To έπος συνεχίζεται με πρωταγωνιστή τον Agent Locke.
Σε έναν μήνα περίπου το Xbox One κλείνει τα δύο πρώτα χρόνια ζωής του. Στο διάστημα αυτό έχουμε δει αρκετά αξιόλογα exclusives, όπως το Sunset Overdrive και το Forza Motorsport 6, αλλά κανένα εξ' αυτών δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως console seller. Η μόνη κυκλοφορία που μπορεί να καλύψει το κενό αυτό είναι το Halo 5: Guardians, το οποίο φτάνει πολύ σύντομα στα ράφια των καταστημάτων. Το timing της κυκλοφορίας αυτής θα λέγαμε ότι είναι ιδανικό, καθώς στα δύο χρόνια που μεσολάβησαν από την έλευση του Xbox One, οι developers είχαν στην διάθεσή τους ένα σεβαστό χρονικό περιθώριο για να εξοικειωθούν με το hardware της κονσόλας και να αναδείξουν τις δυνατότητες της. Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί στο παρελθόν και με το Halo 3, το πιο επιτυχημένο εμπορικά κεφάλαιο της σειράς.
Αυτή την φορά πάντως το κλίμα που επικρατεί πριν την κυκλοφορία του νέου Halo είναι αναμφισβήτητα βαρύ, καθώς η 343 Industries έχει δεχθεί έντονη κριτική από χιλιάδες φίλους της σειράς για διάφορες άστοχες επιλογές της, όπως η αφαίρεση του split-screen co-op. Η γκρίνια για την 343 Industries κρατά έναν ολόκληρο χρόνο και όχι άδικα, καθώς το λανσάρισμα του Halo: The Master Chief Collection μόνο ιδανικό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Η αμερικανική εταιρεία μάλιστα πρόσφερε δωρεάν το remastered campaign του Halo: ODST και μια μηνιαία Gold συνδρομή ως αποζημίωση στους early adopters του Halo: The Master Chief Collection, αλλά ούτε με αυτή την κίνηση δεν κατάφερε να εξιλεωθεί.
Σε ότι έχει να κάνει με την 343 Industries πάντως οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι εξαρχής το έργο της ήταν εξαιρετικά δύσκολο. Ας μην ξεχνάμε ότι πριν την έλευσή της στο τιμόνι της σειράς Halo κάθονταν η Bungie, η εταιρεία που ουσιαστικά δημιούργησε το έπος του Master Chief. Στο Halo 4 η 343 Industries προσπάθησε να δώσει το δικό της στίγμα, αν και οι αλλαγές στο κομμάτι του gameplay ήταν ελάχιστες, εδώ όμως είχε όλο τον χρόνο στην διάθεσή της για να μας προσφέρει το κάτι παραπάνω.
Στην περίπτωση του Halo 5: Guardians πάντως υπάρχουν αρκετοί ακόμη παράγοντες που θα κρίνουν την ενδεχόμενη επιτυχία ή αποτυχία του. Ένας από αυτούς είναι ο Agent Locke, καθώς για πρώτη φορά στην σειρά βλέπουμε ένα νέο πρωταγωνιστή. Η 343 Industries μας είχε καθησυχάσει τονίζοντας πως ο “τηλεοπτικός” χρόνο θα είναι μοιρασμένος μεταξύ του Agent Locke και του Master Chief, αλλά οι δηλώσεις αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, όπως διαπιστώσαμε παίζοντας το campaign του παιχνιδιού. Ο δεύτερος παράγοντας είναι το Warzone mode, το οποίο μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στην E3.
Ήρθε η ώρα όμως να αφήσουμε τους προλόγους στην άκρη και να δούμε αν το Halo 5: Guardians είναι σε θέση να αποτελέσει το killer app του Xbox One; Κακά τα ψέμματα όσοι αγόρασαν την κονσόλα της Microsoft τους προηγούμενους μήνες περίμεναν με μεγάλη ανυπομονησία αυτή την στιγμή. Θα καταφέρει άραγε αυτή την φορά η 343 Industries να σταθεί αντάξια των προσδοκιών ή οι φίλοι της σειράς θα αρχίσουν να νοσταλγούν την “χρυσή” εποχή της Bungie; Οι απαντήσεις ακολουθούν παρακάτω.
Ο Agent Locke είναι ωραίος, ο Master Chief είναι αλλιώς
To Halo 5: Guardians εκτυλίσσεται χρονικά αρκετούς μήνες μετά τα γεγονότα του Halo 4 και της πρώτης σεζόν του Spartan Ops. Θυμίζουμε ότι το τελευταίο αποτέλεσε ένα co-op mode του προηγούμενου κεφαλαίου της σειράς με ξεχωριστό story και παρά τις φήμες που ήθελαν την κυκλοφορία μιας δεύτερης σεζόν κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το νέο Halo αποτελεί το δεύτερο μέρος της τριλογίας The Reclaimer Saga, η οποία όπως είναι φυσικό αναμένεται να ολοκληρωθεί στο μέλλον όταν βγει το Halo 6. To φινάλε άλλωστε του Halo 5: Guardians αφήνει αρκετά αναπάντητα ερωτήματα.
Σε ότι έχει να κάνει με το campaign η 343 Industries προβαίνει σε μια εξαιρετικά γενναία κίνηση, καθώς στο ρόλο του βασικού πρωταγωνιστή συναντάμε τον Agent Locke και όχι τον Master Chief. H κίνηση αυτή σαφώς και εμπεριέχει ένα μεγάλο ρίσκο, αλλά δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα πραγματικά ξεχωριστό σενάριο. Στην προκειμένη περίπτωση ο Master Chief μετά από μια επιτυχημένη αποστολή αποφασίζει να μην επιστρέψει στην βάση του παραβαίνοντας τις εντολές της UNSC. Η τελευταία δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια, αλλά στέλνει την Fireteam Osiris, της οποίας ηγείται ο Agent Locke, στο κυνήγι του Master Chief.
Όσον αφορά το σενάριο οφείλουμε να κάνουμε μερικές παρατηρήσεις και να αναλύσουμε κάποια κακώς κείμενα, χωρίς φυσικά να δώσουμε spoilers. Καταρχήν, η σειρά Halo διακρίνεται για το εξαιρετικά πλούσιο lore της, το οποίο επεκτείνεται και σε άλλους τομείς (βιβλία, ταινίες κ.α.) εκτός από τα video games. Κατ' επέκταση, όσοι γνωρίσουν για πρώτη φορά την σειρά μέσα από το Halo 5: Guardians είναι δεδομένο ότι θα υποστούν ένα... πολιτισμικό σοκ, στην προσπάθειά τους να αφομοιώσουν το lore. Ακόμη και στην δική μας περίπτωση δυσκολευτήκαμε να ακολουθήσουμε την πλοκή της ιστορίας και χρειαστήκαμε ένα δεύτερο playthrough για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα.
Ένα ακόμη στοιχείο που μας ξένισε είναι η παντελής έλλειψη πληροφοριών για το παρελθόν του Agent Locke. Θεωρούμε τουλάχιστον αυτονόητο ότι από την στιγμή που η 343 Industries εισήγαγε ένα νέο κεντρικό πρωταγωνιστή θα έπρεπε να μας παρουσιάσει το “βιογραφικό” του και να αναπτύξει τις διάφορες πτυχές της προσωπικότητάς του. Αν θέλετε να μάθετε ποιος είναι ο Spartan Jameson Locke δεν αρκεί να παίξετε το Halo 5: Guardians, καθώς θα πρέπει να δείτε την τηλεοπτική σειρά Halo: Nightfall (ευτυχώς περιλαμβάνεται στην συλλογή Halo: The Master Chief Collection) και να αναζητήσετε επιπλέον πληροφορίες στο internet.
Το κυριότερο πρόβλημα όσον αφορά το campaign είναι ο παραγκωνισμός του Master Chief. Όσο κι αν ο χαρακτηρισμός αυτός ακούγεται κάπως βαρύς αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα, καθώς θα αναλάβετε τον έλεγχο του εμβληματικού ήρωα μόλις σε πέντε αποστολές (συνολικά υπάρχουν 15). Εν τω μεταξύ, πριν την κυκλοφορία του παιχνιδιού είχαμε δει δεκάδες τρέιλερ που επικεντρώνονταν στην κόντρα μεταξύ των δύο Spartans. Η προσέγγιση που ακολουθούν οι σεναριογράφοι όμως είναι το λιγότερο ρηχή, καθώς η διαμάχη μεταξύ των δύο ηρώων δεν φτάνει ποτέ σε κορύφωση. Προσωπικά αισθανθήκαμε ότι οι developers μας παραπλάνησαν, αφήνοντάς μας να περιμένουμε σπουδαία πράγματα αλλά τελικά οι υποσχέσεις τους μένουν ανεκπλήρωτες. Το γεγονός αυτό κάνει την προσπάθειά μας να “καταπιούμε” τον παραγκωνισμό του Master Chief ακόμη πιο δύσκολη.
Τα πρώτα σημάδια εξέλιξης
Με βάση τα παραπάνω το σενάριο δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα από τα δυνατά χαρτιά του νέου Halo, αλλά ευτυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο στο νευραλγικό τομέα του gameplay, καθώς τουλάχιστον σε αυτό το κομμάτι βλέπουμε σημαντικές αλλαγές. Μόλις πιάσετε το Halo 5: Guardians στα χέρια σας θα διαπιστώσετε ότι σας συντροφεύουν τρεις επιπλέον Spartan. Για την ακρίβεια εδώ συναντάμε δύο τετραμελείς ομάδες, την Fireteam Osiris και την Blue Team. Αρχηγός της πρώτης είναι ο Agent Locke και της δεύτερης ο John-117 (Master Chief).
Εσείς από την πλευρά σας αναλαμβάνετε τον έλεγχο των δύο κεντρικών ηρώων, ενώ τα υπόλοιπα τρία μέλη της κάθε ομάδας ελέγχονται από την CPU. Στην Fireteam Osiris συναντάμε και έναν παλιό γνώριμο, τον Edward Buck, τον οποίο και είχαμε δει στο παρελθόν στο Halo: ODST. Στην περίπτωση βέβαια που παίζετε co-op, τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας ελέγχονται από άλλους παίκτες. Η απουσία του matchmaking στο co-op δημιουργία επιπλέον προβλήματα, καθώς θα χρειαστεί να κάνετε invite άλλους παίκτες στο party σας για να παίξετε παρέα.
Εδώ φυσικά ερχόμαστε στο φλέγον ζήτημα της αφαίρεσης του split-screen co-op από την 343 Industries. Όσον αφορά το γιατί αφαιρέθηκε υπάρχουν αρκετές εκδοχές τόσο επίσημες, όσο και ανεπίσημες, το πιο πιθανό είναι όμως ότι απλά οι developers βιάστηκαν να προλάβουν το deadline. Είναι δύσκολο βέβαια να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα, αλλά από την στιγμή που αρκετά features θα προστεθούν τους προσεχείς μήνες (Forge, επιπλέον χάρτες για το multiplayer, Big Team Battle mode κ.α.) φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η 343 Industries δεν προλάβαινε να ολοκληρώσει το έργο της στο χρονικό πλαίσιο που είχε στην διάθεσή της.
Η τεχνητή νοημοσύνη των συμμάχων σας είναι αρκετά ικανοποιητική, καθώς τα τρία υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας ακολουθούν πιστά τις εντολές σας. Συγκεκριμένα χρησιμοποιώντας το d-pad μπορείτε να τους κατευθύνετε σε συγκεκριμένα σημεία στον χάρτη, να τους δώσετε την εντολή να μπουν σε κάποιο όχημα ή να καταλάβουν κάποιο εχθρικό turret, να σας κάνουν revive αν πεθάνετε ή ακόμη και να επιτεθούν σε έναν συγκεκριμένο εχθρό. Το μόνο -αν μπορεί να χαρακτηριστεί- πρόβλημα είναι ότι η συμμαχική Α.Ι δεν παίρνει ιδιαίτερες πρωτοβουλίες. Για παράδειγμα, οι τρεις Spartans θα επιτεθούν σε όποιον εχθρό βρίσκεται εντός της εμβέλειας των πυρών τους, αλλά δύσκολα θα πάρουν κάποιο ρίσκο, αν φυσικά εσείς δεν τους δώσετε την κατάλληλη εντολή.
Για την εχθρική Α.Ι τώρα δεν έχουμε πολλά να πούμε, καθώς κινείται για μια ακόμη φορά στα υψηλά στάνταρ που έχει θέσει η σειρά Halo από το ξεκίνημά της. Μάλιστα όσο μεγαλύτερο είναι το επίπεδο δυσκολίας που έχετε επιλέξει, τόσο πιο “έξυπνα” συμπεριφέρονται οι εχθροί σας, κάτι που όπως είναι φυσικό εκτοξεύει τον βαθμό πρόκλησης στα ύψη. Βέβαια αν είστε προσεκτικοί στις κινήσεις σας και παράλληλα φροντίσετε να εκμεταλλευτείτε την εξτρά δύναμη πυρός των teammates σας, είναι δεδομένο ότι θα μπορέσετε να τα βγάλετε πέρα στα Heroic και Legendary επίπεδα δυσκολίας.
Τίθεται άραγε ερώτημα για το μέλλον του Master Chief ως πρωταγωνιστή της σειράς; Ελπίζουμε στο έκτο Halo να τον δούμε στον φυσικό του ρόλο.
Open ended προσέγγιση
Η δομή του Halo 5: Guardians είναι γραμμική, καθώς σε κάθε αποστολή προχωράτε από το ένα checkpoint στο άλλο εξολοθρεύοντας παράλληλα όποιον εξωγήινο βρείτε στο δρόμο σας. Παρόλα αυτά, κάθε μονομαχία μπορεί να προσεγγιστεί με δεκάδες διαφορετικούς τρόπους κι αυτό γιατί η 343 Industries έχει δώσει μεγάλη βάση στο level design, με τεράστιους χάρτες που διακρίνονται για το verticality τους. Κατ' επέκταση σε κάθε μάχη θα έχετε την ευκαιρία να πλαγιοκοπήσετε τους εχθρούς ή να τους επιτεθείτε από high ground. Επιπροσθέτως, υπάρχουν κρυφά περάσματα που σας οδηγούν πίσω από τις γραμμές τους ή σε πανίσχυρα power weapons που είναι ικανά να γείρουν την πλάστιγγα προς το μέρος σας.
Βέβαια όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να συμβούν χωρίς τις απαραίτητες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο μετακινείται ο ήρωάς σας, καθώς το mobility του είναι αυξημένο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι μπορείτε να σκαρφαλώσετε πάνω σε βράχια ή πλατφόρμες, αλλά και να κάνετε ένα αστραπιαίο dodge προς όποια κατεύθυνση επιθυμείτε. Επιπροσθέτως, έχετε πρόσβαση σε δύο επιπλέον κινήσεις το λεγόμενο shoulder charge και το ground pound. Στην πρώτη περίπτωση εφορμάτε με ταχύτητα καταστρέφοντας ότι υπάρχει στο πέρασμα σας και στην δεύτερη αφού πηδήξετε από ένα ορισμένο ύψος προσγειώνεστε με δύναμη σκοτώνοντας παράλληλα όποιον εχθρό βρίσκεται στο έδαφος.
Aiming down the sights
Σημαντικές αλλαγές παρατηρούνται και στο gunplay, το οποίο διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα όσα είχαμε δει στα προηγούμενα Halo. Πρακτικά εδώ έχετε για πρώτη φορά την δυνατότητα να στοχεύσετε με μεγαλύτερη ακρίβεια μέσω του σκόπευτρου το όπλου σας πατώντας το LT. Η αλλαγή αυτή έγινε αντικείμενο συζήτησης κατά την διάρκεια της multiplayer beta του Halo 5 που διεξήχθη στα τέλη της περασμένης χρονιάς, αλλά τουλάχιστον κατά την ταπεινή μας άποψη ο εκσυγχρονισμός αυτός ήταν απαραίτητος. Από την στιγμή μάλιστα που αν δεχθείτε πυροβολισμούς ενώ στοχεύετε, η "iron sights" οπτική εξαφανίζεται και επανέρχεται πάλι η κανονική θα λέγαμε ότι σχόλια του τύπου “το Halo έχασε την ταυτότητά του και έγινε Call of Duty” δεν ευσταθούν.
Η ποικιλία των διαθέσιμων όπλων προκαλεί πραγματικά δέος, καθώς υπάρχουν δεκάδες τρεις τουλάχιστον τύποι σε κάθε κατηγορία. Στα handguns για παράδειγμα συναντάμε το magnum, το plasma pistol και το bolter. Γενικά θα πρέπει να μάθετε να χειρίζεστε εξίσου καλά όλα τα όπλα και να χρησιμοποιείτε το κατάλληλο για κάθε περίσταση. Το gunplay είναι εξαιρετικό, καθώς κάθε όπλο έχει σωστή αίσθηση και το ανάλογο feedback όταν πυροβολείτε. Η όλη εμπειρία γίνεται ακόμη πιο ρεαλιστική από την αξιοποίηση των Impulse Triggers του χειριστηρίου του Xbox One, όπως συμβαίνει άλλωστε σε όλα τα FPS που έχουμε δει στην κονσόλα της Microsoft.
Εν τω μεταξύ, κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας θα χρειαστεί να αναλάβετε τον έλεγχο διαφόρων οχημάτων, καθώς κακά τα ψέμματα τα vehicular combat στοιχεία αποτελούν ένα βασικό δομικό λίθο του gameplay. Η λίστα των οχημάτων που θα οδηγήσετε περιλαμβάνει τα Wraith, Scorpion, Mantis και Ghost.
Μεγαλύτερο και σε διάρκεια
Πριν την κυκλοφορία του Halo 5: Guardians οι developers έκαναν λόγο για ένα campaign που θα διαρκεί δύο φορές περισσότερο από το αντίστοιχο του Halo 4. Δυστυχώς οι δηλώσεις αυτές δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, εντούτοις το campaign εδώ θα σας κρατήσει συντροφιά για τουλάχιστον 9-10 ώρες αν παίζετε στο Normal επίπεδο δυσκολίας. Στην περίπτωση που ασχοληθείτε με την συλλογή των collectables υπάρχει ένα σεβαστός αριθμός από 117 intel logs και 11 skulls και όπως είναι φυσικό θα χρειαστείτε αρκετά playthroughs για να βρείτε τα πάντα.
Η εμπειρία πάντως στα Heroic και Legendary επίπεδα δυσκολίας διαφέρει σημαντικά, καθώς θα χρειαστεί να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας, αλλά και να ανακαλύψετε τα κρυφά περάσματα σε κάθε χάρτη που θα σας οδηγήσουν στα πολύτιμα power weapons ή σε high ground δίνοντας σας ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ένα τεράστιο πεδίο μάχης
To online multiplayer του Halo 5: Guardians χωρίζεται ουσιαστικά σε δύο βασικά modes, τα οποία ονομάζονται Arena και Warzone. Με την σειρά του το Arena χωρίζεται στα στα Breakout, Team Slayer, Stronghold και Capture the Flag, τα οποία λαμβάνουν χώρα σε 15 περίπου διαφορετικούς χάρτες. Τους προσεχείς μήνες αναμένεται να προστεθούν νέα modes στο Arena, αλλά και επιπλέον χάρτες. Το Arena θα λέγαμε ότι προσφέρει την τυπική Halo multiplayer εμπειρία που αγαπήσαμε στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς. Όλα τα modes είναι της μορφής 4 vs. 4, ενώ το κάθε match διαρκεί 12 λεπτά. Το Slayer είναι το κλασικό team deathmatch, ενώ στο Strongholds θα πρέπει να καταλάβετε συγκεκριμένα στρατηγικά σημεία στον χάρτη. Το Breakout θα λέγαμε ότι αποτελεί μια παραλλαγή του Slayer και η μόνη ειδοποιός διαφορά είναι ότι αν πεθάνετε δεν κάνετε respawn. Τέλος στο Capture the Flag θα πρέπει να καταλάβετε την σημαία της αντίπαλης ομάδας και να την οδηγήσετε με ασφάλεια στην βάση σας.
Καλές οι αναμετρήσεις στα modes του Arena, αλλά από την στιγμή που θα ασχοληθείτε με το Warzone δύσκολα θα ξεκολλήσετε. Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ένα από τα καλύτερα multiplayer modes που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στον χώρο των FPS. Οι αναμετρήσεις στο Warzone δεν έχουν κάποιο χρονικό πλαίσιο, αλλά αντίθετα νικήτρια ανακηρύσσεται η ομάδα που θα συλλέξει πρώτη 1000 πόντους. Η συλλογή αυτών των πόντων μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους, όπως την κατάληψη στρατηγικών θέσεων στο χάρτη, την εξολόθρευση των αντιπάλων παικτών, αλλά και με την εξόντωση bots που ελέγχονται από την CPU. Η πρώτη εικόνα που είχαμε σχηματίσει για το Warzone από την E3 ήταν κοντά στο Titanfall, αλλά όπως είδαμε τα bots που επιτίθενται δεν είναι τόσα πολλά ώστε να βασιστείτε στην εξολόθρευσή τους για να αυξήσετε το σκορ της ομάδας σας. Αντίθετα η όλη εμπειρία φέρνει στο νου κάτι από MOBA, καθώς ανά τακτά χρονικά διαστήματα στον χάρτη εμφανίζονται διάφορα bosses και εχθροί και οι δύο αντίπαλες ομάδες μάχονται για το ποια θα τα σκοτώσει πρώτη.
Οι χάρτες του Warzone mode είναι τεράστιοι, καθώς το μέγεθος του είναι τέσσερις με πέντε φορές μεγαλύτερο από τους αντίστοιχους του Arena mode και σε αυτούς μπορούν να μονομαχήσουν μέχρι και 24 παίκτες ταυτόχρονα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το loadout σας αλλάζει διαρκώς κατά την έκβαση μιας αναμέτρησης, καθώς ανάλογα με τις επιδόσεις ανεβαίνει το REQ level σας. Ανάλογα με το level σας τώρα αποκτάτε σταδιακά πρόσβαση σε διάφορα όπλα και οχήματα ή boosts (αυξημένο damage, speed κ.ο.κ.). Πριν χρησιμοποιήσετε κάποιο όπλο όμως θα πρέπει προηγουμένως να το ξεκλειδώσετε ανοίγοντας REQ packs. Εδώ υπάρχει ο φόβος των μικροπληρωμών, καθώς τα REQ packs μπορούν να αγοραστούν και με πραγματικά χρήματα, πέρα από τα in-game credits. Παρόλα αυτά, κάθε φόρα που ανεβαίνετε level κερδίζετε ένα δωρεάν REQ pack, οπότε όσο περισσότερο παίζετε τόσο μεγαλύτερες είναι και οι πιθανότητες σας για να ξεκλειδώσετε το όπλο ή το όχημα που επιθυμείτε.
Παίζοντας στην pre-release έκδοση του multiplayer δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα, όσον αφορά το frame rate, ενώ είχαμε μόλις ένα disconnect στο Capture the Flag mode. To Halo 5: Guardians χρησιμοποιεί dedicated servers, αλλά απομένει να δούμε πως θα ανταποκριθούν σε έναν μεγάλο όγκο παικτών. Αν υπάρξουν προβλήματα σαν κι αυτά που είχαμε μετά το λανσάρισμα του Halo: The Master Chief Collection η γκρίνια προς το πρόσωπο της 343 Industries είναι δεδομένο ότι θα αυξηθεί. Στην multiplayer beta πάντως ευτυχώς δεν υπήρχαν προβλήματα οπότε ελπίζουμε η αμερικανική εταιρεία να πήρε το μάθημά της.
Σταθερή αξία
Στον τεχνικό τομέα το Halo 5: Guardians διαπρέπει και είναι δεδομένο ότι θα εντυπωσιάσει ακόμη και τον πιο απαιτητικό φίλο της σειράς. Οι developers πάντως έπρεπε να επιλέξουν μεταξύ της ανάλυσης στα 1080p και στα 60fps. Η λύση που βρήκαν κρίνεται σωστή εκ του αποτελέσματος, καθώς χρησιμοποιώντας μια dynamic resolution scaling τεχνική κατάφεραν να διατηρήσουν το frame rate σταθερό στα 60fps, τόσο στο campaign, όσο και στo multiplayer.
Στην πράξη η ανάλυση δεν είναι σταθερή αλλά μεταβάλλεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ανάλογα με τον φόρτο εργασίας της GPU. Η κάθετη ανάλυση είναι κλειδωμένη στα 1080 pixels, αλλά η οριζόντια κυμαίνεται από τα 1300 μέχρι τα 1920 στο campaign. Σαφώς και υπάρχουν σημεία όπου το Halo 5 τρέχει σε native HD ανάλυση, αλλά και κάποιες περιπτώσεις που η οριζόντια ανάλυση (κυρίως στο Warzone) πέφτει σε χαμηλά επίπεδα και ως εκ τούτου τα textures παρουσιάζονται αρκετά θολά.Το σταθερό βέβαια frame rate αποζημιώνει και με το παραπάνω και κάνει προφανή την πρόθεση της 343 Industries να κινηθεί στον τομέα των eSports με το Halo 5: Guardians. Ήδη μάλιστα έχει ανακοινωθεί ότι ένα μέρος από τα χρήματα που θα πάρει από τις πωλήσεις των REQ Packs θα δοθούν ως χρηματικό έπαθλο στα επερχόμενα τουρνουά Halo.
Εν τω μεταξύ, τα cutscenes μαρτυρούν τα υψηλά production values, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι βλέπετε μια νέα Hollywoodιανή υπερπαραγωγή. Να θυμίσουμε ότι στον ρόλο του Agent Locke συναντάμε τον ηθοποιό Mike Colter, ο οποίος έχει “δανείσει” το πρόσωπό του για τις ανάγκες του ρόλου μέσω motion capture, αλλά όχι και την φωνή του, καθώς το voice acting το έχει επιμεληθεί ο Ike Amadi.
Στον ηχητικό τομέα συναντάμε ένα πομπώδες και συνάμα ατμοσφαιρικό soundtrack από τον Kazuma Jinnouchi, o οποίος παίρνει την σκυτάλη από τον Neil Davidge. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι ο Ιάπωνας συνθέτης είχε ενεργό ρόλο και στο Halo 4. Στο γεγονός αυτό οφείλεται πιθανότατα και η επανεκτέλεση αρκετών μουσικών θεμάτων από το προηγούμενο κεφάλαιο της σειράς. Στο voice acting τώρα όλοι οι ηθοποιοί δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους και αν θα έπρεπε να ξεχωρίσουμε κάποιον από αυτούς θα λέγαμε τον Nathan Fillion, ο οποίος δίνει μια πραγματικά απολαυστική ερμηνεία στον ρόλο του Buck.
Ένα σκαλί πιο κάτω
Το νέο πόνημα της 343 Industries είναι ένα κορυφαίο First-Person Shooter, παρά την -όπως αποδεικνύεται λανθασμένη επιλογή- του Agent Locke στον ρόλο του κεντρικού πρωταγωνιστή και το μέτριο σενάριο. Υπάρχει επίσης και η απουσία του split-screen co-op και κάποιων ακόμη δευτερευόντων μεν, σημαντικών δε features (Spartan Ops, ανταγωνιστικό split-screen multiplayer, co-op matchmaking) που αμαυρώνουν την συνολική θετική εικόνα. Σαφώς λοιπόν οι φίλοι της σειράς μπορούν να έχουν πολλά παράπονα από τους developers, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι το gameplay φτάνει σε απλησίαστα επίπεδα ποιότητας σε σχέση με τα υπόλοιπα FPS της αγοράς. Συν τις άλλοις, το εξαιρετικό Warzone mode είναι δεδομένο ότι θα κάνει πολύ κόσμο να κολλήσει στους multiplayer servers μέχρι το Halo 6.
Θετικά:
- Εξαιρετικό level design με τεράστιο verticality στους χάρτες
- Ποικιλία όπλων με στιβαρό gunplay
- Υψηλό Α.Ι.
- Χορταστικό campaign
- To εντυπωσιακό Warzone mode
- Προσφέρει μεγάλη πρόκληση στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας
- Σταθερό frame rate, χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις στον οπτικό τομέα
- Επικό soundtack και κορυφαία voice overs
Αρνητικά:
- O Master Chief σε δεύτερο ρόλο
- H απουσία του split-screen co-op και αρκετών ακόμη features
- Χλιαρό σενάριο
- Η ρηχή προσέγγιση της προσωπικότητας του Agent Locke
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.6
Οι άστοχες επιλογές της 343 Industries μας στερούν από ένα εν δυνάμει αριστούργημα.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Δώστε halo στους pc-άδες !!!δεν είναι flagship του xbox τα halo Πλέον με τις αηδίες της 343!!!!
Aπό αλλού το περίμενα και από αλλού ήρθε!!!Τρεις μήνες παίζω Halo και έχω αγαπήσει τον γιαννάκη 117.
Το campaign έδειχνε (απο τα trailers - στρατηγική ubisoft) να είναι τρομερό! Το Online λόγω MCC το περίμενα τελείως σάπιο...Aλλά είναι τελειότατο(απ'ό τι βλέπω και από άλλα sites).
Αφού είναι καλό το online τότε το Game είναι παιχνιδάρα!.... ..αλλα με στεναχωρεί αυτό που άκουσα για το campaign.... Ελπίζω ο agent locke Να μπει στην blue team η να ψωφήσει από κάποιον elite (Arbiter Κατά προτίμηση , ώστε να δούμε τον master chief πρωταγωνιστλη ξανά)...αν στο halo 6 γίνει ξανά πρωταγωνιστής ο 117 τότε πιστεύω καλή ήταν η επιλογή του agent locke σ'αυτό το halo ως πρώτου ρόλου.
Δίκαιη βαθμολογία...8. 5 κι απο μενα 10/10 για το review.
Halo 5,Forza,Rise of the Tomb Raider...πρέπει οπωσδήποτε να αποκτήσω Xbox One μέχρι τα Χριστούγεννα.Εκ τός κι αν με προλάβει η Microsoft κι ανακοινώσει το Halo 5 για PC.
Ελπίζω η Microsoft να κανει το σωστο (το λαθος για τους Xboxάδες) να το φερει προς PC μεριά.
Πολύ καλή ανάλυση στο review.Τα σέβη μου Παντελή.
Εγώ το Fallout 3 το έπαιζα με την Third-Person κάμερα. Νο οffense το Fallout 4 δεν είναι FPS επειδή χρησιμοποιεί οπτική πρώτου προσώπου, ούτε FPS/RPG σαν το Borderlands.
https://en.wikipedia.org/wiki/Fallout_4
Nuff said
Όπως λέει και η Wikipedia το genre του Fallout 4 είναι "Action RPG". Μπορεί οποιοσδήποτε να αλλάξει την κάμερα από First-Person σε Third-Person.