Syphon Filter

Hot
REVIEWED ON PlayStation   

Ο δρόμος του super spy είναι στρωμένος με δυσκολίες. 

Βρισκόμαστε στο 1999. Στα τέλη μιας δεκαετίας που μας χάρισε μερικές από τις δυνατότερες κινηματογραφικές και gaming συγκινήσεις. Σε πολιτικό επίπεδο το τείχος του Βερολίνου έχει πέσει ήδη μια δεκαετία και ο κομμουνισμός δεν αντιμετωπίζεται πλέον με τόση καχυποψία αν και υπάρχουν εμφανή κατάλοιπα στην παρουσίαση του όσων αφορά την pop κουλτούρα. Η τρομοκρατία έχει ήδη κάνει επικίνδυνα βήματα προς την διεθνοποίηση της και με όλα αυτά, η φαντασία του Hollywood οργιάζει.

Μιλώντας κινηματογραφικά, η δεκαετία του '90 δεν μας πρόσφερε μονάχα επικές υπερπαραγωγές του τύπου Braveheart και αισθηματικές κομεντί. Ήταν επίσης η δεκαετία των spy movies. Παραγωγές όπως το The Rock, Mission Impossible και η ανάσταση του James Bond με το GoldenEye, συνέβαλαν σε ένα hype που ήθελε τις Action ταινίες της εποχής να ακολουθούν ένα ήρωα παντός καιρού, ο οποίος θα κατάφερνε να ολοκληρώσει την αποστολή του ενάντια στον κακό τρομοκράτη χρησιμοποιώντας όχι μόνο τα μπράτσα του, αλλά και το μυαλό του. Παράλληλα εκείνη την εποχή κυκλοφόρησαν και άλλες πιο “δεύτερες” ταινίες που είχαν σαν θεματολογία τον κακό Ρώσο τρομοκράτη/έμπορο ναρκωτικών και τον καλό Αμερικάνο πράκτορα που σώζει τον κόσμο, υποστηρίζοντας περαιτέρω τα μεταψυχροπολεμικά κατάλοιπα της εποχής.

Από πλευράς gaming το Stealth genre είναι ακόμα στα σπάργανά του έχοντας όμως κάποιες σημαντικότατες κυκλοφορίες για την εξέλιξη του. Τα Tenchu: Stealth Assassins, Metal Gear Solid και φυσικά το Thief: The Dark Project κυκλοφόρησαν όλα το 1998 και το καθένα άφησε ιστορία για τους δικούς του λόγους. Από την άλλη το Action/Third-Person shooters ήδη από το 1996 έχουν κάνει μεγάλα βήματα με την σειρά Tomb Raider η οποία συνδύασε την shooting δράση με το Platform στοιχείο και την κάμερα τρίτου προσώπου.

Αν μέχρι εδώ αναρωτιέστε “και τι σχέση έχουν όλα αυτά με το Syphon Filter;” η απάντηση είναι απλή. Το Syphon Filter είναι ένας συνδυασμός όλων όσων προαναφέρθηκαν. H εταιρεία ανάπτυξής του ήταν η Eidetic (σήμερα Bend Studio), ενώ publisher ανέλαβε η 989 Studios. Σύμφωνα με τον John Garvin (creative director της Eidetic) η ιδέα του Syphon Filter αρχικά συλλήφθηκε “απλά σαν όνομα” από κάποιον παραγωγό της 989 Studios. Κατά την διάρκεια της ανάπτυξης η Eidetic αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, καθώς κανένας developer μέσα στην ομάδα ως τότε δεν είχε ασχοληθεί με την δημιουργία κάποιου Third-Person Action/Stealth. Το Syphon Filter ήταν η δεύτερη δημιουργία της Eidetic για κονσόλα, ύστερα από το Bubsy 3D το οποίο μάλιστα χαρακτηρίστηκε και ως “ένα από τα χειρότερα παιχνίδια όλων των εποχών”. 

Κυκλοφορόντας λοιπόν τον Ιανουάριο του '99 στην Αμερική και τον Αύγουστο του ίδιου χρόνου στην Ευρώπη και την Ιαπωνία αντίστοιχα, το Syphon Filter άφησε εποχή για το gameplay του, καθώς έβαλε τις βάσεις για την εξέλιξη του genre και την έμπνευση μεταγενέστερων δημιουργημάτων όπως η σειρά Splinter Cell. Πάρτε λοιπόν το taser ανά χείρας, εξοπλιστείτε με το ύφος ενός γνήσιου badass super spy και...let’s party!

Αληθινά ψέματα
Κάθε σενάριο ταινίας ή μυθιστορήματος που πραγματεύεται την δράση μέσω της κατασκοπίας, της τρομοκρατίας, της απαγωγής ή έστω της εξιχνίασης κάποιου εγκλήματος, έχει ως βασικό συστατικό τρία πράγματα: τον κακό της ιστορίας, το καταχθόνιο σχέδιο που έχει βάλει σε εφαρμογή και τέλος τον πολυπράγμων ήρωα που θα δώσει ένα τέλος στα προηγούμενα δύο. Εσείς λοιπόν, παίρνοντας τον έλεγχο του Gabe Logan, πράκτορα της μυστικής υπηρεσίας “The Agency”, αναλαμβάνετε να σώσετε τον κόσμο (τι άλλο;) από τον Erich Rhoemer, έναν διεθνή τρομοκράτη, o οποίος σκοπεύει να απελευθερώσει έναν θανατηφόρο ιό αρχικά ενάντια στην Αμερική και αργότερα σε όποιον του φέρει αντίσταση. Μαζί με την Lian Xing, την πιστή σας συνεργάτιδα, θα ταξιδέψετε σε διάφορα μέρη συλλέγοντας στοιχεία για την δράση του Rhoemer στην προσπάθειά σας να τον σταματήσετε. Είναι όμως ο Rhoemer μόνος του σε αυτή την προσπάθεια καταστροφής του κόσμου; Μήπως υπάρχουν και άλλα συμφέροντα που κινούνται στο παρασκήνιο; Αυτά είναι ερωτήματα που θα πρέπει να ανακαλύψετε μόνοι σας.

Προφανώς το σενάριο δεν είναι και πολύ διαφορετικό από τις πάμπολλες ταινίες που έχουμε δει σε αυτό το είδος και ακολουθά πιστά τους κανόνες της μιλιταριστικής φαντασίας με μυστικές υπηρεσίες, στρατιωτικούς και επιχειρησιακούς όρους και αρκετή διαπλοκή. Αυτό όμως δεν είναι καθόλου κακό. Δεν χρειάζεται σε κάθε ταινία που βλέπουμε η βιβλίο που διαβάζουμε το σενάριο να είναι γεμάτο δυσνόητα και υψηλά νοήματα. Μερικές φορές το μόνο που θες είναι ένας καλός, ένας κακός και μπόλικη δράση. Το σενάριο του Syphon Filter είναι ακριβώς αυτό που πρέπει να είναι. Για το είδος του προσφέρει ότι χρειάζεται μια τέτοια ιστορία. Πάρα πολύ δράση, στιγμές έντασης, μικρά plot twists και αγωνία για το τι θα γίνει μετά.

Η ιστορία λοιπόν σας δίνεται μέσω cutscenes κυρίως πριν την κάθε ενότητα αποστολών, μερικές φορές στο τέλος κάποιων αποστολών ενώ δεν λείπουν και οι φορές που τα cutscenes κάνουν την εμφάνιση τους κατά την διάρκεια κάποιου level. Αν και κατά κύριο λόγο είναι μικρά σε διάρκεια είναι πολύ περιεκτικά και σας δίνουν να καταλάβετε τι παίζει, αν τα πάτε καλά με τα Αγγλικά, αφού δυστυχώς το Syphon Filter δεν διαθέτει υπότιτλους ούτε στα cutscenes ούτε in-game. Σε κάθε level θα έχετε επίσης στο αυτί σας την Lian Χing, η οποία σας ενημερώνει για οτιδήποτε συμβαίνει παράλληλα αλλού και επηρεάζει την ιστορία, δίνοντας έτσι ζωντάνια και συνοχή στον τρόπο αφήγησης του Syphon Filter. Η ένταση κλιμακώνεται σταδιακά όσο ανακαλύπτετε στοιχεία της ιστορίας και σας κρατάει σε εγρήγορση μέχρι την τελευταία στιγμή. Φυσικά, βλέπουμε κλασικά μεταψυχροπολεμικά στοιχεία στο σενάριο ακόμα και αν η τρομοκρατική οργάνωση του Rhoemer δεν είναι αμιγώς Ρώσικης καταγωγής, αλλά απαρτίζεται από άτομα διαφορετικών εθνικοτήτων που απλά μισούν τον Αμερικάνικο ιμπεριαλισμό. Τέλος, ο Logan είναι όσο badass πρέπει να είναι ένας super spy, κάτι που αποτυπώνεται με τις “θανατηφόρες” ατάκες του και όλη του την συμπεριφορά ενάντια σε όποια εμπόδια του εμφανίζονται.

Τα μόνο αρνητικό που θα μπορούσα να προσάψω στο σενάριο είναι το αίσθημα αδιαφορίας προς τον κεντρικό ανταγωνιστή. Σε καμία περίπτωση ο ίδιος δεν είναι βαρετός ή αδιάφορος. Το ίδιο το σενάριο δεν καταφέρνει να δημιουργήσει έστω ένα μικρό συναίσθημα μίσους ή αντιπάθειας. Ο τύπος έχει κάνει βομβιστική επίθεση σε μετρό, έχει εξαπολύσει έστω και σε μικρή κλίμακα βιοχημικό όπλο, έχει ξεπαστρέψει τουλάχιστον δύο μονάδες ειδικών πρακτόρων (συμπεριλαμβανομένων και συνεργατών του Logan) και χρησιμοποιεί ανθρώπους για πειραματόζωα.

Αδιαμφισβήτητα μιλάμε για έναν πολύ σατανικό χαρακτήρα αλλά δυστυχώς λόγω της έλλειψης επαφής με τον Logan στο μεγαλύτερο μέρος της διάρκειας του Syphon Filter, δεν δημιουργείται έντονη αντιπαράθεση ούτε προσωπικό κίνητρο για την εξάλειψη του. Αντιθέτως θα πιάσετε τον εαυτό σας να αντιπαθεί πιο πολύ τις ορδές των εχθρών που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε οι οποίοι στην τελική δεν παίζουν και κανένα ρόλο στην ιστορία.

Οι δρόμοι φλέγονται.
Ύστερα από ένα εισαγωγικό βίντεο που εξηγεί περιληπτικά τα συμβάντα πριν την έναρξη της κύριας ιστορίας του Syphon Filter, πατώντας new game θα ενημερωθείτε για την κατάσταση που θα αντιμετωπίσετε στην πρώτη σας αποστολή μέσω ενός briefing το οποίο χρησιμοποιείται και ως loading screen. Αμέσως μετά ο έλεγχος γυρνάει σε εσάς.

Βρίσκεστε στην Ουάσινγκτον την στιγμή που ο Erich Rhoemer και η τρομοκρατική του οργάνωση έχουν καταλάβει μέρος της πόλης και τον υπόγειο σιδηρόδρομο ενώ ο ίδιος απειλεί πως θα εξαπολύσει στην πόλη και τον ιό που έχει στην κατοχή του. Στην πόλη επικρατεί μια κατάσταση χάους αφού τρομοκράτες και άνθρωποι της βιοχημικής αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας μάχονται σε οδοφράγματα. Αστυνομικά αμάξια έχουν πάρει φωτιά και πυροβολισμοί ακούγονται από παντού. Η ένταση είναι άπλετη σε όλο το Syphon Filter, αλλά το συγκεκριμένο opening sequence είναι ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα openings όλων των εποχών αφού σας πετάει κατευθείαν μέσα στην δράση, προσδίδοντας έτσι ακόμα ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα ταινιών δράσης εκείνης της εποχής που είχαν συνήθως εκρήξεις στα 30 πρώτα δευτερόλεπτα μετά την έναρξη τους.

Logan is my best agent
Κάνοντας τα πρώτα βήματά σας στον κόσμο του Syphon Filter θα καταλάβετε γρήγορα πως τα πράγματα μπορούν να είναι αρκετά απλά έως και αρκετά περίπλοκα. Το user interface παρέχει κάθε χρήσιμη πληροφορία, όπως το πόσα άτομα ενδιαφέροντος ή εχθροί βρίσκονται γύρω σας, καθώς και μια μπλε ένδειξη η οποία σας δείχνει που βρίσκεται κάποιο objective που πρέπει να ολοκληρώσετε. Υπάρχουν επίσης μπάρες που δείχνουν το Armor/Health (αν σας τελειώσει το Armor αδειάζει το Health), το Danger και το Target.

Στο Syphon Filter συναντάμε έναν πολύ ενδιαφέρον μηχανισμό καταλογισμού του damage που δέχεστε ή κάνετε. Όταν έρχεστε σε επαφή με κάποιον εχθρό ο οποίος έχει καλή οπτική επαφή μαζί σας θα παρατηρήσετε πως η μπάρα Danger αρχίζει και γεμίζει. Αυτό αντικατοπτρίζει το πόσο πολύ έχει καταφέρει αυτός ο εχθρός (ή οι εχθροί) να σας “κλειδώσει” στον στόχο του. Όταν η μπάρα έχει γεμίσει εντελώς τότε αρχίζετε να χάνετε πρώτα Armor και ύστερα Health. Το ίδιο ισχύει και για την μπάρα Target. Όταν κλειδώσετε τον στόχο σας πάνω σε κάποιο εχθρό και η μπάρα έχει γεμίσει αρκετά ξεκινάτε να του κάνετε damage. Γενικά όσο πιο γεμάτες είναι αυτές οι δύο μπάρες τόσο περισσότερο damage δέχεστε ή κάνετε. Το τελικό damage φυσικά συνυπολογίζεται και με τον τύπο όπλου που κρατάτε εσείς ή οι αντίπαλοι σας.

Στο Syphon Filter είναι πολύ εύκολο να “κλειδώσετε” τον στόχο σας πάνω σε κάποιον εχθρό αφού γίνεται έχοντας πατημένο το κουμπί R1. Οι υπόλοιποι χειρισμοί μοιράζονται το ίδιο εύκολα στο χειριστήριο. Ο Logan μπορεί λοιπόν να εκτελέσει διάφορες ενέργειες με το action button, να κάνει πλάγια βήματα, να γυρίσει τον στόχο στο manual, να κάνει roll για να αποφύγει τα πυρά των αντιπάλων, να κάνει crouch για τις stealth περιστάσεις και φυσικά να πυροβολήσει. Ενώ η κατανομή των ενεργειών που μπορείτε να εκτελέσετε στις περισσότερες περιπτώσεις είναι πολύ σωστή, ο χειρισμός του Syphon Filter γενικά είναι και το μελανότερο σημείο του.

Αρχικά ο τρόπος που τρέχει ο Logan στο θέμα κίνησης είναι πολύ ζωντανός και καθόλου μονοκόμματος όπως σε άλλα Third-Person Shooters μέχρι τότε, μερικές φορές είναι αρκετά δύσχρηστος. Επειδή στην ουσία τρέχετε με φουλ ταχύτητα, ο Logan μοιάζει να γλιστρά στο δρόμο και ειδικότερα όταν θέλετε να πάρετε κάποια γρήγορη ή κοφτή στροφή η κάμερα χαλάει και δεν βλέπετε που πάτε. Αυτό σε συνδυασμό με το πόσο ευαίσθητος είναι γενικά ο χειρισμός έχει σαν αποτέλεσμα πολλές φορές να πέφτετε από ψηλά ή πάνω σε φωτιές, οδηγώντας έτσι σε φτηνούς θανάτους.

Επίσης εκνευριστικό είναι όταν θέλετε να σταθείτε κάπου συγκεκριμένα, όπως μπροστά από κάποιο διακόπτη που θέλετε να ανοίξετε ή κάτω από κάποιο περβάζι στο οποίο θέλετε να σκαρφαλώσετε, αφού λόγω των προαναφερθέντων προβλημάτων δεν μπορείτε να κεντράρετε σωστά τον Logan. Τέλος, το reload για τα όπλα είναι mapped στο action button με το οποίο εκτελείτε και διάφορες άλλες ενέργειες όπως για παράδειγμα να σκαρφαλώνετε. Όταν λοιπόν καλύπτεστε πίσω από κάποιο κιβώτιο από εχθρικά πυρά και πατάτε το action button για να κάνετε reload, μερικές φορές ο χειρισμός μπερδεύεται και αντί να σας ξαναγεμίσει το όπλο, σας αναγκάζει να σκαρφαλώσετε αφήνοντάς σας εκτεθειμένο και οδηγώντας σας πάλι έτσι σε φτηνούς θανάτους.

Μιλώντας για εχθρικά πυρά θα πρέπει να ξέρετε πως στο Syphon Filter θα πεθάνετε. Και θα πεθάνετε αρκετές φορές μάλιστα. Η όλη λογική όσον αφορά την αντιμετώπιση των εχθρών βρίσκεται στα πλαίσια του trial and error. Με την έλλειψη βαθμίδων δυσκολίας στο Syphon Filter, οι developers αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα σύστημα κλιμακούμενης δυσκολίας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα στα πρώτα levels οι εχθροί να είναι εύκολοι και σταδιακά προς το τέλος να δυσκολεύουν αισθητά. Όχι όσον αφορά το A.I. τους αλλά όσον αφορά τον εξοπλισμό τους, τα scripted encounters που έχετε μαζί τους και τον αριθμό που θα έχετε να αντιμετωπίσετε.

Γενικά το A.I. των εχθρών είναι ανάμεικτο. Ενώ είναι ευαίσθητοι στην παρουσία σας και μπορούν να σας δουν από μακριά πολλές φορές, άλλες φορές είστε σκυμμένοι μπροστά τους και ούτε που το παίρνουν χαμπάρι. Οι εχθροί όταν ειδοποιηθούν για την παρουσία σας θα τρέξουν να καλυφθούν, θα κάνουν roll για να αποφύγουν τυχόν πυρά σας και θα προσπαθήσουν να σας ξετρυπώσουν πετώντας σας χειροβομβίδες. Άλλες φορές πάλι μπορεί να έχουν δει που έχετε κρυφτεί εσείς και αφού περάσει λίγη ώρα που είστε κρυμμένος να συνεχίσουν απλά να σας χαζεύουν. Η πραγματική δυσκολία τους όμως κρύβεται στα scripted encounters που θα συναντήσετε, αφού εκεί έχουν μια προδιάθεση να στήνουν ενέδρες σε διάφορα σημεία (ακόμα και από πίσω σας), ενώ στα τελευταία επίπεδα θα συναντήσετε αρκετή δυσκολία όσων αφορά των αριθμό των επιτιθέμενων και το εξοπλισμό τους. Μετά από ένα σημείο θα συναντάτε εχθρούς που φοράνε flak jacket. Εδώ θα πρέπει να επιστρατεύσετε ένα από τα highlights του Syphon Filter, το headshot, το οποίο βοηθάει πολύ εναντίον εχθρών που φοράνε flak jacket και μπορείτε να το εκτελέσετε χρησιμοποιώντας το manual aim.

Με Action, Stealth και Platform στοιχεία καταφέρνει να μην χάσει το ενδιαφέρον σας ούτε μια στιγμή.

Γενικά το Syphon Filter ταλαντεύεται ανάμεσα σε Stealth και Action στυλ παιχνιδιού και θα πρέπει να επιλέξετε μόνοι σας τι από τα δύο αξίζει να κάνετε ζυγίζοντας σωστά την κάθε κατάσταση. Φυσικά υπάρχουν και levels που επιβάλουν να κάνετε είτε το ένα είτε το άλλο. Υπάρχει μεγάλη ποικιλία στις περιοχές που θα επισκεφθείτε όπως επίσης και στα είδη των objectives που θα πρέπει να ολοκληρώσετε για να τερματίσετε κάποιο level. Το Syphon Filter υποστηρίζει το σύστημα των checkpoints, πράγμα που σημαίνει πως κάθε φορά που ολοκληρώνετε κάποιο από τα objectives σώζεται το progress σας στο level μέχρι εκείνη την στιγμή. Για να κάνετε κανονικό save πρέπει να τελειώσετε το επίπεδο. Βασική προϋπόθεση για να προχωρήσετε level είναι να έχουν εκπληρωθεί όλα τα objectives αλλιώς θα πρέπει να γυρίσετε πίσω για να βρείτε τι ξεχάσατε. Παραδόξως το backtracking δεν είναι τόσο εκνευριστικό στο Syphon Filter, αφού το pathfinding του είναι εύκολο και απλό. Αν και linear έχει αρκετά μέρη να εξερευνήσετε σε κάθε level.

To level design είναι πραγματικά καταπληκτικό και έχει δοθεί αρκετή προσοχή στην λεπτομέρεια. Αν και το Platform στοιχείο του Syphon Filter δεν είναι τόσο ανεπτυγμένο όσο του Tomb Raider, χρησιμοποιείται αρκετά, μερικές φορές και ως βασικό στοιχείο ολοκλήρωσης κάποιου level. Παράλληλα ανεβαίνοντας πλατφόρμες και ψάχνοντας σε όσα μέρη μπορείτε να φτάσετε αυξάνονται οι πιθανότητές σας να βρείτε κάποιο πολύ δυνατό όπλο.

Το Syphon Filter διαθέτει έναν αρκετά μεγάλο αριθμό όπλων στο οπλοστάσιο του, με τα διαθέσιμα μεταξύ τους όπλα να φτάνουν τα 17, ενώ αυτός ο αριθμός γίνεται μεγαλύτερος συνυπολογίζοντας και τα bonus κρυμμένα όπλα. Φυσικά όλα αυτά δεν θα τα συναντήσετε μέσα σε ένα επίπεδο αλλά διάσπαρτα σε όλα τα επίπεδα που θα ολοκληρώσετε. Δεν υπάρχει όριο ως προς τα πόσα μπορείτε να κουβαλήσετε και η κύρια πηγή σας για ammo και καινούργιο εξοπλισμό είναι τα πτώματα των θυμάτων σας. Κάθε όπλο έχει διαφορετική αίσθηση όταν το χρησιμοποιείτε ακόμα και αν πέφτει στην ίδια κατηγορία με κάποιο άλλο, ενώ γρήγορα θα καταλάβετε πια όπλα υπερτερούν έναντι άλλων. Ειδική μνεία αξίζει να γίνει στο taser που ενώ δεν είναι το πιο χρήσιμο όπλο, έγινε ορόσημο για τη σειρά Syphon Filter μάλλον λόγω του effect που προκαλεί στους εχθρούς. Δοκιμάστε το άφοβα.

Το gameplay του Syphon Filter είναι γρήγορο, δυναμικό, αρκετές φορές απαιτεί skill, ενώ με την συνεχόμενη ένταση του δεν καταντάει ποτέ βαρετό και σας κρατάει πάντα σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, το γεγονός ότι στα καθαρά stealth επίπεδα αν τυχόν σας δουν οι αντίπαλοι δεν σταματούν να κάνουν spawn και σας έρχονται ασταμάτητα σε συνδυασμό με το ότι δε μπορείτε να κρυφτείτε για να σας ξεχάσουν, σας αναγκάζει να κάνετε restart το level ειδικά όταν δεν έχετε πάρει κάποιο checkpoint. Σε μία τέτοια περίπτωση συνάντησα και ένα πολύ άσχημο bug. Ενώ λοιπόν σε κάποιο stealth level είχα καθαρό checkpoint (χωρίς να έχω κάνει alert τους εχθρούς), κάποια στιγμή πιο κάτω με βλέπουν και εν τέλει με σκοτώνουν. Όταν έγινε reload στο checkpoint για κάποιο λόγο το alarm state συνεχίστηκε οπότε αναγκάστηκα να κάνω restart σε ένα επίπεδο που ήμουν ήδη προς το τέλος του. Αυτά τα bugs είναι ανεπίτρεπτα. Αν και το συμβάν αυτό συνέβη μόνο μία φορά ήταν αρκετό για να προκαλέσει διάφορα επιφωνήματα...οργής και μίσους.

Το Syphon Filter χωρίζεται σε πέντε κεφάλαια, όπου κάθε κεφάλαιο μπορεί να έχει από δύο έως και έξι αποστολές, φέρνοντας το τελικό σύνολο των αποστολών στις 20. Ο χρόνος που θα σας πάρει να το ολοκληρώσετε κυμαίνεται ανάμεσα στις 12 με 14 ώρες, ενώ αν υπολογίσουμε μαζί τα λάθη και τους θανάτους η εμπειρία σας στο πρώτο playthrough μπορεί να φτάσει και τις 16 ώρες, οι οποίες συνιστούν σε μια πολύ καλή διάρκεια για το genre των Third-Person shooters. H απουσία του multiplayer, το οποίο εντάχθηκε στην σειρά από το Syphon Filter 2 και μετά είναι αισθητή. Μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας υπάρχει για τους πραγματικά hardcore gamers,αλλά ξεκλειδώνεται με κωδικό, προσδίδοντας έτσι στο ούτως ή αλλιώς αρκετά υψηλό replay value.

Σκοτεινές γωνίες
Όλα αυτά με τις εκρήξεις, τους πυροβολισμούς, τις φωτιές και την όλη ατμόσφαιρα που δημιουργείται ακούγονται αν μη τι άλλο εντυπωσιακά. Ευτυχώς στο Syphon Filter τα εφέ απεικονίζονται το ίδιο εντυπωσιακά όσο ακούγονται. Τα χρώματα του είναι ζωντανά και τα textures του λεπτομερέστατα, ενώ τρέχει κλειδωμένο στα 30 frames ανά δευτερόλεπτο. Frame rate drops παρατηρήθηκαν μόνο δύο φορές και αυτό για δύο δευτερόλεπτα κατά την διάρκεια συνεχόμενων εκρήξεων.

Ο φωτισμός του Sephon Filter είναι μοναδικός για τα δεδομένα του PlayStation, αφού οι φωτιές φαντάζουν ζωντανές καθώς απλώνονται φυσικά στον χώρο ενώ οι εκρήξεις είναι έντονες και προσδίδουν δυναμική στο gameplay. Από την άλλη, σε πολλές περιπτώσεις θα βρείτε σκοτεινά δωμάτια ή περιοχές. Αν και το μαύρο σκοτάδι θα σας φανεί περίεργο και πιθανότατα θα σας εκνευρίσει το ότι δεν μπορείτε να δείτε τίποτα, ένας φακός είναι διαθέσιμος και μην ξεχνάτε πως τα σκοτεινά μέρη χρησιμοποιούνται και σαν στοιχεία του gameplay, αφού μπορείτε να κρυφτείτε, να βρείτε κρυμμένα αντικείμενα ή να πέσετε σε ενέδρα εχθρών.

Τα μοντέλο του Logan είναι λεπτομερέστατο και χωρίς πολύγωνα ενώ την ίδια γραμμή ακολουθούν και τα μοντέλα των εχθρών. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην απεικόνιση του σημείου που πυροβολήσατε κάποιον, καθώς το αίμα θα εμφανιστεί ακριβώς πάνω στο σημείο που τον χτύπησε η σφαίρα ενώ παράλληλα αν πεθάνει, το animation του θα είναι αντίστοιχο του τρόπου που πέθανε, προσδίδοντας έτσι πολύ ρεαλισμό στην όλη εμπειρία. Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί και στο περιβάλλον με το οποίο είναι ως ένα σημείο destructible. Υπάρχουν βαρέλια για εσάς να ανατινάξετε, αμάξια στα οποία μπορείτε να κάνετε το ίδιο, διακόπτες που θα πρέπει να πυροβολήσετε και τζάμια από τα οποία μπορείτε να περάσετε από μέσα, όπως άλλωστε αρέσκεται σε πολλούς action ήρωες για δραματικές εισόδους ή και εξόδους.

Tα cutscenes από την άλλη δεν είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, αφού εμφανίζονται θολά και όχι τόσο λεπτομερή σε σχέση με αυτά αντίστοιχων AAA τίτλων της εποχής. Παρόλα αυτά, είναι σκηνοθετημένα πολύ όμορφα και αποδίδουν πολύ σωστά την ατμόσφαιρα μια super spy ιστορίας. Κάποια προβληματάκια clipping παρατηρούνται όταν βρίσκεστε κολλητά σε τοίχους και μερικές φορές όταν ανεβαίνετε πάνω σε κάποια πλατφόρμα, ενώ κάποιες φορές οι εχθροί μπορούν να σας δουν μέσα από τους τοίχους όταν χρησιμοποιείτε το manual aim. To πιο ακραίο πρόβλημα που συνάντησα (ευτυχώς μόνο δύο φορές), ήταν ένα glitch το οποίο δεν άφηνε τα γραφικά να φορτώσουν γρήγορα όταν έμπαινα για παράδειγμα σε κάποια νέα περιοχή ή δωμάτιο, με αποτέλεσμα να πέσω και τις δύο φορές σε ένα μαύρο κενό. Τίποτα από όλα αυτά όμως δεν αφαιρεί από την συνολική εμπειρία αφού είναι πολύ σπάνιας συχνότητας. 

Spy Electronica
Μιλώντας για την δημιουργία ατμόσφαιρας το τελικό κομμάτι του puzzle δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το ηχητικό. To Stealth gameplay βασίζεται πάρα πολύ στο ηχητικό μέρος και ευτυχώς το Syphon Filter καταφέρνει και εδώ να αποδώσει τα μέγιστα. Καταρχάς όλο το soundtrack “ντύνει” το gameplay με ηλεκτρονικά κομμάτια που ανάλογα την στιγμή, είτε δημιουργούν μια αίσθηση αγωνίας, είτε τονίζουν περισσότερο την δράση που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια σας. Η μουσική εναλλάσσεται από χαλαρή όταν δεν βρίσκεστε σε μάχη, σε έντονη, γρήγορη και δυναμική όταν ανταλλάσετε πυρά με τους εχθρούς σας. Αυτό το audio queue είναι πολύ χρήσιμο, αφού σας προειδοποιεί ότι κάποιος σας έχει δει και είναι έτοιμος να ας επιτεθεί και ας μην τον έχετε δει εσείς.

Στον τομέα του sound design συναντάμε επίσης state of the art δουλειά. Δίνεται μεγάλη προσοχή στον “χαρακτήρα” των όπλων που κρατάτε, αφού το καθένα έχει τον δικό του ήχο, που παράγεται με πολύ υψηλά στάνταρ λεπτομέρειας. Οι εκρήξεις γεμίζουν τον χώρο και ειδική μνεία αξίζει να γίνει για το shotgun, το οποίο έχει τον πιο δυνατό και έντονο ήχο που άκουσα σε shotgun από το Duke Nukem 3D. Πραγματικά θα νιώσετε την επίδραση που προκαλεί με κάθε βολή του. Οι εχθροί μιλάνε, βγάζουν κραυγές πόνου και σας βρίζουν όταν τους κάνετε damage, ενώ μπορείτε να ακούσετε τα βήματα τους είτε από μακριά είτε από διπλανά δωμάτια, ειδοποιώντας σας έτσι για την παρουσία τους.

Δυστυχώς το voice acting που χρησιμοποιήθηκε για τα απλά mobs που θα αντιμετωπίσετε είναι πολύ ανώτερο από αυτό των ηθοποιών που υποδύονται τους κύριους χαρακτήρες. Με εξαίρεση τον Logan και τον Markinson, οι υπόλοιποι voice actors αποδίδουν άψυχα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο χαρακτήρας του Phagan. Η ερμηνεία του voice actor είναι πολύ κάτω του μετρίου αφού ο τρόπος που κραυγάζει σε ορισμένα σημεία μοιάζει με...πεντάχρονο που ζητάει παγωτό από την μαμά του, με αποτέλεσμα να μην γίνεται καθόλου πιστευτός. Τέτοια παραδείγματα βρίσκονται σε διάφορες στιγμές κατά την διάρκεια του Syphon Filter και δυστυχώς κλέβουν από την ατμόσφαιρα, αφού αντί να πάρετε την κατάσταση στα σοβαρά θα βρεθείτε να γελάτε με το πόσο “στημένοι” ακούγονται οι ηθοποιοί.

Ένα "διαμάντι" της εποχής του
Μέσα από μυστικές υπηρεσίες, τρομοκρατικές απειλές και δυναμικό gameplay το Syphon Filter καταφέρνει να αποδώσει πολύ σωστά την ατμόσφαιρα μιας ταινίας δράσης και σας κάνει να νιώσετε super spy...από το σαλόνι σας. Παράλληλα έβαλε τα θεμέλια για την ανάπτυξη του Third-Person Shooter/Stealth genre. Η συνέχεια δεν ήταν η ανάλογη και γεγονός είναι ότι η σειρά έχει μείνει στο ράφι, καθώς δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι θα κυκλοφορήσει ποτέ νέο κεφάλαιο. Σύμφωνα με πηγές μέσα από την Bend Studio, ο δημιουργός της σειράς John Garvin νιώθει πως τα Syphon Filter δεν έχουν κάτι άλλο να προσφέρουν και ο ίδιος θα ήθελε να ασχοληθεί με άλλα projects. Εν κατακλείδι, το original Syphon Filter θα μας μείνει αξέχαστο για τις βάσεις που δημιούργησε αλλά κυρίως διότι μας χάρισε κάποιες από τις πιο έντονες gaming στιγμές.

Θετικά:
- Καταιγιστικό και δυναμικό gameplay
- Ανταγωνιστικό επίπεδο δυσκολίας
- Εξαιρετική ατμόσφαιρα
- Πολύ όμορφα γραφικά
- Προσεγμένο sound design και ατμοσφαιρικό soundtrack
- Μεγάλη ποικιλία σε όπλα
- Εναλλάσσεται αβίαστα ανάμεσα σε Action και Stealth δράση

Αρνητικά:
- Ατσούμπαλοι χειρισμοί
- Διάφορα προβληματάκια με bugs και glitches
- Κακό voice acting
- Δημιουργεί αίσθημα αδιαφορίας προς το κεντρικό ανταγωνιστή

Αιχμαλώτισε όσο κανένα άλλο την ατμόσφαιρα των super spy ταινιών.

Αντώνης Δελησάββας

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +2 BoBKiD (Level 15) 24/01/2016 16:56
Από τα πιο αγαπημένα παιχνίδια του PS1. Έχω καταναλώσει αμέτρητες ώρες μαζί του.

Πολύ καλό το review! Όσοι δεν το έχουν παίξει, ας το κατεβάσουν από το PS Store. Μπορεί τα γραφικά να είναι "παλιομοδίτικα" , αλλά στο σύνολό του είναι ένα μοναδικό παιχνίδι.
#2 +1 Galilaios (Level 14) 24/01/2016 17:24
Από τα παιχνίδια στο ps1 που κατα-απόλαυσα, και το 1 και το 2
Κρίμα που το 3 στο ps2 βγήκε πατάτα!
#3 +1 Professor_Severus_Snape (Level 28) 24/01/2016 19:20
Πάρα πολύ καλό review για ένα κλασικό παιχνίδι του PS1. Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον διαπιστώνω ότι τους τελευταίους μήνες δίνεται ακόμη μεγαλύτερη προσοχή και επιμονή στη λεπτομέρεια στο σύνολο των reviews, κι αυτό πιστεύω ότι περνάει στους σταθερούς αναγνώστες.
#4 bobo1704 (Level 11) 24/01/2016 20:56
Προσωπικά το πρώτο μόνο στο demo το είδα... Αγόρασα το δεύτερο και πραγματικά θεωρώ οτι μετά το Metal Gear Solid, ήταν ό,τι καλύτερο στον τομέα του... Μακάρι να το ξαναδούμε στο PS4 σ'αυτό όμως το retro στυλ...
#5 Mystique (Level 23) 24/01/2016 22:38
Δεν το εχω παιξει ειναι πολυ παλιο αλλα μαλλον θα υπαρχει σε emulator του psx. Πρεπει ολα τα παλια καλα παιχνιδια να τα βγαζουν σε remake για εμας τους νεοτερους που δεν τα προλαβαμε τοτε.
#6 Purified Water (Level 17) 24/01/2016 23:00
Ωραίο φαίνεται και κατάλληλο να το παίξω τώρα που είδα την νέα ταινία james bond και μου άρεσε. :-)
#7 the_prophet1987 (Level 22) 24/01/2016 23:12
Quoting Galilaios:
Από τα παιχνίδια στο ps1 που κατα-απόλαυσα, και το 1 και το 2
Κρίμα που το 3 στο ps2 βγήκε πατάτα!


Το 3 είχε βγεί και στο Ps2?Πως μου διέφγε αυτό?
Πολύ εθιστικά παιχνίδια,πιο πολύ θυμάμαι οτι είχα κολήσει με το 1 και το 2,μιλάμε για κάψιμο!Μέχρι και το Omega Strain στο Ps2 που ήταν και το τελευταίο καλό Syphon Filter.
#8 Mystique (Level 23) 24/01/2016 23:18
Quoting the_prophet1987:
Quoting Galilaios:
Από τα παιχνίδια στο ps1 που κατα-απόλαυσα, και το 1 και το 2
Κρίμα που το 3 στο ps2 βγήκε πατάτα!


Το 3 είχε βγεί και στο Ps2?Πως μου διέφγε αυτό?
Πολύ εθιστικά παιχνίδια,πιο πολύ θυμάμαι οτι είχα κολήσει με το 1 και το 2,μιλάμε για κάψιμο!Μέχρι και το Omega Strain στο Ps2 που ήταν και το τελευταίο καλό Syphon Filter.


Εψαξα στα roms για να τα βρω και τα βρηκα και τα 3 στον psx emulator αρα δεν ειχε κυκλοφορησει στο ps2. ;-)
#9 Blood King (Level 25) 25/01/2016 08:22
Κλασικό αριστούργημα το Syphon Filter και δυστυχώς δεν το είχα τερματίσει οπότε θα το αναλάβω κάποια στιγμή μαζί με τα sequels του για απεριόριστη κατασκοπική δράση.
#10 George Shady (Level 7) 27/01/2016 12:47
Ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια στο PlayStation 1. Ολόκληρη η πρώτη τριλογία δηλαδή. Κρίμα που δεν υπήρξε η ανάλογη συνέχεια και στις επόμενες γενιές κονσολών. Θυμάμαι πηγαίναμε δημοτικό και κάθε Παρασκευή απόγευμα που δεν είχαμε μαθήματα πήγαινα στο σπίτι του φίλου μου ή ερχόταν αυτός στο δικό μου και παίζαμε το συγκεκριμένο παιχνίδι με τις ώρες. Είχαμε βρει και κάτι κωδικούς τότε που πάταγες 10 κουμπιά μαζί και ξεκλείδωνε όλες τις πίστες και τα όπλα και αλλάζαμε level όταν δεν μπορούσαμε να περάσουμε ένα δύσκολο σημείο. Αναμνήσεις... :)
Score
0 User Score
(0 vote )
User Reviews 0
Genre: Third-person Shooter/Stealth
Developer: Eidetic
Publisher: 989 Studios
Διάθεση:
Players: 1
Release Date: 9/7/1999
Χρήστες που το θέλουν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν.
Κανένας
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
Κανένα
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

2.
Diablo IV   (8.5)
3.
Final Fantasy XVI   (8.5)
6.
7.
Hogwarts Legacy   (0.5)
8.
eFootball 2023   (5.0)
9.
Notification