Featured
Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς (Blood King)
Experience: 3483 (593 points to next level)

 
600

Να και ένα παιχνίδι που αγγίζει το φλέγον ζήτημα της συναναστροφής μας με το ωραίο φύλο:

www.youtube.com/watch?v=_8BQnEjafXs

Read More...

1 week ago
.hack//G.U. Last Recode 1 week ago

Μια τετραλογία παιχνιδιών που διαδραματίζεται μέσα σε παιχνίδι.

Είναι φύση αδύνατο, ακόμα και για εμάς τους αφοσιωμένους gamers, να έχουμε παίξει όλα τα games που απαρτίζουν την τεράστια αρχειοθήκη του Playstation 2. Ανάμεσα στους χιλιάδες τίτλους που κατόρθωσαν να μας διαφύγουν ήταν και η σειρά .hack της ιαπωνικής εταιρείας ανάπτυξης CyberConnect 2. Με τον παραπάνω γενικό τίτλο βαφτίστηκε μια τετραλογία παιχνιδιών, μέρος ενός multimedia franchise που απαρτίζεται από βιβλία, comics και anime τηλεοπτικές σειρές. Θέμα της οι περιπέτειες μιας ομάδας χαρακτήρων σε δημοφιλές MMORPG και οι συνέπειές τους για τους χρήστες οι οποίοι τους χειρίζονται.

Τα .hack έπιασαν στην αγορά γιατί επεξεργάστηκαν ένα σύγχρονο ζήτημα (κίνδυνοι που κουβαλά η τεχνολογική ανάπτυξη και εξάρτηση των χρηστών) και ο μύθος τους υποστηρίχθηκε από εξαιρετικά προϊόντα σε όλα τα media. Οι εκατοντάδες χιλιάδες πωλήσεις των .hack τίτλων κράτησαν την ιστορία ζωντανή και, ένα χρόνο μετά την ολοκλήρωση της τετραλογίας, η CyberConnect 2 μας καλωσόρισε στην τριλογία της εν ονόματι .hack//G.U. Η τριλογία που γεννήθηκε το μακρινό 2006, ήρθε μέσα στο 2017 να ενοποιηθεί και να εμπλουτιστεί με ένα ολοκαίνουργιο κεφάλαιο στο .hack//G.U. Last Recode. Για καλή μας τύχη, η Bandai Namco το κυκλοφόρησε στην χώρα μας, δίνοντάς μας την ευκαιρία να υποκλιθούμε στο μεγαλείο μιας ιστορίας, που εμφανώς ενέπνευσε αριστουργηματικά JRPG όπως το αγαπημένο μας Sword Art Online.

hack gu last recode 1

Τραγωδία στον Κυβερνοχώρο
Η ιστορία του πρωταγωνιστή Haseo και των συμμάχων που αποκτά στην πορεία της, μας τράβηξε το ενδιαφέρον από την πρώτη στιγμή. Η ταύτιση με τον Haseo έρχεται φυσικά σε όσους έχουμε ασχοληθεί επί μακρόν με MMORPG. Ο Haseo άρχισε να παίζει το δημοφιλές MMORPG The World, αποσκοπώντας σε μια διασκεδαστική εμπειρία με τους φίλους του. Μετά την ένταξή του σε ένα δημοφιλές guild, ο Haseo και η υπαρχηγός του guild, Shino, δέθηκαν συναισθηματικά. Το ειδύλλιό τους διακόπηκε από έναν διάσημο PKer (Player – Killer) εν ονόματι Tri – Edge, ο οποίος εξολόθρευσε τον χαρακτήρα της Shino, ρίχνοντας την πραγματική user σε κώμα.

Η τραυματική εμπειρία μετατρέπει τον Haseo σε νέο Frank Castle, έναν Punisher που εξαπολύει ολοκληρωτικό πόλεμο στους PKers του The World. Ξεπερνώντας το δυσκολότερο quest του παιχνιδιού, ο Haseo ανεβαίνει στο μέγιστο level και αποκτά εξοπλισμό ικανό να διαλύσει ακόμα και τους σκληρότερους αντιπάλους. Πατώντας πάνω σε ένα βουνό από κουφάρια PKers, ο Haseo ερχεται τελικά αντιμέτωπος με τον Tri – Edge, χάνει πανηγυρικά στην σύγκρουση και ο χαρακτήρας του υποβαθμίζεται στο πρώτο επίπεδο. Μετά το προσωπικό του Βατερλό, ο έλεγχος του Haseo περνά στα χέρια μας και τότε, ορκιζόμαστε να μην επαναλάβουμε τα λάθη του και να τον οδηγήσουμε στον θρίαμβο αυτή την φορά.

http://www.youtube.com/watch?v=ZCXnRBewFsE

Έχοντας τιμήσει με τα χρήματα και τον χρόνο μας πολλά MMORPG, δεν χρειάζεται να υποστούμε την απώλεια αγαπημένου προσώπου για να συμμεριστούμε την οργή του Haseo για τους PKers. Πιστεύουμε ότι η ονομασία Fun Killers ταιριάζει καλύτερα στους χρήστες που προσπαθούν να φορτώσουν τα ψυχολογικά τους στις πλάτες άλλων. Αναλάβαμε με προθυμία την σταυροφορία του ενάντια στους PKers αλλά η συμπάθειά μας απέναντι του ταλαντεύτηκε άγρια βλέποντας την αγένεια του απέναντι στους συμπολεμιστές. Αρχίσαμε να τον αποκαλούμε Χαζέ–ο αλλά σύντομα ξανακέρδισε την συμπάθειά μας, δείχνοντας να ωριμάζει από κεφάλαιο σε κεφάλαιο της περιπέτειας.

Μαζί του συμπορεύονται αρκετοί ενδιαφέροντες χαρακτήρες, με τους γυναικείους να κλέβουν την παράσταση λόγω τσαχπινιάς αλλά και συνεχούς διαμάχης με τον έφηβο Haseo. Στο cast δεν παίζουν διπρόσωποι χαρακτήρες, όλοι τους φανερώνουν εξαρχής τα πάθη τους. Συμπαθήσαμε πολύ τους Gaspard και Silabus για την αφοσίωσή τους στην βοήθεια των νέων παικτών. Μοιραστήκαμε την αγάπη του φλερτάκια Kuhn για τις γυναίκες και γελάσαμε με τις επιπολαιότητές του. Το αρχέτυπο του μυστηριώδη χαρακτήρα αντιπροσωπεύεται από τους Ovan και Endrance, η καλοσύνη από την Atoli, η αγάπη ενός game designer για την δημιουργία του από τον Piros the 3rd.

hack gu last recode 2

Ακροβασίες σε δύο πραγματικότητες
Το .hack//G.U. Last Recode εξελίσσεται σε δύο επίπεδα, το ψηφιακό και το “πραγματικό”. Το δεύτερο έχει την μορφή του desktop υπολογιστή και είναι μια πλούσια πηγή πληροφοριών, ιδανική για να μας τοποθετήσει στην θέση του πρωταγωνιστή. Οι βιαστικοί ανάμεσά μας ασχολήθηκαν μόνο με τα emails του Haseo, τα ψηφιακά ραβασάκια που φέρουν πληροφορίες οι οποίες επηρεάζουν το gameplay. Πράττοντάς το αυτό, έχασαν ξεκαρδιστικά cinematics από σκανδαλοθηρικές εκπομπές, όλη την λαογραφία του The World, συζητήσεις σε forums που μας θύμισαν αυτόματα δικές μας εμπειρίες, νέα από τον “πραγματικό” κόσμο που μας αποκαλύπτουν την επίδραση του The World στην αντικειμενική πραγματικότητα.

Τα game mechanics της μάχης στο .hack//G.U. Last Recode μαθαίνονται σε δευτερόλεπτα, εκτελούνται εύκολα αλλά τους λείπει η ευελιξία και η ποικιλία που θα τα καθιστούσε υπέροχα. Κάθε όπλο που μπορεί να παρουσιάσει στην μάχη ο Haseo έχει μόνο ένα συνδυασμό χτυπημάτων, ο οποίος εκτελείται με το μανιώδες πάτημα του X button. Γουστάρουμε το button mushing μόνο όταν οδηγεί σε περίτεχνα combos και όχι αργά ή ολιγάριθμα χτυπήματα όπως π.χ. αυτά που εξαπολύει με το two handed sword του ο Haseo. Σε αντιδιαστολή με τα αργά χτυπήματα και τα βαρετά combos, οι χαρακτήρες κινούνται γρήγορα.

hack gu last recode 3

Μας συνάρπασε η ικανότητα του Haseo να μετακινείται σαν επιδέξιος ξιφομάχος γύρω από έναν αντίπαλο και να τον χτυπά, ακόμα και όταν εκείνος έχει εκτιναχθεί ψηλά από το προηγούμενο combo μας. Μας εκνεύρισε η απουσία ξεκάθαρων μηχανισμών evade και block. Η συνέπεια της απουσίας τους είναι το βρωμόξυλο που εισέπραξε ο playable χαρακτήρας μας στις περισσότερες μάχες. Οπτικές ενδείξεις μας προειδοποιούν ότι ο εχθρός ετοιμάζεται να μας επιτεθεί με τα skills του. Η απομάκρυνσή μας από αυτόν δεν έχει κανένα αποτέλεσμα γιατί τα skills τον στέλνουν “καρφί” στην θέση μας. Μόνο ενεργοποιώντας ταυτόχρονα ένα δικό μας skill μπορούμε να τον σταματήσουμε. Και αν το έχουμε ήδη χρησιμοποιήσει και είναι σε φάση cooldown; Τότε ο αντίπαλος θα κάνει... πάρτι στο ψηφιακό μας σώμα.

Ο περιορισμένος αριθμός spells που διαθέτει ο Haseo καταδίκασε τις εν λόγω επιλογές μας στην αφάνεια, με μοναδική εξαίρεση το healing spell που χρησιμοποιήθηκε κατά καιρούς. Τα Awakening attacks παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ενεργοποιούνται όταν γεμίζει η μπάρα του ηθικού (morale) της ομάδας, προξενούν μπόλικο damage και οι εχθροί αδυνατούν να τα αποκρούσουν. Διασκεδάσαμε πολύ με το Demon Awakening που βομβαρδίζει ανελέητα την εχθρική ομάδα και τσακίζει το armor.

Το ογκωδέστατο σενάριο χιλιάδων σελίδων μας έπεισε να του αφιερώσουμε μερικά ξεγυρισμένα... ξενύχτια.

Ο ρόλος των δύο NPCs που συντροφεύουν σχεδόν πάντοτε τον playable Haseo δεν είναι διακοσμητικός, και αυτό οφείλεται στο προσεγμένο A.I. Οι χαρακτήρες που επιλέγουμε για συνοδεία του, όποιοι και αν είναι, συμμετέχουν ενεργά στις επιθέσεις και δεν ξεχνούν να τον θεραπεύσουν όταν το health του μειώνεται επικίνδυνα. Φροντίζουν δε να χτυπούν αλύπητα το εχθρικό armor ώστε να ανοίξουν τον αντίπαλο στα συντριπτικά μας χτυπήματα.

Μάχη στους αιθέρες
Ο αγώνας μας δεν εξαντλείται στις επίγειες συγκρούσεις αλλά μεταφέρεται και στον αέρα, εκεί που το καθήκον μας επιτάσσει να μετατρέψουμε τα avatar των εχθρών σε μια άμορφη μάζα δεδομένων. Τα εν λόγω avatars είναι η υπέρτατη μορφή κάποιων αντιπάλων και μας θύμισαν αυτόματα τις μάχες μας στο Zone of the Enders. Έχουν την μορφή σούπερ ρομπότ και κινούνται στον αέρα με άνεση, σταματώντας μόνο όταν θέλουν να εξαπολύσουν τις βολές τους προς το μέρος μας. Σαν συμβολισμός, η υπέρτατη μορφή των χρηστών στο ψηφιακό σύμπαν του The World έχει μια ποιητικότητα, ένα μεγαλείο.

hack gu last recode 4

Στην ουσία, ο μονοκόμματος χαρακτήρας των επίγειων συγκρούσεων μεταφέρεται και στις μάχες των avatars. Το μοτίβο των αντιπάλων και, αναγκαστικά, το δικό μας είναι επαναλαμβανόμενα. Περιμένουμε να ρίξουν, αποκρούουμε ή διαλύουμε τις βολές τους, πλησιάζουμε για τρία χτυπήματα με το όπλο μας και πάλι από την αρχή. Η μάχη έχει και δεύτερη φάση, ευκολότερη από την πρώτη. Το αντίπαλο avatar πετάει πέρα δώθε σαν μπαλόνι που ξεφουσκώνει και ραντίζει τον τόπο με βλήματα. Εμείς περιμένουμε υπομονετικά να ηρεμήσει, πατώντας το X έως ότου γεμίσει η μπάρα του... απορροφητήρα δεδομένων του avatar μας και το τραβήξει στην ανυπαρξία. Γουστάραμε την διχοτόμηση της μάχης σε εναέρια και επίγεια. Περιμέναμε όμως μεγαλύτερη ποικιλία σε χτυπήματα και βλήματα και πολύ γρηγορότερη κίνηση για την απολαύσουμε στο έπακρο.

Η επανάληψη είναι μητέρα της μαθήσεως αλλά έχει και δεύτερο παιδί στα video games, την βαρεμάρα. Οι περιοχές και τα dungeons που επισκεπτόμαστε στο .hack//G.U. Last Recode ξεκινούν με τους καλύτερους οιωνούς. Ένα πρωτοποριακό σύστημα μας περιμένει να το χειριστούμε, δημιουργώντας τις δικές μας σειρές από λέξεις. Ανάλογα με τις λέξεις που θα χρησιμοποιήσουμε, αλλάζει η μορφή του level που θα επισκεφτούμε, η δυσκολία, τα objectives και οι αντίπαλοι. Είναι προτέρημα του παιχνιδιού το ότι δεν μας σπρώχνει στο grinding. Μόνο πριν τις δυσκολότερες μάχες της Αρένας θεωρήσαμε σωστό να επιτεθούμε σε μερικά dungeons εκτός σεναρίου για να προετοιμάσουμε τους χαρακτήρες μας.

hack gu last recode 5

Δυστυχώς, τα dungeons μοιάζουν τρομακτικά μεταξύ τους και αποτελούνται από πανομοιότυπους διαδρόμους και δωμάτια. Οι αντίπαλοι δεν παρουσιάζουν την ποικιλία που θα θέλαμε, εντούτοις εκτιμήσαμε τον ευφυή σχεδιασμό συγκεκριμένων πλασμάτων όπως εκείνα που μοιάζουν με... εξωγήινους Γκρίζους και κουβαλούν ένα καύκαλο χελώνας για... καπέλο. Τα ανοιχτά levels υποφέρουν επίσης από ομοιομορφία. Είχαμε την αίσθηση ότι τρέχουμε πάνω στο ίδιο σύμπλεγμα νησιών που ενώνονται από τις ίδιες γέφυρες. Θεωρήσαμε σπατάλη χρόνου το να κυνηγάμε ζωάκια με μαζοχιστικές τάσεις (τα chims), που την “βρίσκουν” δηλαδή να τα κλοτσάμε μαζεύοντας την ενέργειά τους.

Μια πλούσια και πολύπλευρη ιστορία
Δύο συστατικά του παιχνιδιού μας “μαγνήτισαν”, κρατώντας μας προσκολλημένους στον αγώνα του Haseo μέχρι την λήξη του. Το πρώτο είναι τα cinematics μεγάλης διάρκειας που λειτουργούν σαν συνεκτική κόλλα ανάμεσα στις βαρετές περιπλανήσεις. Στην επιλογή Terminal του κεντρικού μενού μάλιστα αποκτήσαμε πρόσβαση σε απολαυστικές mini ταινίες που περιγράφουν την ιστορία του franchise, από το πρώτο παιχνίδι έως τα .hack//G.U., ξεδιαλύνοντας κάθε πιθανή μας απορία.

hack gu last recode 6

Στο μονοπάτι που τραβούσαμε ακάθεκτοι, ανοίξαμε κάποτε ένα card game με το όνομα Crimson VS. και μας άρεσε αρκετά ώστε να το ξεψαχνίσουμε. Δεν είναι Hearthstone, ούτε Magic: The Gathering και δεν φιλοδοξούσε από την αρχή να γίνει. Οι συγκρούσεις είναι αυτοματοποιημένες και μπορούμε να μην τις παρακολουθήσουμε ποτέ, απλά να τις αφήσουμε να εξελίσσονται στο φόντο της περιπέτειας. Booster packs και deck building υφίστανται ενώ η ποικιλία των καρτών μας εξασφάλισε ένα σωρό αγώνες που δεν έμοιαζαν μεταξύ τους. Η παρακολούθηση ενός αγώνα δεν λέει πολλά πράγματα από την σκοπιά των οπτικών εφέ, το artwork όμως κάλυψε τις αισθητικές μας ανάγκες.

Το .hack//G.U. Last Recode έχει αρκετά προβλήματα με την εμφάνισή του και θυμίζει άτομο που στραβογέρασε. Τα textures των ηρώων έχουν την γυαλάδα, την πυκνότητα και την χρωματική παλέτα που απαιτούμε από σύγχρονο τίτλο, παραδόξως όμως δεν συγχρονίζονται καλά με τα animations. Οι χαρακτήρες κινούνται σαν φιγούρες θεάτρου σκιών, σαν να τους τραβάνε με σχοινιά, κάπου κάπου μάλιστα τα μέλη τους κινούνται τόσο σπαστικά που μας έκαναν να γελάσουμε.

Τα 60 frames τουλάχιστον μας προστάτευσαν από καθυστερήσεις λόγω τεχνικών δυσκολιών στις μάχες. Το περιβάλλον του .hack//G.U. Last Recode σκεπάζεται από εξαιρετικό φωτισμό αλλά όλα τα αντικείμενα και τα κτίρια μοιάζουν κολλημένα στο PS2. Διακρίνουμε θολά τις λεπτομέρειές τους και δείχνουν να τρέχουν σε χαμηλότερη ανάλυση από τους χαρακτήρες. Το παιχνίδι υποστηρίζει και 4K ανάλυση αλλά τις διαφορές με την παλιά έκδοση την απολαύσαμε μόνο στα κινούμενα μέρη του σκηνικού και τα cinematics.

http://www.youtube.com/watch?v=EKQ_XyhjQgA

Συνήθως το ιαπωνικό voice acting κερδίζει κατά κράτος τις φιλότιμες προσπάθειες των Δυτικών. Εδώ παρατηρήσαμε ότι το αγγλικό voice acting δεν διαφέρει σε τίποτα ποιοτικά. Οι ηθοποιοί που δανείζουν τις φωνές τους στους ήρωες έχουν πάρει στα σοβαρά την δουλειά τους, και εκφράζουν με ευκολία τα συναισθήματα που βιώνουν οι χαρακτήρες. Οι NPCs που συμμετέχουν στην περιπλάνηση και στις μάχες δεν είναι οι μόνοι που μας συνοδεύουν. Η δράση συνοδεύεται πάντα από ένα εκπληκτικό soundtrack με μελωδίες που αγριεύουν όταν χτυπιόμαστε και δίνουν ρυθμό όταν ανιχνεύουμε. Τα τραγούδια του soundtrack ερμηνεύονται από αγγελικές φωνές γιαπωνέζων και έχουν μια θλιμμένη απλότητα, ικανή να σπρώξει δάκρυα στα μάτια μας όταν την συνδυάσουμε με τις εμπειρίες του Haseo και της παρέας του.

Τα cheats τα αποφεύγουμε όπως ο διάολος το λιβάνι, έτσι αρνηθήκαμε να καταφύγουμε στο Cheat Mode που προτείνει το παιχνίδι σε όσους έχουν τερματίσει την τριλογία στο παρελθόν. Είναι μια έτοιμη λύση για όσους δεν θέλουν να μπλέκονται με την ανάπτυξη των χαρακτήρων, και έχουν μπει στο πανηγύρι με σκοπό να απολαύσουν μια καλή ιστορία. Φυσικά, εκείνοι που προτιμούν την παράκαμψη θα κερδίσουν χρόνο από την διάρκεια του τίτλου, αλλά θα ζημιωθούν με την απώλεια αρκετών trophies.

hack gu last recode 7

Hase(o)-λο τον ελεύθερο χρόνο
Εκτιμούμε ότι το .hack//G.U. Last Recode είναι ένα πακέτο μάλαμα, μια τετραλογία παιχνιδιών ουσιαστικά με άπειρη δράση και πλούσιο σενάριο. Παρά το φτιασίδωμα, δεν μπορεί να καλύψει τα χρονάκια που κουβαλά στην πλάτη του, παραμένει όμως μια απολαυστική επιλογή. Η δομή του ταιριάζει γάντι στο φλέγον ζήτημα που αποτελεί τον πυρήνα του, την ενίοτε προβληματική συνύπαρξη εικονικής και αντικειμενικής πραγματικότητας.

Όλο το βάρος του ρίχνεται στην αφήγηση της συναρπαστικής ιστορίας, είναι περισσότερο Interactive Movie παρά Action RPG. Με 45 ευρώ δεν αγοράζουμε απλά έναν PS4 τίτλο που θα γεμίσει δεκάδες ώρες του ελεύθερου χρόνου μας (κοντά στις 60 ώρες). Εισερχόμαστε σε ένα πολυετές franchise με παρακλάδια σε όλα τα media και ένα γαλαξία χαρακτήρων και ιστοριών στον οποίο αξίζει να ταξιδέψουμε.

Θετικά:
- Πλούσια πλοκή που βρίσκουμε μόνο σε πρωτοκλασάτα μυθιστορήματα φαντασίας
- Εμψυχωτικό soundtrack και προσεγμένο voice acting
- Χορταστική διάρκεια
- Χαρακτήρες και καταστάσεις που είναι εύκολο να ταυτιστούμε
- Σταθερά 60 frames per second και φοβερά σχεδιασμένοι ήρωες
- A.I. στην κυριολεξία και όχι στο όνομα

Αρνητικά:
- Σοβαρές ατέλειες στα γραφικά
- Ψεύτικα animations
- Πανομοιότυπα dungeons και περιοχές
- Δυσκίνητο και επαναλαμβανόμενο σύστημα μάχης σε γη και ουρανό

Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7

Η συγχώνευση δημοφιλών τίτλων, συνοδευόμενων από υπέροχη μυθολογία, είναι μια πρόταση που δεν περνά απαρατήρητη.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic '.hack//G.U. PS4/PC Remaster' in the forum. 1 week ago

dot-hack-gu-last-recode-impressions-vol-4-reconnection-4.jpg
Εκτιμούμε ότι το .hack//G.U. Last Recode είναι ένα πακέτο μάλαμα, μια τετραλογία παιχνιδιών ουσιαστικά με άπειρη δράση και πλούσιο σενάριο. Παρά το φτιασίδωμα, δεν μπορεί να καλύψει τα χρονάκια που κουβαλά στην πλάτη του, παραμένει όμως μια απολαυστική επιλογή.

Η δομή του ταιριάζει γάντι στο φλέγον ζήτημα που αποτελεί τον πυρήνα του, την ενίοτε προβληματική συνύπαρξη εικονικής και αντικειμενικής πραγματικότητας. Όλο το βάρος του ρίχνεται στην αφήγηση της συναρπαστικής ιστορίας, είναι περισσότερο Interactive Movie παρά Action RPG. Απολαύστε ένα μέρος του gameplay του στο παρακάτω βίντεο: [video]

Read More...

2 weeks ago
Sea of Thieves Preview 2 weeks ago

Υψώνουμε την σημαία με την νεκροκεφαλή στα πέρατα του κόσμου.

Rare σημαίνει “σπάνιο” στα Αγγλικά, πόσο ταιριαστό όνομα αλήθεια για μια από τις καλύτερες εταιρείες ανάπτυξης video games του πλανήτη. Λίγο να σκουντήξουμε την μνήμη μας, μια βροχή από πασίγνωστους τίτλους θα έρθει στην αντίληψή μας, θυμίζοντας μήλα που πέφτουν από ταρακουνημένο δέντρο. Donkey Kong Country, Banjo – Kazooie, Conker, GoldenEye 007 και Perfect Dark ξεχωρίζουν από τον τεράστιο σωρό. Οι οραματιστές της Rare επέλεξαν το 2018 για να στρέψουν την φαντασία τους στον κόσμο της πειρατείας. Δανειζόμενοι ιστορικά στοιχεία, τα εμπλούτισαν με φανταστικά, κατασκεύασαν έναν κόσμο εμποτισμένο στην κατεργαριά και στους κινδύνους, και ετοιμάζονται να μας τον σερβίρουν στα τέλη Μαρτίου με τον τίτλο Sea of Thieves.

Στα μέσα του Γενάρη, η Rare αποφάσισε να ανοίξει τις πόρτες της beta σε όσους gamers θέλαμε να πάρουμε μια πρώτη γεύση του πειρατικού της δημιουργήματος. Αφού φορέσαμε τα πειρατικά μας ρούχα (είχαν ξεμείνει από τις απόκριες παλαιότερου... αιώνα), καθίσαμε μπροστά στις οθόνες μας, πατήσαμε play και το ταξίδι ξεκίνησε. Το Sea of Thieves είναι ένα Action Adventure Co - Op Multiplayer, που απαιτεί την ύπαρξη μικροφώνου για να το χαρούμε σε όλη του την μεγαλοπρέπεια. Οι συμμετέχοντες συναντιούνται στο lobby και, αν δεν ανήκουν στον ίδιο φιλικό κύκλο, ανταλλάσσουν χαιρετισμούς και ιδέες για την συνέχεια, προτού βουτήξουν στον αφιλόξενο ωκεανό. Σενάριο δεν υπάρχει, μονάχα game mechanics, NPCs και αποστολές με πειρατικό άρωμα που μας προσκαλούν να τις απολαύσουμε.

http://www.youtube.com/watch?v=pnxzyWbumO0

Γιο, χο, χο, γιο, χο, χο, μ’ ένα μπουκάλι ρούμι
Δύο είναι τα κυρίαρχα στοιχεία στο gameplay του Sea of Thieves, ο καταμερισμός της εργασίας και η συνεννόηση. Το solo game είναι εφικτό αν θέλουμε να κουμαντάρουμε ένα σαπιοκάραβο μόνοι μας, αλλά εκεί μας περιμένει μεγάλη μοναξιά. Η ζωή του πειρατή είναι αρκετά σκληρή όταν υποστηρίζεται από δεκάδες θαλασσόλυκους, πολλώ δε μάλλον όταν ταξιδεύει μόνος του σαν την καλαμιά στην κάμπο. Τρέχαμε σαν τον Βέγγο από το τιμόνι στην καμπίνα του καπετάνιου και στον χάρτη του αμπαριού, προσπαθώντας να βρούμε που πρέπει να πάμε και να ρυθμίσουμε την ρότα του καραβιού. Η απεραντοσύνη του τοπίου, οι αμίλητοι εχθροί στα νησιά και οι λιγοστοί παίκτες λόγω beta, συνθέτουν μια μοναχική και ελάχιστα ευχάριστη εμπειρία.

Επανδρώνοντας το σκάφος μας με τρία ακόμα άτομα, το gameplay του Sea of Thieves αρχίζει να λάμπει σαν τον ήλιο. Καπετάνιος δεν υπάρχει και ο καθένας μας αναλαμβάνει την δραστηριότητα που του αρέσει περισσότερο ή τρέχει όπου τον χρειάζεται η ομάδα. Ο ικανότερος τιμονιέρης ανέλαβε το πηδάλιο, ένας άλλος γέμιζε τα κανόνια, ένας τρίτος μάζευε και ξεδίπλωνε τα πανιά ανάλογα με τις διαθέσεις του ανέμου. Σε μια καταιγίδα το πλοίο έμπαζε νερά, και όλο το πλήρωμα έπιασε τους κουβάδες για να αδειάσει το σκαρί προτού βουλιάξει. Προφανώς οι καθημερινές δραστηριότητες των πειρατών μας, οι θεωρούμενες αγγαρείες, βοηθούν τρομακτικά στο δέσιμο των παικτών και την απορρόφησή μας στο ψηφιακό περιεχόμενο.

sea of thieves 1

Οι ασκήσεις επιδεξιότητας δίνουν την θέση τους σε άγριο brainstorming, με την ανάληψη μιας αποστολής από NPC ή την εύρεση ενός χάρτη θησαυρού. Τέσσερα μυαλά εστιάζονται στην επίλυση των σπαζοκεφαλιών υπό μορφή ποιημάτων και γεωγραφικών συντεταγμένων, τα οποία οδηγούν σε σεντούκια γεμάτα πλούτη. Μεγάλη χαρά και ανακούφιση συνοδεύει το σπάσιμο κάθε γρίφου, αποδεικνύοντας το υψηλό πνευματικό επίπεδο της συντροφιάς μας. Η αλληλεγγύη του πληρώματος αποθεώθηκε στην αντιμετώπιση των υποθαλάσσιων απειλών. Στα ανταριασμένα αν και πεντακάθαρα νερά “φυτρώνουν” πτερύγια, το αναγνωριστικό σημάδι ενός καρχαρία. Μέλη του πληρώματος πέφτουν αρκετές φορές στην θάλασσα, και έρχονται αντιμέτωποι με τα πεινασμένα σαγόνια τους. Γίναμε μάρτυρες ηρωικών σκηνικών. Πέσαμε στην θάλασσα και κολυμπούσαμε μανιωδώς προς το καράβι με δύο καρχαρίες να έρχονται στο κατόπι μας. Από το πλοίο άρχισαν τα μπαμ, μπουμ καθώς οι συμμαχητές μας έφτυναν μολύβι από τα ντουφέκια τους, επιχειρώντας να πετύχουν τους καρχαρίες. Τέτοιες συμπλοκές είναι συχνές και τρομερά διασκεδαστικές.

Μας εντυπωσίασε το game mechanic της φυλάκισης των απείθαρχων μελών του πληρώματος. Οι παίκτες που λειτουργούν ατομικιστικά και δεν λένε να βάλουν μυαλό, μπορούν να φυλακιστούν στο μπαλαούρο κατόπιν ψηφίσματος των υπολοίπων μελών του πληρώματος. Είναι ένα πολύ καλό μέτρο συμμόρφωσης για να συνειδητοποιήσουν άπαντες ότι, η διασκέδαση σε ένα multiplayer, προϋποθέτει καλή διάθεση και συνεργασία, όχι νταηλίκια. Ο χειρισμός του Sea of Thieves είναι προσιτός σε όλους τους gamers. Τα χρήσιμα αντικείμενα στο inventory, το άνοιγμα του χάρτη, η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον εκτελούνται με ένα ή δύο πατήματα των ανάλογων buttons. Τα avatars ανταποκρίθηκαν γρήγορα σε όποια οδηγία τους δώσαμε, η πλοήγηση του σκάφους είναι πανεύκολη.

sea of thieves 2
Πω ρε φίλε... κόκκαλο είσαι.
Εκτός από τις σπάνιες ανθρώπινες απειλές, ένας στρατός σκελετών καραδοκεί σε όλα τα νησιά του πειρατικού αρχιπελάγους. Κρυμμένοι πίσω από πέτρες και θάμνους, μας μπανίζουν μέχρι να πλησιάσουμε και κατόπιν, πετάγονται από την κρυψώνα τους προσπαθώντας να μας κομματιάσουν με τα ξίφη τους. Στο βάθος της ψυχής μας αισθανθήκαμε θλίψη, για τα θλιβερά αυτά απομεινάρια γενναίων αντρών που βρήκαν τραγικό θάνατο, αναζητώντας θησαυρούς. Την παραμερίσαμε γρήγορα, κόβοντας τους στα δύο με το ξίφος μας ή αδειάζοντας τα κουμπούρια στα λευκά κρανία τους. H μάχη σώμα με σώμα είναι εύκολη και ελάχιστα διασκεδαστική, καθώς δεν απαιτεί επιδεξιότητα απλά μερικές ταλαντώσεις του μυτερού μας όπλου. Η μόνη πρόκληση της είναι η αιφνίδια εμφάνιση των εχθρών.

Μιλήσαμε για αλληλεγγύη, συνεργατικό πνεύμα, ανθρώπους που ενώνουν τις δυνάμεις τους για έναν κοινό σκοπό και ρισκάρουν το τομάρι τους ο ένας για τον άλλο. Που είναι όμως η κατεργαριά που χαρακτηρίζει τον πειρατικό βίο; Εδράζεται στον κανόνα των ναυμαχιών και στις νευρώσεις των συμπαικτών μας. Αν φτιάξουμε πειρατικό πλήρωμα με κολλητούς φίλους και γνωστούς έχει καλώς, η συνεννόηση είναι εξασφαλισμένη. Αν συνταχθούμε με αγνώστους, το ταξίδι μας μπορεί να εξελιχτεί σε φιάσκο. Πέσαμε σε “φρούτα” που προσπάθησαν να μας επιτεθούν και κατέληξαν να αναποδογυρίσουν το καράβι. Είδαμε συμπαίκτες να στέκονται στο περιθώριο, παρακολουθώντας μας να κάνουμε όλη την βρομοδουλειά χωρίς να κουνάνε το δαχτυλάκι τους. Συναντήσαμε αυτοκαταστροφικούς τύπους που πήγαιναν το πλοίο πάνω στα βράχια για πλάκα.

sea of thieves 3

Στον άγριο ωκεανό μας οι ναυμαχίες έχουν θέση αλλά δεν αποτυπώνονται ακόμα όπως θέλουμε. Πειρατικά σκάφη με αλλότρια πληρώματα στήνουν παγίδες κοντά σε μεγάλα νησιά και επιχειρούν να μας βυθίσουν με τα κανόνια τους. Οι ανταλλαγές κανονιοβολισμών είναι ρεαλιστικές, όμως λείπει από την δράση εκείνο το συστατικό που θα την μετέτρεπε σε εκπληκτική εμπειρία. Μιλούμε φυσικά για το ρεσάλτο. Δεν μας αρκεί να υπάρχει το game mechanic στον κόσμο του Sea of Thieves. Πρέπει τα πληρώματα να γίνουν πολυάριθμα ώστε η εισβολή σε εχθρικό πλοίο να έχει την μεγαλοπρέπεια ταινίας του Errol Flynn. Τι να το κάνουμε το ρεσάλτο τεσσάρων νοματαίων σε καράβι που χωράει τους εκατονταπλάσιους; Θέλουμε να δούμε δεκάδες πειρατές να πηδούν με γάντζους και σχοινιά, μουσκέτα να εκπυρσοκροτούν γεμίζοντας καπνό την ατμόσφαιρα, ξιφομαχίες να σκαρώνονται σε κάθε ίντσα των πλοίων.

Το όνειρο κάθε πειρατή είναι να γίνει ξακουστός στα πέρατα της οικουμένης. Για τον λόγο τούτο, το Sea of Thieves διαθέτει ένα σύστημα reputation που το ταΐζουμε αδιάκοπα, αναλαμβάνοντας αποστολές των μεγάλων εμπορικών εταιρειών της εποχής. Διεκπεραιώνοντας τα θελήματά τους, ανεβαίνουμε βαθμίδες και αποκτούμε σπάνια αντικείμενα. Το reputation είναι ένα υποσχόμενο εργαλείο αναβάθμισης των πειρατών μας αλλά ας μην γελιόμαστε, ποιος θέλει να γίνει Francis Drake και να τον παρασημοφορούν βασιλιάδες; Σαν πειρατές στεκόμαστε απέναντι στο κατεστημένο, και φιλοδοξούμε να το γκρεμίσουμε και να γίνουμε βασιλιάδες των θαλασσών. Το αν θα μας δώσει τέτοια δυνατότητα το παιχνίδι μένει να το δούμε στην τελική του μορφή.

sea of thieves 4

Θάλασσα πλανεύτρα
Την παράσταση της... αναπαράστασης κλέβει εύκολα ο άγριος ωκεανός. Το λίκνισμα του πλοίου από τα φανταστικά κύματα, οι εναλλαγές της έντασης του ανέμου, οι βροχές και οι καταιγίδες, όλα αξίζουν τον θαυμασμό μας. Οι καιρικές συνθήκες και οι αλλαγές των φάσεων της ημέρας εναρμονίζονται τέλεια με την κίνηση της απέραντης θάλασσας, αιχμαλωτίζοντας διαρκώς το βλέμμα και την σκέψη μας. Μυστηριώδεις νήσοι διαφαίνονται σε όλα τα σημεία του ορίζοντα, απίθανοι συνδυασμοί πετρωμάτων και βλάστησης που μας καλούν να τους εξερευνήσουμε.

Υπό την ευεργετική επίδραση του ωκεανού, παρατηρήσαμε τις καρτουνίστικες φιγούρες των avatar μας. Θεόχοντροι ναύτες εμφανώς ερωτευμένη με μια μπουκάλα ρούμι, σκληροτράχηλοι γόηδες, γυναίκες που αξίζουν τον τίτλο αγριόγατα της θάλασσας, όλοι τους χωρούν στο πλήρωμά μας. Το μεγάλο γέλιο πέφτει όταν το avatar ενός φίλου βρίσκεται στον αντίποδα της πραγματικής του εμφάνισης. Τα γραφικά είναι low poly... ευχάριστα στα μάτια μας.

sea of thieves 5

Το σκαμπανέβασμα του σκάφους από τις βίαιες μετακινήσεις του ωκεανού μας άρεσε πολύ, αλλά δεν θέλουμε να αντικατοπτρίζει το frame rate. Σε κάμποσες περιπτώσεις τα frames μετρούνταν σε μονοψήφιο αριθμό, διακόπτοντας την απορρόφησή μας στο παιχνίδι. Δεν θα το κρατήσουμε μανιάτικο στην Rare, αφού μεσολαβεί ακόμα αρκετό χρονικό διάστημα για να εξουδετερώσει τα ζητήματα του frame rate και το lag στους servers της.

Στο Sea of Thieves, η στρατολόγηση ορχήστρας και κορυφαίου συνθέτη για το soundtrack θα ήταν πλεονασματική, άχρηστη. Υπάρχει καλύτερο soundtrack από τον ήχο των βημάτων μας, τα μπουμ των κανονιών, τον παφλασμό των κυμάτων; Ε, λοιπόν υπάρχει, είναι ο ήχος των φωνών μας και των ταπεινών οργάνων που διαθέτουν οι χαρακτήρες. Αντί για voice acting ακούμε την φωνή μας και εκείνες των συμπαικτών που σχολιάζουν τα τεκταινόμενα.

Συμβουλές και οδηγίες μοιράζονται δεξιά και αριστερά, γέλια και κραυγές συνοδεύουν τα κωμικά στιγμιότυπα. Σε στιγμές χαλάρωσης, την ώρα που το καράβι μας οδεύει προς το επόμενο λιμάνι, μαζευόμαστε ο ένας αντίκρυ στον άλλο, βγάζουμε ακορντεόν και μαντολίνα και το τρελό πανηγύρι στήνεται. Εμείς είμαστε οι χορηγοί της μουσικής και του voice acting στο Sea of Thieves, μια ιδιοφυής ιδέα που ενδυναμώνει το φιλικό κλίμα ανάμεσα στους συμμετέχοντες.

sea of thieves 6

Ταξίδι στον άδειο ωκεανό
Η πρώτη μας επαφή με το Sea of Thieves αποκάλυψε πολλές διασκεδαστικές λεπτομέρειες και αρκετές ελλείψεις. Η Rare κατεύνασε εξαρχής τις ανησυχίες μας, προειδοποιώντας ότι, στην παρούσα του μορφή, το υλικό είναι ανολοκλήρωτο, κοινώς περιμένουμε ένα τσούρμο game mechanics και πρόσθετου περιεχομένου να προστεθεί στο παιχνίδι, μέχρι την ανοιξιάτικη ημερομηνία κυκλοφορίας του.

Η περιορισμένη συμμετοχή ατόμων κατέστησε δύσκολο για πολλούς να βρουν αξιοπρεπές πλήρωμα, ευτυχώς εμείς ήμασταν “ευλογημένοι” με φιλικά άτομα στο καράβι μας. Το Sea of Thieves είναι τελικά μια εξωφρενική πειρατική παράσταση, καλή όσο και οι... ηθοποιοί της, την οποία αναμένουμε σε ολοκληρωμένη μορφή για το τελικό μας πόρισμα.

Διαβάστε εδώ την είδηση για τα comic books που θα συνοδεύσουν το Sea of Thieves την ημερομηνία κυκλοφορίας του. Συζητήστε για το Sea of Thieves σε αυτό το forum topic.

3 weeks ago
Dragon Ball FighterZ 3 weeks ago

Οι δυνατότεροι πολεμιστές του σύμπαντος υπό τον έλεγχό μας.

Το Dragon Ball είναι ένα ιαπωνικό franchise που ξεπήδησε από το εξαιρετικό μυαλό του καλλιτέχνη manga, Akira Toriyama. Η έντυπη μορφή των περιπετειών του ηρωικού Goku κατέγραψε την πορεία του, από την ανέμελη παιδική ηλικία και την συνειδητοποίηση των υπερδυνάμεών του, έως την ενηλικίωση και την οικειοποίηση του ρόλου του προστάτη της Γης ενάντια σε πανίσχυρα όντα. Σύντομα ο Goku και η παρέα του μεταπήδησαν σε όλα τα media, προσφέροντάς μας συναρπαστικές τηλεοπτικές σειρές, ταινίες και video games.

Το Dragon Ball FighterZ κατέφθασε σαν κεραυνός εν αιθρία στις κονσόλες και τα PC μας εντός του Ιανουαρίου, για να προστεθεί στην λίστα με τα δεκάδες παιχνίδια που αντλούν την έμπνευσή τους από το franchise. Επικροτήσαμε την απόφαση της εταιρείας ανάπτυξης Arc System Works να αγνοήσει την τρισδιάστατη μορφή των Dragon Ball Xenoverse, και να μεταφέρει το δημιούργημά της στην δισδιάστατη μορφή που έχουμε ερωτευτεί, παίζοντας παιχνίδια όπως τα Marvel vs. Capcom.

dragon ball fighterz 1

Η επιστροφή των μυθικών πολεμιστών
Η Arc System Works έχει εξερευνήσει με το παραπάνω την πολυπλοκότητα του gameplay των δισδιάστατων Fighting με τα BlazBlue και Guilty Gear. Η τεχνογνωσία της μεταβιβάστηκε αυτούσια στο Dragon Ball FighterZ, και εξελίχτηκε στο πιο θορυβώδες, επιθετικό και φαντασμαγορικό παιχνίδι της κατηγορίας του. Η αναγέννηση του Dragon Ball Z σε δισδιάστατη μορφή ξεκινά μετά το τέλος της σειράς. Η δυναμική παρέα του Goku και των κολλητών του αντιλαμβάνονται ότι το πανύψηλο Android 16 επανενεργοποιήθηκε. Υπεύθυνη για την αναγέννησή του είναι η Android 21, ένα τρομερό πλάσμα με την ικανότητα να καταβροχθίζει τους εχθρούς της, μετατρέποντάς τους σε μορφή ενέργειας για τα κυκλώματά της.

Το Android 16 δεν αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τους ήρωες μας, έτσι η εμφάνιση μιας λεγεώνας από κλώνους, θέτει ενώπιον μας ένα στρατό που επιχειρεί να μας κοντράρει. Ένα περιφρονητικό “πφφφφ” εξήλθε του στόματός μας, αρπάξαμε το χειριστήριο και ορμήσαμε στο καλύτερο Fighting των τελευταίων ετών. Το σενάριο του Dragon Ball FighterZ μας ζητά να προσεγγίσουμε την καταστροφική σύρραξη από την οπτική γωνία όλων των συμμετεχόντων. Στο Super Warrior Arc αρχίζουμε να μοιράζουμε βρωμόξυλο με τον Goku. Τσακίζοντας κλώνους δεξιά και αριστερά, σώζουμε την πολυμελή παρέα του από τα νύχια τους, και τους εντάσσουμε στο ολοένα και αυξανόμενο roster. Η ολοκλήρωσή του ξεκλειδώνει το Enemy Warrior Arc και η ιστορία βιώνεται μέσα από τα μάτια των υπέρ - κακών αυτή την φορά, εμφανώς τροποποιημένη. Οδηγώντας τους Frieza, Cell και τα άλλα... καλόπαιδα στην νίκη, η ιστορία επανέρχεται στην αφετηρία της, και τα androids τίθενται υπό τις διαταγές μας στο τελευταίο Arc.

http://www.youtube.com/watch?v=xZ-iJHoKvbU

Θεωρούμε ευφυέστατο το αφηγηματικό τρικ της περιπλανώμενης ψυχής – μορφής ενέργειας που εξηγεί την παρουσία μας στο παιχνίδι. Οι παντοδύναμοι χαρακτήρες αναγκάζονται να μας παραδώσουν τον έλεγχο των κορμιών τους, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις υπερδυνάμεις τους. Σαν αόρατοι κουμανταδόροι των πεπρωμένων τους, συνομιλούμε με την προσωπικότητά τους στις υπέροχες link στιγμές. οι οποίες μας αποκαλύπτουν πολλά για τις εσωτερικές τους διεργασίες. Παράλληλα, μελετήσαμε εκτενέστερα την ψυχολογία τους, εναλλάσσοντας τους στην τριμελή ομάδα που συμμετέχει στις μάχες. Απολαυστικά cinematics μας τους παρουσίαζαν να συνομιλούν, ανταλλάσσοντας προσβολές, φιλοφρονήσεις, κομπάζοντας για τα κατορθώματά τους. Τα παραπάνω δίνουν βάρος στο σενάριο και ικανοποιούν τους οπαδούς της σειράς.

Το κάθε Arc παρουσιάζει αρκετές αφηγηματικές παρεκκλίσεις, θέλοντας να διατηρήσει το ενδιαφέρον μας. Διαρκεί κοντά στο τρίωρο, ανεβάζοντας την συνολική διάρκεια του Story Mode στις 8 με 10 ώρες. Γύρω στο τέλος του δεύτερου Arc, η ιστορία χάνει το ενδιαφέρον της, και η εξόντωση ομάδων από κλώνους μας κουράζει. Δύο αντίδοτα προτάσσει στην αναπόφευκτη κόπωση μας το Dragon Ball FighterZ, την διαρκή ενδυνάμωση των ηρώων και τις συνομιλίες ανάμεσά τους. Όταν μεμονωμένοι αντίπαλοι ή ολόκληρες ομάδες υποκύπτουν στα τραύματα που τους προξενούμε, οι ήρωες μας κερδίζουν xp και ανεβαίνουν επίπεδα. Τα επίπεδα ενισχύουν ποσοστιαία τα attack, defense και health και οι πολεμιστές μας αποκτούν μεγαλύτερη αντοχή στα χτυπήματα και... βαρύτερο χέρι. Γουστάρουμε να βλέπουμε τα xp να ανεβαίνουν ακόμα και μετά από ήττα, επιβραβεύοντας έτσι όλα τα χτυπήματά μας.

dragon ball fighterz 2

Η σύγκρουση των Τιτάνιων
Οι χαρακτήρες του Dragon Ball FighterZ είναι ένα αλλόκοτο μείγμα δασκάλων πολεμικών τεχνών με πορτοκαλί και μπλε στολές, εξωγήινων, ανδροειδών και θεϊκών πλασμάτων. Ανάμεσα τους μας μαγνήτισαν τα ισχυρότερα πλάσματα με τα οποία ταυτιστήκαμε απόλυτα. Vegeta, Goku, Frieza, Cell και Majin Buu πηγαινοέρχονταν στο roster μας από μάχη σε μάχη. Αντιληφθήκαμε ότι, μόνη η ισχύς ενός ήρωα, είναι ανώφελη χωρίς την συμπαράσταση των συμμαχητών του, ειδικά όσο εξελίσσεται το Story Mode. Καταλήξαμε ότι το απόλυτο δίδυμο είναι οι Goku και Majin Buu. Ο πρώτος εκτελεί το super kamehameha και, την στιγμή που το ενεργειακό κύμα σκάει στο εχθρικό κορμί, εμφανίζεται ο δεύτερος και συμπληρώνει την καταστροφή με έκρηξη μεγατόνων.

Ο αριθμός τρία μετατρέπεται στο κέντρο βάρους γύρω από το οποίο κινούνται σε τροχιά όλα τα συστατικά του gameplay. Τρεις δικοί μας ήρωες και τρεις αντίπαλοι είναι ο μάξιμουμ αριθμός που μπορεί να συμμετάσχει σε μια μάχη. Μέχρι τρία skills μπορούμε να φορτώσουμε στους πολεμιστές μας, ενισχύοντας τις ικανότητές τους. Τα skills έχουν και αυτά levels αλλά θέλει μεγάλη υπομονή και πάρα πολλούς αγώνες έως ότου αποκτηθούν. Επίσης, η προσφορά τους στην συσσωρευμένη ισχύ μας δεν είναι μεγάλη στα πρώτα τους levels.

Τρεις είναι οι επιθέσεις (light, medium, heavy) που εξαπολύουμε στα ταλαίπωρα κορμιά των εχθρών μας. Το συστατικό του Dragon Ball FighterZ που μας ικανοποίησε περισσότερο είναι η ευκολία εκτέλεσης όλων των διαθέσιμων κινήσεων. Πατάμε διαδοχικά τις attacks και ο χαρακτήρας μας τιμωρεί τον αντίπαλο με δυνατές σφαλιάρες και κλωτσιές. Οι ειδικές κινήσεις και οι υπερδυνάμεις ενεργοποιούνται με ημικύκλια. Τα shoulder buttons ενεργοποιούν ένα συνδυασμό χτυπημάτων που σπάει το block του αντιπάλου και τον εκτοξεύει στην στρατόσφαιρα, έτοιμο για νέα combos. Τα trigger buttons σημαίνουν την έναρξη μιας επίθεσης με την οποία αποφεύγουμε τις ενεργειακές του βολές, και προσγειωνόμαστε πάνω στο κορμί του, έτοιμοι να τον αρχίσουμε στις... γρήγορες. Πιέζοντας τα buttons των light ή medium attacks με μανία, ο υπέρτατος μαχητής μας εξαπολύει δύο είδη combos με το medium να τελειώνει σε super επίθεση.

Όταν η πάλη δρόμου (street fighting) μπορεί με την ένταση της να διαλύσει βουνά και πόλεις, βεβαιωνόμαστε ότι παίζουμε αριστούργημα.

Ακόμα και όταν αντικρίζαμε για νιοστή φορά την σούπερ κίνηση τρίτου επιπέδου ενός χαρακτήρα μας, χοροπηδούσαμε από χαρά και ενώναμε την φωνή μας με την πολεμική του ιαχή. Ναι, οι ήρωες του Dragon Ball FighterZ δεν είναι σιωπηλοί μάρτυρες των γεγονότων, συμμετέχουν σε κάθε μάχη ψυχή τε και σώματι. Οι κινήσεις τους συνοδεύονται από κραυγές, οι οποίες γίνονται εκκωφαντικές όταν εκτελούν τις επιθέσεις τρίτου επιπέδου. Η ονομασία τους πηγάζει από τις μπάρες βιοενέργειας γνωστές και ως Ki που αποφορτίζονται με τα special attacks. Οι μαχητές μπορούν να γεμίσουν μέχρι επτά μπάρες του Ki, αλλά οι ισχυρότερες επιθέσεις δαπανούν μάξιμουμ τρεις, ώστε να μείνει μπόλικη βιοενέργεια για άμεση επανάληψή τους ή αξιοποίηση των λιγότερο ισχυρών επιθέσεων που ξοδεύουν Ki.

Αρκετοί ανάμεσά μας δεν έχουν εντρυφήσει στο Dragon Ball Z όσο θα έπρεπε, αλλά είναι σίγουρο ότι θα το πράξουν εφεξής, και υπεύθυνο για την μεταστροφή αυτή είναι το Dragon Ball FighterZ και οι υπερδυνάμεις των ηρώων. Ξεχειλίσαμε από θαυμασμό παρατηρώντας τις ηγεμονικές χειρονομίες των Frieza και Cell, οι οποίοι τεντώνουν το δάχτυλο και την παλάμη τους αντίστοιχα, υποσχόμενοι μια ενεργειακή επίθεση μεγαλύτερης ισχύος από... παρέα πυρηνικών βομβών. Γίναμε ένα με την θεϊκή υπόσταση του Goku την ώρα που εκτελούσε το Meteor Smash. Ένα κύμα απίστευτης ενέργειας ισοπέδωνε τον αντίπαλο, διέλυε τον μισό πλανήτη και έφευγε προς το αχανές διάστημα, αναζητώντας περισσότερα θύματα έως ότου εκτονωθεί. Καλύτεροι μάρτυρες από τις super attacks τρίτου level για την παντοδυναμία των πολεμιστών μας δεν υπάρχουν.

dragon ball fighterz 3

Καλλιεργούμε βρομόξυλο και knock outs
Ο μικρός χρόνος “εκπαίδευσης” και τα άνετα controls μας μετέτρεψαν σε κορυφαίους παραγωγούς συντριπτικών χτυπημάτων. Η φαινομενική ευκολία των πρώτων ωρών του Story Mode, έγινε καπνός μπροστά στις εξοντωτικές επιθέσεις των μετέπειτα αντιπάλων. Αναγνωρίσαμε την αυξανόμενη ισχύ του A.I. και αποφασίσαμε να την αντιμετωπίσουμε, καλλιεργώντας τις μαχητικές μας ικανότητες. Ο εγκέφαλος και τα δάχτυλα μας πήραν φωτιά ενόσω πάψαμε να στηριζόμαστε στα εύκολα combos και τις σούπερ κινήσεις, βασιζόμενοι πλέον στην αποφυγή, στο γρήγορο πλησίασμα του εχθρού και στην αντεπίθεση. Εκτιμήσαμε τον ιδιοφυή σχεδιασμό των game mechanics που κάνουν προσιτή την μάχη για όλους, αλλά προορίζουν τους μεγαλύτερους θριάμβους για εκείνους που διαβάζουν τον εχθρό, και απαντούν με την κατάλληλη κίνηση.

Η εκρηκτική δράση φούντωνε μέσα μας την ανάγκη για περισσότερες και δυσκολότερες μάχες, έτσι οδηγηθήκαμε στο Arcade Mode και στην Multiplayer αρένα. Το Arcade κατοικείται από τριάδες αντιπάλων ποικίλης δυσκολίας, την οποία επιλέγουμε πριν την μάχη. Είναι μια πρώτης τάξης δοκιμασία προτού εξορμήσουμε στα ranked match του Multiplayer. Τολμώντας να περάσουμε τις πύλες της Multiplayer αρένας πέσαμε πάνω σε τοίχο, τον “τοίχο” που σχηματίζουν οι γροθιές και οι κλωτσιές ικανότατων gamers.

dragon ball fighterz 4

Εκεί η στρατηγική μας, στράφηκε προς άλλη κατεύθυνση. Οι βουτιές, τα αυτόματα combos και οι ενεργειακές επιθέσεις, δεν αρκούν για να λυγίσουν τους εχθρούς μας. Μέχρι τότε το game mechanic του Z change μας εξυπηρετούσε στις super attacks. Εκτελώντας ένα super attack και φωνάζοντας από τον πάγκο τον επόμενο ήρωα, εκείνος εξαπέλυε και το δικό του super attack, οδηγώντας σε εξωπραγματικά combos. Στο Multiplayer συγχρονίζαμε το Z change με την τροχιά και τις κινήσεις του αντιπάλου, κόβοντάς του τον βήχα και δημιουργώντας προϋποθέσεις για αντεπίθεση. Η Multiplayer αρένα είναι το πεδίο δοκιμής των ικανοτήτων που αποκτήσαμε, και ένας χώρος αναψυχής που θα απολαύσουμε για πολλές ώρες.

Τα loot boxes είναι δύο λεξούλες που μας κάνουν να βγάζουμε... σπυριά. Βλέποντας shop και loot boxes στο παιχνίδι φτάσαμε πολύ κοντά στην έκρηξη οργής. Η ένταση αποφορτίστηκε γρήγορα όταν συνειδητοποιήσαμε ότι τα loot boxes αγοράζονται αποκλειστικά με zeni, το νόμισμα του Dragon Ball FighterZ. Κερδίζοντας τσουβάλια από zeni στους αγώνες του Story Mode, ανοίξαμε μερικά loot boxes και αποκτήσαμε νέους και διασκεδαστικότερους τρόπους επικοινωνίας με παίκτες από όλο τον κόσμο. Αυτοί, όπως και εμείς, περιφέρονται στο κεντρικό lobby παίζοντας τα διάφορα modes, και ψάχνοντας συμπαίκτες – αντιπάλους για το multiplayer.

http://www.youtube.com/watch?v=IDqZDjWRhkg

Όταν το Ξύλο γίνεται τέχνη
Πριν βιώσουμε το μεγαλείο του Dragon Ball FighterZ από πρώτο χέρι ανησυχούσαμε για το frame rate, γιατί η λέξη “lag” ήταν συχνή επισκέπτρια των κειμένων συναδέλφων του εξωτερικού. Από τους πρώτες αγώνες μας, διαπιστώσαμε ότι το φαινόμενο του lag εξέπνευσε μαζί με την beta περίοδο του τίτλου. Τα 60 frames στα 1080p είναι αμετακίνητα και ναι, το παιχνίδι υποστηρίζει full 4K για τους κατόχους PS4 Pro και Xbox One X. Τα cel shaded γραφικά απεικονίζουν γυαλιστερούς ήρωες που αντιδρούν στις εχθρικές απειλές με υπερβολικά απολαυστικά animations. Εξαιτίας των παραπάνω, τα combos μετατρέπουν τους χαρακτήρες σε μια περιστρεφόμενη δίνη από χέρια και πόδια που διανέμουν damage σε ότι αγγίξουν. Ακούγεται υπερβολική αλλά ανταποκρίνεται απόλυτα στην πραγματικότητα η δήλωσή μας, ότι η ποιότητα των γραφικών ξεπερνά κατά πολύ τις πρώτες σεζόν της animation σειράς.

Την οπτική τελειότητα συμπληρώνει το voice acting. Στο cast συναντήσαμε τους περισσότερους Ιάπωνες voice actors της σειράς. Είναι θετική η παρουσία της αγγλικής μπάντας αλλά δεν επρόκειτο να την επιλέξουμε ποτέ, αφού προτιμούμε τις αυθεντικές φωνές. Με τι πάθος περιγράφουν φωνητικά οι Ιάπωνες, τις μεγαλοστομίες των χαρακτήρων και τα συναισθηματικά τους ξεσπάσματα δεν περιγράφεται. Μέσα στις μάχες, οι πολεμικές τους κραυγές ενισχύουν την απορρόφησή μας στην εκρηκτική δράση, μας φέρνουν πολύ κοντά στην ψυχολογία των ηρώων. Η δυναμική μουσική του soundtrack πετυχαίνει σε πρώτη φάση να μας ξυπνήσει αναμνήσεις από τα καλύτερα Beat ‘Em Ups του παρελθόντος. Λειτουργώντας υπόγεια, πίσω από τα εκκωφαντικά ηχητικά εφέ, χαρίζει τελικά ρυθμικότητα στις επιθέσεις μας.

dragon ball fighterz 5
Περνάμε τις νύχτες μας τσακίζοντας Θεούς
Στο Dragon Ball FighterZ συναντήσαμε ότι απαιτούμε από όλα τα video games που διεκδικούν τα χρήματά μας, δηλαδή ένα περίπλοκο σύστημα κανόνων το οποίο επιτυγχάνει να μας εισάγει σε φανταστικό κόσμο, και να μας διασκεδάσει αφάνταστα. Όταν οι κλωτσιές μας έστελναν έναν αντίπαλο να σκάσει σαν οβίδα πάνω σε πολυκατοικίες και βουνά διαλύοντάς τα, η ευχαρίστηση ανάβλυζε σαν καταρράκτης μέσα μας.

Κάθε συνδυασμός χτυπημάτων που ερχόταν σε επαφή με τον εχθρό, μας απάλλασσε από ένα μικρό κομμάτι της συναισθηματικής μας έντασης. Νιώσαμε το μεγαλείο των παντοδύναμων πλασμάτων που υπάκουαν στην θέλησή μας. Αγαπήσαμε την ανάπτυξή τους, συγκεντρώσαμε ευχάριστες εμπειρίες στους Multiplayer αγώνες. Εισήλθαμε στο παιχνίδι με ακαδημαϊκές γνώσεις πάνω στο franchise του Dragon Ball, και εξήλθαμε αφοσιωμένοι οπαδοί του. Αποφασίσαμε ότι αξίζει με το παραπάνω τα 60 ευρώ του κόστους και το ολοκληρώσαμε, με την ελπίδα οι developers των επόμενων 2D Fighting να επηρεαστούν από τον σοφό σχεδιασμό του.

Θετικά:
- Τα φανταστικά cel shaded γραφικά που βάζουν κάτω και την ίδια την animation σειρά
- Η ποικιλία των χαρακτήρων και η παντοδυναμία τους
- Η ευκολία εκτέλεσης των κινήσεων και τα οπτικά εφέ που τις ακολουθούν
- Το κέρδος που μας αποφέρουν ακόμα και οι χαμένοι αγώνες
- Το άρτιο voice acting και οι κραυγές των μαχητών
- Οι λεκτικές μονομαχίες των ηρώων στα απολαυστικά cinematics
- Η σταδιακή αύξηση του επιπέδου δυσκολίας
- Η ικανοποιητική διάρκεια για τίτλο του είδους του

Αρνητικά:
- Τα loot boxes που δεν έχουν λόγο ύπαρξης

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.5

Ένα κόσμημα στην κατηγορία του, ικανό να κάνει τους ανταγωνιστικούς τίτλους να το βάλουν στα... πόδια ή να το μιμηθούν.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Dragon Ball Fighter Z' in the forum. 3 weeks ago

DragonBall-Fighterz.jpg
Στο Dragon Ball FighterZ συναντήσαμε ότι απαιτούμε από όλα τα video games που διεκδικούν τα χρήματά μας, δηλαδή ένα περίπλοκο σύστημα κανόνων το οποίο επιτυγχάνει να μας εισάγει σε φανταστικό κόσμο, και να μας διασκεδάσει αφάνταστα. Όταν οι κλωτσιές μας έστελναν έναν αντίπαλο να σκάσει σαν οβίδα πάνω σε πολυκατοικίες και βουνά διαλύοντας τα, η ευχαρίστηση ανάβλυζε σαν καταρράκτης μέσα μας.

Κάθε συνδυασμός χτυπημάτων που ερχόταν σε επαφή με τον εχθρό, μας απάλλασσε από ένα μικρό κομμάτι της συναισθηματικής μας έντασης. Νιώσαμε το μεγαλείο των παντοδύναμων πλασμάτων που υπάκουαν στην θέλησή μας. Αγαπήσαμε την ανάπτυξή τους, συγκεντρώσαμε ευχάριστες εμπειρίες στους Multiplayer αγώνες. Θα συμμεριστείτε τον ενθουσιασμό μας παρακολουθώντας το ακόλουθο βίντεο: [video]

Read More...

Ξεκίνησα Black Desert Online που είναι πολύ καλό, πάρτε μια γεύση:

www.youtube.com/watch?v=lp44IK2fcJs
www.youtube.com/watch?v=170K1IX5JMA

Επίσης ένα καινούργιο παιχνίδι για σκληροπυρηνικούς Action lovers:

www.youtube.com/watch?v=_bkXDefC9iw

Read More...

Giannis Moschonas | MetalΤhunder75 | Xbox One

Read More...