Συνέντευξη με τους Traptics

Hot
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Κάντε subscribe να περάσουμε το GameWorld. ➜ http://Youtube.com/ManosGryparis
 
0.0 ()
1
Συνέντευξη με τους Traptics

Συνέντευξη με τους Traptics

H ελληνική εταιρεία ανάπτυξης μας δίνει τα πρώτα στοιχεία για το Hunters of the Dead.

Στα πλαίσια του GameAthlon 2014 γνωρίσαμε και συνομιλήσαμε με τους developers της νέας εταιρείας ανάπτυξης Traptics. Πρόκειται για τον Μιχάλη Παπαγαθαγγέλου, τον Δημήτρη Κρητικό και την Κατερίνα Ματαράγγα.

Η Traptics αναπτύσσει μέχρι σήμερα mobile games. Το πρώτο της παιχνίδι, το οποίο και παρουσίασε στο περίπτερό της στο GameAthlon είναι το Game of Legions, ενώ ετοιμάζει και το πρώτο της game για Steam, το Hunters of the Dead. Ποια είναι η ιστορία της εταιρείας που αποτελείται από νέα και φιλόδοξα παιδιά και τι ετοιμάζει από εδώ και στο εξής; Διαβάστε την αναλυτική συνέντευξη.

GameWorld: Καλησπέρα παιδιά. Για αρχή θα θέλατε να μας περιγράψετε πως δημιουργήθηκαν οι Traptics και γενικά πως γνωριστήκατε μεταξύ σας.
Μιχάλης Παπαγαθαγγέλου: Είχαμε την τύχη να γνωριζόμαστε πριν ξεκινήσει η ομάδα μέσω κοινής παρέας και να ενδιαφερόμαστε όλοι για τα games οπότε με το που έπεσε η ιδέα στο τραπέζι ήμασταν όλοι πρόθυμοι να το κυνηγήσουμε.

GW: Ποιο ήταν το πρώτο σας project ως Traptics;
ΜΠ: Έχοντας συμμετάσχει στα Hellenic 2012 και Global Game Jam 2013 κι εκμεταλλευόμενοι την εμπειρία μας δημιουργήσαμε ένα μεγάλο demo για το Ten Aces, project που μας πήρε 6 μήνες, για το οποίο τρέξαμε ένα crowdfunding campaign στο Kickstarter (σ.σ. συγκέντρωσε 9.736 από τα απαιτούμενα 15.000 δολάρια).

{youtube}qpcLZEo2zp4|500|300{/youtube}

GW: Στη συνέχεια ακολούθησε το πρόσφατο Candy Wars στο Hellenic Game Jam 2013. . Απ' ότι έχουμε δει από το τρέιλερ πρόκειται για ένα First-Person Tower-Defence game, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό αν σκεφτούμε ότι δημιουργήθηκε μέσα σε 48 ώρες. Πείτε μας λίγα λόγια για το Candy Wars και από ποια games εμπνευστήκατε για αυτό.
ΜΠ: Η ιδέα του Candy Wars προήλθε από την λέξη destruction. Σε συνδυασμό με το θέμα του διαγωνισμού δημιουργήσαμε ένα fully destructible environment σε ένα κόσμο από ζαχαρωτά.

Δημήτρης Κρητικός: Για το Candy wars χρησιμοποιήσαμε τη Unity3D. Όπως φαίνεται και από το ίδιο το παιχνίδι, η Unity ήταν ιδανική για τη δημιουργία του. Σου δίνει πολλά εργαλεία για να χειριστείς τα physics στο παιχνίδι όπως επίσης και το online multiplayer κομμάτι. Σε αυτό το project βέβαια χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε αρκετές καινοτομίες για να μπορεί να ανταπεξέλθει το παιχνίδι στο μεγάλο πλήθος των object που έπρεπε να κινούνται (εφόσον τα κάστρα αποτελούνταν τουλάχιστον χίλια blocks το καθένα) και έπρεπε να βρούμε τρόπους να λειτουργούν όλα τα physics και τα collision χωρίς να γονατίζει το pc, έως και φτάσαμε στο σημείο να μοιράζουμε το πιο pc κάνει τους υπολογισμούς των physics μεταξύ των online παικτών για να καταφέρουμε να κάνουμε το παιχνίδι να δουλεύει χωρίς να φαίνεται ότι lagαρει. Πράγμα που εν τέλει πετυχαμε και καταφέρουμε να φτιάξουμε το πρώτο μας multiplayer online first person action destructive game!

GW: Σκοπεύετε να διαθέσετε τα games αυτά μέσω demo στο ευρύ κοινό για να τα δούμε; Κι αντίστοιχα να τα προχωρήσετε το Candy Wars μέσω Kickstarter και Stream Greenlight;
ΜΠ: Αυτή τη στιγμή εκείνα τα παιχνίδια (το Candy Wars και το Ten Aces) δεν τα προχωράμε αλλά είναι projects τα οποία σκοπεύουμε να ολοκληρώσουμε στο μέλλον.

{youtube}7IfIs--IojA|500|300{/youtube}

GW: Ας προχωρήσουμε στο τωρινό video game σας που γνώρισε αρκετός κόσμος στο GameAthlon, το Game of Legions. Σε τι engine το στήσατε και με τι επιπρόσθετα εργαλεία; Ομολογουμένως τα γραφικά είναι εκπληκτικά και οι μηχανισμοί του gameplay απλοί, αν και προσωπικά δυσκολεύτηκα σε αρκετά levels.
ΔΚ: Το Game of Legions αναπτύχθηκε και αυτό στη Unity3D αλλά στην έκδοση 4.3 που βγήκε πρόσφατα, στην όποια υπήρχε δυνατότητα μέσω της εφαρμογής για εύκολο χειρισμό των 2D γραφικών. Για να καταφέρουμε να κάνουμε το παιχνίδι να έχει intergration με το Facebook το play store του Android για in-app purchases, το Αdmob της Google για διαφημίσεις για ios και Android και το appStore για iOS χρησιμοποιήθηκαν opensource 3d party plugins για Unity.

Για τα γραφικά του Game of Legions χρησιμοποιήσαμε free assets που βρήκαμε ψάχνοντας πολύ σε κατάλληλους χώρους στο internet και έπειτα στο Photoshop προσπαθήσαμε αρκετά να τα κάνουμε όλα να ταιριάζουν αρμονικά μεταξύ τους. Πράγμα που ελπίζουμε να πετύχαμε. Aρκετό edit έπεσε και πάνω στα SFX, χρησιμοποιώντας το Audition CS6 της Adobe.

GW: Πως τα έχει πάει το Game of Legions από πλευράς εσόδων; Καταρχήν είναι δωρεάν επομένως έχετε έσοδα μόνο από διαφημίσεις. Αποδίδει αυτό το σύστημα; Επίσης μπορείτε να μας πείτε περίπου πόσα συνολικά downloads έχετε;
ΜΠ: Αυτό το μοντέλο (in app purchases και adds ) χρειάζεται μεγάλη μάζα ανθρώπων οι οποίοι μπαίνουν τακτικά στο παιχνίδι για να αποδώσει. Σκοπός μας με το Game of Legions δεν ήτανε η δημιουργία μεγάλων εσόδων αλλά η δημιουργία ενός ποιοτικού αλλά σύντομου παιχνιδιού. Αυτή την στιγμή έχει 700 downloads και ελπίζουμε μετά από κάποιες προωθητικές ενέργειες που σχεδιάζουμε να αυξηθεί αισθητά. Μάθαμε κάποια ενδιαφέροντα πράγματα τα οποία θα μας βοηθήσουν πολύ στα επόμενα launches.

GW: Παρότι τεχνικά και σε θέμα παρουσίασης έχει υψηλές προδιαγραφές, τι πιστεύετε ότι μπλόκαρε την διάδοσή του; Για παράδειγμα στο θέμα gameplay πιστεύω ότι κάθε φορά έχουμε γύρω στις δύο διαθέσιμες κινήσεις, ενώ αντίστοιχα δεν γίνεται κατανοητό στον απλό χρήστη το γιατί χάνει ή πιστεύει ότι παίζει ρόλο ο παράγοντας τύχη. Σκοπεύετε να αλλάξετε κάτι στο μέλλον από πλευράς gameplay; Κι επίσης θα προσθέσετε multiplayer, είτε online, είτε στην ίδια συσκευή;
ΜΠ: Στα μελλοντικά μας σχέδια σκοπεύουμε να προσθέσουμε online multiplayer. Ίσως να το κάνουμε λίγο πιο στρατηγικό, χωρίς όμως να διώξουμε τους πιο casual παίχτες. Είναι το πρώτο παιχνίδι που βγάζουμε στο Play Store οπότε τώρα δημιουργούμε το fanbase μας και αυτός είναι ο λόγος που ακόμα δεν έχει διαδοθεί ακόμα πολύ.

traptics-gameathlon-2014
GW: Πότε να περιμένουμε μεταφορά σε iOS και Windows Phone; Επίσης θα αλλάξει η οικονομική σας πολιτική (π.χ. στο iOS;) ή θα το δούμε κι εκεί δωρεάν;
ΜΠ: Στο Windows Phone το βγάλαμε χθες . Μπορείτε να το βρείτε σε αυτό το link. Για iOS θα βγει μέσα στον Ιούλιο και θα ακολουθήσει την ίδια οικονομική πολιτική.

GW: Οκ πείτε μας λίγα λόγια για το Hunters of the Dead. Σε τι στάδιο βρίσκεται η ανάπτυξή του; Το δουλεύετε και αυτό με Unity;
ΜΠ: Ναι και αυτό σε Unity αναπτύχθηκε. Το παιχνίδι είναι πρακτικά έτοιμο απλά προσθέτουμε κάποιες οδηγίες για το παίκτη ευελπιστούμε ότι πριν τον Αύγουστο στα βγει στο Steam. Με λίγα λόγια το Hunters of the Dead είναι ένα rogue-like Tower Defense game που λαμβάνει χώρα σε μια πόλη γεμάτη με undead. Ο παίκτης χειρίζεται μια ομάδα από Hunters και σκοπός του είναι να εντοπίσει και να εξολοθρεύσει τον Dracula.

GW: Πιστεύεις ότι υπάρχει ο κίνδυνος να σας χαρακτηρίσουν Plants vs Zombies clone;
ΜΠ: Όχι, μόνο οπτικά μοιάζουν, ο σκοπός και ο τρόπος λειτουργίας των μαχών είναι πολύ διαφορετικός ανάμεσα στα 2 παιχνίδια. Και φυσικά πέρα από τη μάχη υπάρχει και η εξερεύνηση του χάρτη (που δεν υπάρχει στο Plants vs Zombies).

GW: Επομένως το Tower Defense στοιχείο είναι κοινό, αλλά η διαφορά είναι ότι το δικό σας παιχνίδι θα είναι περισσότερο "open world" ας πούμε με δυνατότητα πολιορκίας διαφόρων σημείων στο χάρτη;
ΜΠ: Ναι περίπου...θα το δείτε πιο αναλυτικά σύντομα.

GW: Σχετικά με το σύστημα μάχης, οι κινήσεις στο Hunters of the Dead είναι αυτοματοποιημένες ή ελέγχονται manually σε κάποια σημεία; Θα προσθέσετε επίσης κάποια RPG στοιχεία σε χαρακτήρες (boosters) όπως στο Game of Legions;
ΜΠ: Ο παίχτης έχει πλήρη έλεγχο των μονάδων του αν και υπάρχουν κάποιες αυτοματοποιήσεις για διευκόλυνση (προαιρετικές) . Οι χαρακτήρες αναβαθμίζονται και εξελίσσονται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού αλλά υπάρχουν και τα upgrades τα οποία αφορούν γενικότερα τις ιδιότητες του παίχτη (όπως στο Game of Legions)

GW: Επομένως, θα το δούμε λογικά τον Αύγουστο στο Steam, θα καταθέσετε αίτηση μέσω Steam Greenlight για εγκριση; Και για τι κόστος στοχεύετε;
ΜΠ: Όχι το κάνουμε μέσω publisher ο οποίος τα βγάζει κατευθείαν. Το κόστος του μάλλον θα είναι στα 5 δολάρια, αν και αυτό θα εξαρτηθεί από τον publisher.

{youtube}D5kqt7KfSrE|500|300{/youtube}

GW: Μπορειτε να μας δώσετε περισσότερα στοιχεία για τον publisher; Η εστω αν ειναι publisher που έχει αντιπροσωπεια στην Ελλαδα;
ΜΠ: Δεν μπορούμε να το ανακοινώσουμε ακόμα. Πάντως όχι δεν έχει αντιπροσωπεία στην Ελλάδα.

GW: Ok, συνεπώς θα αναπτυχθεί στο Steam κι αν όλα πάνε καλά θα προχωρήσει σε Android, iOS , Windows Phone;
ΜΠ: Θα βγει σε κινητά άσχετα με την πορεία του στο Steam. Το αν θα είναι με publisher ή όχι το εξετάζουμε.

GW: Ένας χαρακτηρας που ελεγχεται αυτοματοποιημενα τι διαφορα μπορει να εχει απο τον manual; Για παραδειγμα με τον manual θα επιλεγουμε καποιο ενεργο skill; Θα κανουμε κλικ πιο γρηγορα; Θα μπορουμε να αλλαξουμε horizontal row;
ΜΠ: Οι αυτοματοποιήσεις που αφορούν τους χαρακτήρες μπορούν να είναι του τύπου auto-equip ή auto-rest τα οποία γίνονται εκτός μάχης όμως. Στη μάχη οι χαρακτήρες επιτίθενται αυτόματα όταν οι εχθροί μπαίνουν στο range τους. Και ο παίκτης έχει την δυνατότητα να κινήσει είτε οριζόντια είτε κάθετα τους Hunters του.

GW: Τέλος, τα σχέδιά σας από εδώ και στο εξής ποια είναι; Μετά το Hunters of the Dead σκοπεύετε να συνεχίσετε projects με development λίγων μηνών ή να δοκιμάσετε πιο μεγάλα games; Αντίστοιχα θα έχετε συγκεκριμένη προτίμηση σε πλατφόρμες (Steam , Android, ios) ή είστε ακόμα σε φάση διερεύνησης;
ΜΠ: Ήδη έχουμε ξεκινήσει το επόμενο μας project το οποίο θα είναι για Facebook. Πειραματιζόμαστε με διαφορετικές πλατφόρμες για να δούμε ποια μας συμφέρει και απ’ όσα στοιχεία έχουμε η πιο πολλά υποσχόμενη είναι η Steam, αλλά θα δείξει.

GW: Ευχαριστούμε πολύ παιδιά. Καλή επιτυχία στο Hunters of the Dead κι ευχόμαστε ότι καλύτερο!
ΜΠ: Ευχαριστούμε για τον χρόνο σας και αναμένουμε τη γνώμη σας μόλις βγει και το Hunters of the Dead.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +6 euris13 (Level 22) 12/07/2014 19:25
Μπραβο! Το παιχνιδι φαινεται ωραιο και ετσι κι αλλιως πρεπει να στηριζουμε ελληνικες προσπαθειες!
#2 +5 Zaratoth (Level 28) 12/07/2014 19:35
Φαίνεται αρκετά ωραίο το παιχνίδι. Περιμένω σε ένα demo βέβαια, να το παίξω ο ίδιος.
#3 DoUzOs (Level 27) 12/07/2014 22:49
Και τα τρία παιχνίδια που έχουν ετοιμάσει τα παιδιά και παρουσιάζονται στο άρθρο φαίνονται καταπληκτικά. Σαν fan του είδους tower defense, θα επιλέξω το Hunters of the Dead σαν αγαπημένο. Φανταστική δουλειά, χαίρομαι πολύ που αυτά τα παιχνίδια έρχονται από χέρια Ελλήνων δημιουργών. Εύχομαι καλή τύχη στα μελλοντικά τους σχέδια και καλή συνέχεια με τα τωρινά τους project!
#4 +2 AntonKos (Level 17) 13/07/2014 01:36
Καλή αρχή στα παιδιά.Τους είδα στο Gameathlon,είνα ι νέοι στο χώρο κι αξίζουν ότι καλύτερο.Κατέβα σα και το Game of legions που μπορει να εχει τα θεματάκια του αλλά στον τεχνικό τομέα είναι απλά κορυφή!Περιμένο υμε και το Hunters of the dead :roll:
#5 +1 Sotiris (Level 29) 13/07/2014 13:04
Ωραία συνέντευξη επίσης τα παιδιά είναι πολύ μπροστά. :-)
#6 +1 deratop (Level 25) 13/07/2014 13:07
Είναι νέα παιδιά και χρειάζονται την υποστήριξη μας θέλει τόλμη να επιχειρείς στην ελλάδα ελπίζω να τους πάνε όλα καλά!
#7 +1 Agisilaosss (Level 21) 13/07/2014 13:44
Ενα μεγαλο μπραβο και απο εμενα στα παιδια.! Νομιζω σε ολους μας αρεσει να βλεπουμε τετοιες προσπαθιες.Το παιχνιδι οντως ειναι ωραιο και αν υπαρχει η οικονομικη δυνατοτητα καλο ειναι να στηριζουμε την προσπαθεια των παιδιων.! Περιμενουμε και συνεχεια.!
#8 NoGood! (Level 24) 14/07/2014 21:16
Μπράβο ρε παιδιά συνεχίστε έτσι!Αφού το γουστάρετε και είστε καλοί σε αυτό ορμάτε!!!
#9 +1 aims (Level 20) 17/07/2014 13:22
Μπραβο στα παιδια..Μπραβο και στο gameworld για την ομορφη συνεντευξη.
Θα ειχε ενδιαφερον να μαθαιναμε και τις ενεργειες που γινονται οταν θες να ανοιξεις μια τετοια εταιρια(πχ εταιρια δημιουργιας λογισμικου για Η/Υ,phones/cons oles) καθως και τι προβληματα συναντησαν/συνα ντουν στην Ελλαδα..
Notification