνώ απόλυτα με τον Παντελή ότι δεν χρειάζεται να έχεις τρελο μπατζετ και ότι απλά θέλει φαντασία και μερακι.
Κάτι παρόμοιους λογους είχα σκεφτεί και εγώ και έδωσα 160€ περίπου για να αποκτήσω το Kinect, ένα "όπλο" του Xbox one που το κλάψαμε όσοι το πληρώσαμε, και μπήκε στο περιθώριο όχι απο τους gamers αλλα απο την εταιρεία που το δημιούργησε.
Απο το εξαιρετικό ( όπως πάντα) review του Παντελή μάλλον θα δώσω μια ευκαιρία ακόμα στο Kinect έστω και για δυο ώρες.
Βασική προϋπόθεση να το μεταφέρω και πάλι στο σαλόνι ;-)
#2 +1 Lordwinter (Level 28) 20/01/2017 01:20
Quoting efane:
για να κάνουν κάτι τόσο εύκολο έπρεπε να περάσουν τόσα χρόνια;
Συμφωνώ απόλυτα με τον Παντελή ότι δεν χρειάζεται να έχεις τρελο μπατζετ και ότι απλά θέλει φαντασία και μερακι.
Κάτι παρόμοιους λογους είχα σκεφτεί και εγώ και έδωσα 160€ περίπου για να αποκτήσω το Kinect, ένα "όπλο" του Xbox one που το κλάψαμε όσοι το πληρώσαμε, και μπήκε στο περιθώριο όχι απο τους gamers αλλα απο την εταιρεία που το δημιούργησε.
Απο το εξαιρετικό ( όπως πάντα) review του Παντελή μάλλον θα δώσω μια ευκαιρία ακόμα στο Kinect έστω και για δυο ώρες.
Βασική προϋπόθεση να το μεταφέρω και πάλι στο σαλόνι ;-)

Εγώ καλώς ή κακώς είχα πάρει το πρώτο bundle της κονσόλας δίνοντας το 500άρι, αλλά το Kinect έχει καταντήσει μόνο για να δίνω εντολές για τα screenshots, αντέ και για το GPS στα Forza Horizon. Μακάρι να έβγαιναν και άλλα games σαν το Fru. Πλέον το μόνο σοβαρό game που περιμένω είναι το Infinity Blade που κυκλοφορεί αποκλειστικά στην Κίνα εδώ και έναν χρόνο τώρα.
Score 8
User Score ( 7 votes ) 8.07
User Reviews 0
Genre: Puzzle Platform
Developer: Through Games
Publisher: Through Games
Διάθεση: Through Games
Players: 1-2
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 13/7/2016
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS